[#1] Mysz do C64 jako joystick
Kiedyś w "Bajtku" czytałem tekst (odpowiedź redakcyjna na list) o tym, że do ZX Spectrum można podłączyć mysz od C64 pracującą w trybie joysticka i używać jej w grach. Nie znam się na C64, więc chciałbym zapytać lepiej zorientowanych, czy dla C64 faktycznie były myszy pracujące jako joystick? Można ich było używać w grach zamiast joya?
A może ktoś używał takiej myszki z ZX Spectrum?

[#2] Re: Mysz do C64 jako joystick

@PopoCop, post #1

Osobiście miałem C64 rozbudowaną o stację dysków, drukarkę, FinalIII z dodatkową pamięcią, oryginalnym systemem GEOS i właśnie taką kanciata myszkę jaką dodawali do A3000.
Ta myszka to był taki mały komputerek. Z GEOSem pracowała jak amigowa myszka z Workbenchem, ale podłączona do Amigi nie działała. Miała jednak coś takiego, że jak przytrzymało się prawy klawisz myszki i włączyło komputer lub podłączało myszke do portu, to przechodziła wtedy w tryb "dżojstika". Działała wtedy nawet podłączona do Amigi, ale jako właśnie dżojstik.
Tak więc zakładam (bo nie miałem spektruma tylko emulatora na C64), że ta myszka zadziała spokojnie ze spektrumem, ale w trybie praczy "dżojstik".
[#3] Re: Mysz do C64 jako joystick

@kmilota, post #2

A jak się nazywała ta mysz?

[#4] Re: Mysz do C64 jako joystick

@PopoCop, post #3

PopoCop napisał(a):

> A jak się nazywała ta mysz?

Normalnie : "myszka dla C64". A jeśli chodzi o symbole i wygląd, to nasz to tu: http://www.c64-wiki.com/index.php/Mouse_1351
[#5] Re: Mysz do C64 jako joystick

@kmilota, post #4

Jeszcze jedno pytanie. Jak przedmiotowa mysz była używana jako joystick, to ruch postaci w grach był bardziej płynny niż sterując prawdziwym joystickiem? Ewentualnie czy np. w programie graficznym taka mysz (pracująca jako joystick) była bardziej precyzyjna od joysticka?

[#6] Re: Mysz do C64 jako joystick

@PopoCop, post #5