[#1] Szansa na Blitzbasic PPC?
Zastanawia mnie czy istnieje jakaś szansa na to żeby dla Morphos-a pojawił się ten program. Jest wersja dla Mac Os PPC, więc... .

http://www.blitzbasic.com/Products/blitzmax.php
[#2] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@Ender, post #1

.. to w żaden sposób nie implikuje wersji na morphosa

[#3] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@rzookol, post #2

Amiblitz działa na Morphos-ie, ale podejrzewam, że generuje kod tylko dla Motoroli. Gra stworzona dzięki Amiblitz zadziała pod Motylkiem dzięki emulacji 68k.
http://amiblitz.amiforce.de/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=54&lang=en

Skoro mamy maszyny z PPC to moim zdaniem marnotrastwo, dlatego pomyślałem o wykorzystaniu źródeł BlitzBasica dla MacOs-a w wersji PPC. Pytanie czy by się dało namówić firmę na wersje dla Morphos-a, a może Amiblitz w wersji 4 generowałby kod dla PPC i pozwalał jeszcze na projekty w 3D. Moim zdaniem taki pakiet przydałby się niebieskiemu systemowi, bo na wielkich producentów nie możemy liczyć, a tak małe grupy zapaleńców dostałyby fajne narzędzie. (cały czas chodzi mi o gry) ;)



Ostatnia modyfikacja: 05.12.2010 10:17:12
[#4] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@Ender, post #3

A może Lua? Co prawda to tylko interpreter, ale skoro można gry w Pythonie... Środowisko uruchomieniowe zapowiada się sympatycznie, jeżeli do tego dodać by moduł napisany w C obsługujący operacje graficzne ukierunkowany na gry używający natywnego API MorphOS-a zamiast SDL...

[#5] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@G. Kraszewski, post #4

@krashan
nowy blitzbasic to sporo wyzszy poziom abstrakcji niz lua

@ender
to, ze jest pod maki ppc naprawdę nic nie znaczy. api macosow bardzo rozni sie od api amigaosow wiec to taki port wymagalby duzo pracy -> byl by nieoplacalny.

[#6] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@kiero, post #5

Czyli zostaje amiblitz 3 .
[#7] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@Ender, post #3

Może prędzej dało by się firmę namówić na portowanie Blitza dla morphosa niż dla os4.1 - zapewne jakieś maszyny na których morphos działa posiadają ;) . Nie zapytamy to nie dowiemy się.

@kiero
czy 2D/3D api tak bardzo różni się od analogicznego w osx i win ?
Pytam bo tak sobie pomyślałem, że gdyby pominąć portowanie gui to może tej pracy byłoby dużo mniej.



Ostatnia modyfikacja: 05.12.2010 15:38:57
[#8] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@ede, post #7

No właśnie wersja dla Maców PPC z Morphos-em. Trzeba by jakieś fachowe pismo przygotować, które przynajmniej ogólnie tłumaczyłoby to co istotne przy portowaniu na Motylka. Dzięki temu mogliby ocenić na przysłowiowe oko, czy to gra warta świeczki. Wtedy byłyby to kolejne najlepiej wydane pieniądze, zaraz po zakupie systemu (przynajmniej dla mnie). Cena 100$ za wersje 3D jest do zaakceptowania.

Ktoś chętny (czuje się na siłach)?



Ostatnia modyfikacja: 05.12.2010 17:26:38
[#9] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@Ender, post #8

Albo innaczej. Może to autor AmiBlitza powinien się dogadać z autorem Blitz3D, może jakieś bounty na część kodu odpowiedzialną za 3D w Blitz3D ?
[#10] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@ede, post #9

No w sumie może być i tak szkoda żeby moc PPC "leżała odłogiem" .
[#11] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@Ender, post #10

Chciałem napisać, że zawsze możesz na maku ppc pod osx uruchomić Blitz3D i popróbować mocy, ale na maka ppc nie ma Blitz3D. Jest Max lecz tam nie ma środowiska 3D.



Ostatnia modyfikacja: 05.12.2010 19:29:52
[#12] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@ede, post #11

Fajnie by było gdyby amiblitz lub inny basic dawał możliwość pracy z PPC i w 3D. Z tego co wyczytałem to amiblitz generuje kod dla 68000/68020 a to chyba trochę mało. Szkoda, że nie 68060. Poza tym spodoba mi się wersja z MacOs-a i co, nie wykorzystam raczej wygenerowanego dla PPC kodu?



Ostatnia modyfikacja: 05.12.2010 20:13:57
[#13] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@kiero, post #5

nowy blitzbasic to sporo wyzszy poziom abstrakcji niz lua

A tu mnie zaskoczyłeś wypowiedzią... Boirąc pod uwagę, że w Lua się naprawdę prosto programuje obiektowo to chyba poziom abstrakcji wyłącznie zależy od dostępnych bibliotek (które być może Blitz ma wbudowane, ale to przecież wtórna kwestia).

[#14] Re: Szansa na Blitzbasic PPC?

@Ender, post #12

Dla morphosa nie jest jakąś wielką różnicą czy program jest 020 czy 060 - prędkość działania będzie podobna (chyba, że się mylę). Wersja dla windows wydaje się być ciekawsza bo ma 3D. Jak zasmakujesz programowania ucząc się BlitzBasic to może przerzucisz się na C/C++ i z generowaniem kodu ppc dla morphosa nie bedzie problemu. A może nawet zbudujesz konwerter/interpreter kodu Blitza do C/C++ ;)



Ostatnia modyfikacja: 05.12.2010 21:09:51
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem