Komentowana treść: AmiKit 8 z MUI 4
[#31] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@strim_, post #26

Deweloperem nie jestem, ale chyba cieżko sie ze strim_ nie zgodzić. Aby MUI, SFS2 czy OWB były ze sobą równoznaczne powinny być źrodła dostępne dla każdego programisty. Ewentualnie jakiś core team by rozwija takie programy i je portowal na wszystkie amisystemu. Czemu to nie jest realne?
Amigowanie to hobby, żaden system świata nie zawojuje, ale współpraca byłaby korzystna dla wszystkich. Już teraz jest lepiej, ale moze być przecież jeszcze lepiej.
[#32] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@radzik, post #31

W jaki sposób współpraca była by korzystna dla użytkowników MorphOSa?
[#33] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #32

Szybszy rozwój oprogramowania, kompatybilność? To chyba korzyść dla wszystkich, czy się mylę? Poza tym np. takie samo MUI na obu platformach ułatwia pisanie softu? Wspólny SFS to chyba tez plus.
[#34] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #32

W jaki sposób współpraca była by korzystna dla użytkowników MorphOSa?

W taki, że niezależnym programistom byłoby łatwiej tworzyć oprogramowanie na dwie (MorphOS, AmigaOS 4), trzy (+AROS), a nawet cztery (+AmigaOS 3) platformy, więc więcej byłoby programów innych, niż szybkie i niedorobione porty z Linuksa i wynalazki pisane w Hollywood. Póki co MorphOS jest za małym ryneczkiem (nawet "amiryneczkiem"), żeby można było zignorować konkurencję.
[#35] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@Krashan, post #34

Czyli dla wypuszczenia kodów reggae plus przesłaniają minusy? :)
[#36] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #35

Czyli dla wypuszczenia kodów reggae plus przesłaniają minusy? :)


To jest niegłupi pomysł wcale...
[#37] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@strim_, post #36

Jak rzookol chce, to niech wypuszcza, mnie jest wszystko jedno.
[#38] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@Krashan, post #28

A czy to ma jakiś sens ?
Przejście na co.... zresztą w jakiś sposób chyba są kompatybilne chyba nie ma problemów z DB3 pod MUI 4 z OS4.x
[#39] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@Krashan, post #34

No teraz wszyscy poza AROS mają MUI4 więc jest łatwiej :)
[#40] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@radzik, post #33

Z tego co mi wiadomo to rozwój OWB dla OS4 nie ma żadnego pozytywnego wpływu na wersję dla MorphOS-a.
[#41] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@Drako^BB, post #40

Nie wiem, nie znam się, nie orientuję Jak dla mnie współpraca może wyjść wszystkim na plus a nie na minus, tak na chłopski rozum.
[#42] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #29

open source rządzi.

Poza tym, uwolnienie źródeł NIE IMPLIKUJE tego, że w oryginalnym repozytorium będa mogły dodawac zmiany jakieś smieszki z wykopu.
To implikuje tylko to, że jak ci się coś nie podoba, to forkujesz i masz u siebie - A ORYGINAŁ JEST NIENARUSZONY.
[#43] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@Ola, post #42

tia i nagle masz 40 rożnych wersji MUI 4 ... i żadna nie działa ...
I znajdz poźniej jakieś bugi
[#44] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@radzik, post #41

A no i tam gdzie się da jest to robione w jakiś sposób
[#45] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #23

Wolna amerykanka na przykładzie Zune


Nietrafiony przyklad. Zune to reimplementacja MUI tylko i wylacznie na podstawie dokumentacji. Niestety, wiele zachowan MUI nie jest w zaden sposob udokumentowanych, wiec zapewnienie 100% kompatybilnosci w Zune jest teoretycznie niewykonalne.

Zune byloby pieknym poparciem twojej tezy, gdyby bazowalo na oryginalnych zrodlach od Stefana. A sam wiesz dobrze, ze tak nie jest.
[#46] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #25

Upublicznienie źródeł SFSa spowodowało, że środowisko OS4 wydało wstecznie niekompatybilne wersje tego systemu.


Znowu nie trafiles. Jörg Strohmeyer rozwijal SFS-a na dlugo przed otwarciem jego zrodel, zrodla dostal od autora. Stad te niekompatybilnosci miedzy systemami. Oliwy do ognia dodawal naturalnie fakt, ze Jörg nie jest osoba z ktora mozna pokojowo i bezstresowo wspolpracowac. Ale to temat na inna historie...
[#47] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #29

I Aros z Zune i OS4 z Reaction pokazało, że inne obozy nie są w stanie niczego porównywalnego do MUI.


Zune jest rozwijane znacznie krocej niz MUI. Ponadto jest zapakowane w ciasny gorset kompatybilnosci z tym co mowi dosc skompa dokumentacja do MUI...
[#48] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@Drako^BB, post #43

tia i nagle masz 40 rożnych wersji MUI 4 ... i żadna nie działa ...


A jaka sytuacje mamy teraz? Platforma odniesienia czyli MUI4 dla MorphOS-a i niedorobki w stylu kulawego MUI4 (czy tez 3.999beta123build1234) pod OS4/OS3 i Zune ktore zostaje w tyle.

Poza tym nie wierze w az taki zapal amigowcow, zeby powstalo nagle 40 roznych wersji MUI4 :P
[#49] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@mschulz, post #48

Ot MUI 4 w mosie też było kulawe :)
Kwestia jak bardzo wersja dla OS4 leżała w szawie zanim okazało się że Reaction nie za bardzo się rozwija i na szybko projekt ruszył to też ma na to wpływ
[#50] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #30

No to zamiast tracić czas na pisanie na ppa :P
[#51] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@Krashan, post #28

Krashan,, szkoda czasu na "uciekanie" od MUI4, tym bardziej że na MorphOSie nie sprawia ono problemów. Zamiast mitrężyć czas na odchodzenie lepiej nauczyć się pisać program bez MUI i np. nową wersję Digi zrobić bez tego elementu.
Chyba że chcesz aby program działał na wszystkich platformach bez niespodzianek, które może powodować niekompatybilne MUI. Bo poprawiane i dostosowywanie każdej wersji do każdego systemu to masakra. Coś na zasadzie szukaj wiatru w polu bo nie wiesz czym różnie się jedno MUI od drugiego...
[#52] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@mschulz, post #45

Akurat trafiony, Zune nie miało/nie ma zaimplementowanych metod i atrybutów, ale miało swoje własne, niekompatybilne. To nazywam wolną amerykanką.
[#53] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #52

Czyli tworzenie jednego MUI przez core team i oficjalny port na wszystkie platformy rozwiązałby problem?
[#54] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@radzik, post #53

Jeśli oczywiście core team miałby czas (a nie ma) to technicznie rzecz biorąc tak. Pozostaje problem jednostronnego transferu technologii.
[#55] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #54

Pozostaje też problem: dlaczego mielibyśmy to zrobić? Wpieranie innych systemów nie jest w interesie MorphOSa.
[#56] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@Jacek Piszczek, post #55

Myślenie w kategoriach interesów nie jest w interesie naszego środowiska ;)
[#57] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@Jacek Piszczek, post #55

Dlatego, żeby można swobodnie portować oprogramowanie? To chyba zysk dla wszystkich jest?
Poza tym przy tak minimalnej liczbę amigowców nie lepiej się wspierać w kwesti tworzenia oprogramowania?
Tak w ogóle to OS4 jest tak badziewny, że nic z niego zyskać MorphOS nie może?
[#58] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@radzik, post #57

Dlatego, żeby można swobodnie portować oprogramowanie? To chyba zysk dla wszystkich jest?
Poza tym przy tak minimalnej liczbę amigowców nie lepiej się wspierać w kwesti tworzenia oprogramowania?

- Jest casus Odyssey, gdzie transfer technologii nic nie dał morphosowi (ale dał zasłużoną kasę dla Faba :))
- jest przykład Poseidona, po przeportowaniu którego, aros zyskał technologię, MorphOS nie zyskał nic. Nie licząc prób z 3G o wyjątkowo niskiej jakości kodu Arosowi programiści w żaden sposób nie rozwinęli tego co otrzymali.
- Jest mój przykład sterowników do skanerów, http://code.google.com/p/betascan/
źródła wrzucone, jakiś programista zaczął nad nimi prace ale potem olał. Nie będę chodził z kijkiem po programistach z OS4, żeby wspolnie uzgadniać rozwoj oprogramowania. Jedynie Deadwood przerobił te sterowniki dla AROSa, dzięki czemu Aros zyskał możliwość skanowania.

Tak w ogóle to OS4 jest tak badziewny, że nic z niego zyskać MorphOS nie może?

OS4 nie jest badziewny, jest dobrym systemem. Po prostu MorphOS jest lepszy i każda z używanych przez niego technologii jest bardziej dopracowana.
[#59] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@michal_zukowski, post #58

To, że po uwolnieniu nikt nic nie zrobił / zrobił źle jest takim wspaniałym argumentem przeciwko uwalnianiu źródeł, jak odmówienie zapłacenia w sklepie "bo wszystkim rządza żydiz i geje". Zacznij prosze uzywac mózgu, zwłaszcza libs:altruism.library .
[#60] Re: AmiKit 8 z MUI 4

@radzik, post #57

Nawet jak coś się dla Os4 fajnego znajdzie to pewnie będzie to extra płatne i nie ma mowy o uwolnieniu lub rekompilacji dla MOSa, więc nie ma co się dziwić ludziom z MOSTema, bo niby dlaczego mieli by robić coś za frajer i strzelać sobie w kolano.

Nie zmienia to faktu, że ujednolicenie pewnych standardów bądź co bądź systemów amigowych powinno być korzystne dla całego środowiska w kwestii łatwego przenoszenia oprogramowania pomiędzy nimi (np dla takich projektów jak DB3 Krashana).

Wspomniany mikro rynek amigowy podzielony na X części nie daje szansy żadnym poważnym komercyjnym projektom (typu przeglądarka, nowsze gry, soft muzyczny/graficzny) i raczej zniechęca twórców.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem