[#1] O projekcie
Ondorr Drakmo to projekt gry cRPG online, osadzony w latach 1920-1930 z odrobiną magii. Mroczny, spowity mgłą. Zaczął powstawać dwa lata temu, najpierw na c64 jako gra tekstowa, później pisany na Amidze w Blitz Basic 2.

Jednakże gry tekstowe nie za bardzo są dziś popularne, a zresztą miałem potrzebę wpakowania w to jednak grafiki, by bardziej oddać klimat. Tekstem też było by to możliwe, ale czy do końca? Chodziła mi po głowie chęć gry online, na Blitz2 jest to proste do napisania z wykorzystaniem serwera, ale sam Blitz2 porzuciłem na rzecz przeglądarek. Zaczął więc powstawać nie w Blitz2 a w PHP z Javascript, wykorzystując przy tym strukturę i klasy napisane jeszcze pod Blitz2. Uruchomić można go więc na przeglądarkach internetowych. Chętnych do betatestów zapraszam na mojego mejla. Proszę, oto link:

http://www.drakmo.ovh.org

urząd miasta Drakmo liczy na Ciebie! :)


[#2] O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@BagoZonde, post #1

Ostatnio odświeżyłem co nieco prace nad projektem Ondorr Drakmo, tak już zresztą mam, że muszę odpoczywać co pewien czas i zająć się realizacją innych pomysłów. I wychodzi mi to zawsze na zdrowie :). Przeglądałem dziś pobieżnie na sieci gry napisane pod PHP z JavaScript, bez flash'ów, etc. by trafić na jakąś grę, która będzie w stanie mnie zainteresować - tudzież wciągnąć jak bagno - na dłużej. Cel tego posunięcia chyba oczywisty, bo granie już mnie tak nie kręci jak pisanie czegoś, hiih. Chciałem się zorientować czy istnieje coś w stylu tworzonego przeze mnie projektu - tutaj - na sieci. Wybadać co w trawie piszczy. Kilka osób powiedziało mi kiedyś, że cRPG'ów, MMORPG'ów, etc. jest na sieci dużo i mój projekt jest po prostu kolejnym z wielu. Nie zaprzeczam, jednakże nie udało mi się do tej pory znaleźć czegoś "a la" to, co powstaje na mojej Amidze. Szukałem pobieżnie, jeżeli więc macie jakieś linki do ciekawych gier online w PHP, proszę o zamieszczenie w tym temacie, chętnie zerknę okiem.

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji, tudzież wymiany spostrzeżeń!!

[#3] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@BagoZonde, post #2

Powiadają tu i tam, że najlepsiejszy jest ten: Orodlin

[#4] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@BagoZonde, post #2

Czy mi się wydaje, czy ulica Litzmannstrasse wydłużyła się nieco?
A w konsoli błędów czysto i "hack" z teleportacją z tramwaju przestał działać. OK

Ale za to znowu można się "klonować" i przebywać w kilku miejscach jednocześnie:

http://dfm-awangarda.pl/TEMP/DualDrakmo.png



Ostatnia modyfikacja: 05.03.08 17:19
[#5] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@APC74, post #4

@5h00n4y
Dzięki za cynka, sprawdzę jutro na pececie na ile jess tam podobieństw z moim kondorkiem :P i ośmielę się na ocenę porównawczą.

@APC74
Tak, to prawda, Litzmannstrasse wydłużyła się o drewniane płoty, za którymi stoi jedna z wielu upadłych manufaktur, mam zamiar jeszcze podnieść tamtejszą zabudowę o jedno piętro, urokliwe bramy i dużo fabryk, w tym opuszczonych właśnie. A co do tego klona, jak to robisz? Możesz napisać śmiało tutaj na forum, bądź na priva :). Wspominałeś mi kiedyś o tym, jednakże uleciało mi z głowy. Gdy będę znał przyczynę, zablokuję ją :). Chyba, że pozwolisz, że sam postaram się rozwikłać to jako czysto quizowe wyzwanie :P. W każdym bądź razie cytując kodeks gry:

Jesteś zobowiązany do poinformowania autora o wykrytym błędzie, nawet jeżeli wynikają z niego korzyści.
Za wykryte błędy czeka nagroda pieniężna w wysokości zależnej od "wagi" błędu, jednakże nie mniejsza niż 1000GESETA.

Niestety na razie, wartość waluty GESETA na dzień dzisiejszy warta funta kłaków, ale za informację, jak te klonowanie uczynić, nagroda sowita będzie :P. Za wykrycie nie zapłacę wiele, boś Drogi mym betatesterem najemnym :P. Ale o pieniądzach jeszcze porozmawiamy a jak to bywa w życiu, wszystko wychodzi w praniu, muszę więc dopisać do kodeksu a propos tego punktu jedną rzecz. Mianowicie - informacja jak osoba owy błąd wywołuje - też jest w cenie :).

Dzięki serdeczne dla Was :)

P.S. acha acha, no wiem jak się klonuje chyba, zaraz się tym zajmę!!

[#6] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@BagoZonde, post #5

Wszedłem na http://www.drakmo.ovh.org Firefoxem z PPA (przez adres w Twojej stopce). Zalogowałem się, poszwendałem po okolicy, pojeździłem tramwajem, wpadłem do Adlera i zajrzałem do kryjówki złodziei. Nie zamykając Firefoxa odpaliłem Operę - była na PPA, więc przeszedłem do OD w ten sam sposób jak w przypadku Firefoxa. Wyszedłem z kryjówki (Opera) i jednocześnie w niej byłem (Firefox).
Teraz Jednocześnie stoję na Litzmannstrasse koło Ciebie i w Adlerze (Firefox) i piszę komunikaty na przemian na obydwu przeglądarkach i na obydwu się to pięknie odświeża/synchronizuje - komunikaty znaczy się bo ja nadal biegam w dwóch różnych częściach miasta. :D
Tam od razu "Niegodziwcze" - poczekaj zaraz odpalę Safari i się sklonuję następny raz i będę jak Bóg - w trzech osobach - czy jakoś tak... diabeł / niewinny

EDIT: Oczywiście to, czy wchodzę ze skrótu z zakładek, czy tak jak opisałem powyżej nie ma znaczenia - ale chciałeś szczegółowy opis to masz. :D

"Faun przyszedł ze wschodu" - właśnie wszedłem do Adlera (po raz drugi) i jestem w sklepie we dwóch osobach. Jakbyś chciał mnie pobić, czy 'cóś' - to pamiętaj, że mnie jest dwóch na jednego :)



Ostatnia modyfikacja: 05.03.08 20:04
[#7] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@APC74, post #6

Wprowadziłem dziś usprawnienie, by owe klonowanie postaci nie było możliwe. Mam nadzieję, że działa to już doskonale. Wziąłem pod uwagę kilka przypadków jak logowanie jednej osoby kilka razy do gry i przez to klonowanie się i przebywanie w różnych miejscach równocześnie. Także powinno działać blokowanie w przypadku, gdy jedna osoba chciałaby używać dwu lub więcej postaci równocześnie z jednego komputera. No i ostatnia istotna rzecz, czyli zmiana IP. Wiadomo, że owe blokady związane są z detekcją owego IP, tak więc jeżeli w czasie sesji ktoś zmieni sobie IP, zostanie ten fakt wyłapany. Test it, don't believe me :).

Co do Orodlin, na razie czekam na mejla aktywacyjnego.. obawiam się, że nie dojdzie na gmail.

A propos innych projektów/gier MMORPG podobnych do Ondorr Drakmo, macie jeszcze jakieś propozycje?

[#8] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@BagoZonde, post #7

Z tym IP-Blockiem to minimalnie przegiąłeś :D
Metoda jest OK - tylko, że zablokowałeś IP bramy a nie mojego kompa. W ten sposób wyrznąłeś dostęp do Ondorr Drakmo około 200 osobom za jednym zamachem. :)

UPS... Przed chwilą testowałem blokadę klonowania, zaczął wyskakiwać mi ten komunikat:

http://dfm-awangarda.pl/TEMP/IPBlock.png

i serwer przestał odpowiadać (chyba go "zabiłem")... niewinny

To ja chyba już sobie pójdę... ;)

Serwer jednak działa, ale poruszanie się w OD jest niemożliwe (tym razem chodzę grzecznie z jednej przeglądarki):

http://dfm-awangarda.pl/TEMP/IPBlock_w_Operze.png



Ostatnia modyfikacja: 06.03.08 17:54
[#9] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@BagoZonde, post #7

Ja nie chciałem :(

http://dfm-awangarda.pl/TEMP/DeadEnd.png

Szedłem ul. Litzmannstrasse - minąłem Ciebie i nagle wyskoczyło to co powyżej.
Chyba na dziś dam sobie już spokój z OD

P.S. w tym wystającym za ekran kawałku było:

"- uprawnienia do uruchamianego zasobu '/d/r/a/drakmo/www/obj.php?sesja=Zzaur&loc=s.10/10.8&inventory=
i.d/25|i.x/11|i.a/25&message=&visualmov=8&oldloc=&known=
Bago_Zonde&chs=n&bahnform=' mają wartość 755,"



Ostatnia modyfikacja: 06.03.08 18:18
[#10] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@APC74, post #8

@APC74
Metoda jest OK - tylko, że zablokowałeś IP bramy a nie mojego kompa.

Hmm.. nie wiem jak do końca to ugryźć, ale wszędzie po forach właśnie tak odczytuje się IP. Przez rok czasu testowałem to w princessie w liczniku i dopiero niedawno wyszło mi, że moja dziewcynka musi mieć taki sam IP jak kolega, chyba, że razem mieszkają a ja nic o tym nie wiem. Inaczej nie da się odczytać IP, a co za tym idzie, jeżeli pozbędę się tego - to jak mam ominąć próbę wchodzenia jednego użytkownika na dwa/więcej kont jednocześnie? Co do reszty błędów: no comment, złapałem się za głowę. Co do wyskakującego okna z "UNIQUE", wyskakuje ono, gdy IP przy logowaniu jest inne niż obecne, odczytywane podczas odświeżania akcji. Widzę, że UNIQUE zrobiło się na "". Czyli formularz nie przesłał tego, sprawdzę co w trawie piszczy a wątki tego typu a propos betatestowania na przyszłość umieszczajmy w osobnych tematach gwoli przejrzystości..

P.S. co do mocy CPU, niestety zdarza się to na OVH czasami. Zastanawiam się czy na innych serwerach byłoby lepiej, choćby na PPA. Wezmę to pod uwagę o ile rzeczywiście wykonywanie tego skryptu nie jest aż tak nieeefektywne. Dopowiem, że wiele rzeczy poprawiałem na drodze optymalizacji. Nie sądzę, że skrypt ten jest tak topornie napisany, by CPU serwera nie mogło tego przetrzymać :).


[#11] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@5h00n4y, post #3

@5h00n4y
Po pobieżnym liźnięciu Orodlin, muszę powiedzieć, że to kompletnie coś innego niż Ondorr Drakmo, na całej linii :). Jeżeli chodzi o rasy, system poruszania się, grafikę i wiele szczegółów i szczególików.

@APC74
Co do tego komunikatu z UNIQUE, gdzie wartość równa była "", musi to być jakiś problem po stronie serwera, domniemywam, że nie wczytał jakiejś ramki, nie przekazał wartości i wszystko się wywaliło. Sądzę, że był to "wypadek", który w normalnych warunkach działania serwera nie ma prawa zajść.

[#12] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@BagoZonde, post #11

Bo Orodlin to silnik Vallheru, stosunkowo stary i ciągle udoskonalany :) Wiem bo swego czasu się w to bawiłem (ok 2004 roku)
[#13] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@abcdef, post #12

...a Vallher ujeżdzał silnik Avatharu, który jechał na silniku Vendorathu, z czym wszystkie już dawno padły...
Nie powiem żebym miał długi staż w tej grze, ale po przejedzeniu się czasowym zarządzaniem dobrami w silnikach Ogame/Plemion/Bite Fight/Rycerze Knight Fight i tym cholernym zdzierstwem w postaci kont premium, Orodlin stanowi miłą odmianę.

[#14] Re: O projekcie - a propos MMORPG w ogóle

@5h00n4y, post #13

Hmm.. Zacząłem sobie grać w wolnym czasie w Imperia Online, choć wiem, że pewnie zaniedługo znudzi mi się ta gra, jednakże w celach sprawdzania ichniejszego typu projektów napisanych w PHP, w przypadku tego, natknąłem się na (hahaha) zaletę, jaką zawiera konto Premium!! Cytuję:

Dlaczego jest dobrze usunąć banery reklamowe z gry?
- Gra działa szybciej.
- Z serwera sciągasz mniej danych co usprawnia jego pracę.
- Otrzymujesz więcej miejsca na ekranie do gry.

Chodzi mi o drugi punkt.. ej.. sorry :P.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem