Komentowana treść: Python 3.2.2 i Blender 2.61
[#1] Re: Python 3.2.2 i Blender 2.61
No proszę, blender dla MorphOS-a dogonił wersje pod Win.
Trza w końcu wytargać eMaca z szafy
[#2] Re: Python 3.2.2 i Blender 2.61

@waldiamiga, post #1

Tak z ciekawości zapytam. Czy ten nowy Blender jest szybszy w renderowaniu od starego Blendera 2.48?
[#3] Re: Python 3.2.2 i Blender 2.61

@Leon, post #2

Ostatni Blender sprzed rewolucji jaki wyszedł na MorphOS to był chyba 2.46. Potem nie było wersji 2.47-2.49 tylko od razu któraś po wielkiej rewolucji, czyli 2.5x. No a w tej rewolucji chyba nie bardzo chodziło z przyspieszenie renderingu tylko o zmianę całego GUI, wewnętrznego API do pisania pluginów, rozstanie się z Pythonem 2 i przejście na 3. Generalnie jest to jedna z największych rewolucji przez które na przykład nie działają wszystkie stare pluginy. Jest z tego powodu sporo płaczu w sieci. Te moje pluginy, które kiedyś napisałem i których używam też oczywiście nie działają na wersjach nowszych niż 2.49. Orientowałem się co trzeba tam poprawić i doszedłem do wniosku, że większość trzeba napisać od początku. A najpierw nauczyć się nowego API, bo np. metody tworzenia GUI w pluginach zmieniły się zupełnie (na lepsze). Jednak przez brak czasu muszę ciągle używać 2.4x.
[#4] Re: Python 3.2.2 i Blender 2.61
Domyślnie Blender odpala się na oknie. Poprzednie wersje jak wykumały, że w ENV: jest zmienna BLENDER_SCREENMODEID to odpalały aplikację na osobnym ekranie zdefiniowanym w tej zmiennej. No a wersja 2.61 jakoś ignoruje to BLENDER_SCREENMODEID. Jest jakiś inny sposób na osobny ekran?

Dla mnie niepojęte jest i zawsze będzie jak Yomgui sam jest w stanie ciągnąć port Blendera i Pythona. Robi to całkiem za darmo i wszystko gra i buczy. A to nie są jego jedyne projekty. Gość dla mnie rządzi. Dzięki niemu mamy najważniejszy darmowy program do 3D w wersji tej samej co reszta świata. A bałem się, że po wielkiej rewolucji (2.4x - 2.5x) nie zobaczymy już Blendera na MorphOS. Oj, jak bardzo się pomyliłem. Powiem nawet, że teraz to wszystko działa jeszcze lepiej. U mnie na przykład zawsze jednopikselowe linie miedzy obszarami w Blenderze się lekko "syfiły" jak ruszałem myszą. Nie miało to znaczenia i tylko głupio wyglądało. W 2.61 tego nie ma. GUI działa dużo sprawniej. Szkoda, że ja i tak nadal muszę używać 2.46, a 2.61 mam na dysku tylko jako niesamowitą ciekawostkę. :(
[#5] Re: Python 3.2.2 i Blender 2.61

@Leon, post #2

Z pierwszego testu, jaki wykonałem to na benchmarkowej scenie 2.61 jest ok. 10 sekund szybszy niż 2.46. Potestuję jeszcze.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem