[#1] Betatesting
Chętnych do betatestów Ondorr Drakmo zapraszam tutaj jak i na mojego mejla. Interesuje mnie testowanie na wszystkich dostępnych przeglądarkach. Chodzi tu o obsługę JavaScript, która jest różnie interpretowana. Przykładem tego niech będą ostatnio powstałe problemy w Voyager 3.2 i Internet Explorer 6.

Inna kwestia to testowanie samego silnika, który ostatnio - z tego co zauważyłem - wykazuje tylko drobne problemy, gdy wykonujemy akcję na jakiejś osobie i jest ona nieaktywna. Teoretycznie powinien się wyświetlić tekst, iż "Faun śpi, niczego nie zauważył" jednakże nie zawsze tak jest. Objawia się to niegroźnym błędem w oknie z wiadomościami a propos funkcji unlink().

[#2] Re: Betatesting

@BagoZonde, post #1

Ja bym mógł testować na IE 7, NN9 oraz K-Meleonie.

[#3] Re: Betatesting

@x3nU, post #2

@x3nU

Dzięki za support :). Ok, praca betatestera Ondorr Drakmo nie jest taka trudna :). Wystarczą mi tylko logi błędów wysyłane na skrzynkę e-mail. Niektóre błędy w grze wysyłane są automatycznie do mnie na adres e-mail, ale nie da się wszystkiego wyłapać w informacjach, jakie dostaję z wygenerowanych danych a zresztą nie dotyczy to JavaScript. Bo tak naprawdę problem jest z JavaScript. Jeżeli więc się piszesz, to dołączam Cię do betatesterów, x3nU. K-Meleon.. nie słyszałem o takiej przeglądarce, zdradź szczegóły :D.

Pozdrawiam and BIG FANX!!



Ostatnia modyfikacja: 17.09.07 20:02
[#4] Re: Betatesting

@BagoZonde, post #3

http://kmeleon.sourceforge.net/

[#5] Re: Betatesting

@x3nU, post #4

No nieźle, ciekawe jak ten K-meleon sobie radzi z JS. Popieram takie alternatywy :). Myślałem, że wygląda ładniej (nie pecetycznie) :), ale ważne jak działa.

Tak więc jako betatester, musiałbym wysłać Ci dokładne informacje jak ma się zachowywać gra na wszelkie zdarzenia. Oczywiście robić tego nie muszę, bo pod Mozillą działa właśnie tak jak na IBrowse - tak jak ja chcę ;), więc bierz przykład z Mozilli :). Zresztą i tak, każdy komunikat o błędzie w przeglądarce wypadałoby wyeliminować tak jak to się robi ze Space Invaders'ami.

[#6] Re: Betatesting

@x3nU, post #2

@x3nU

Witaj, pisałeś się na betatesting? Widziałem, że logujesz się do ondorr, ale przypomniałem sobie, że do Twojego loginu co już dawno się rejestrowałeś nie ma postaci w sesjach. A to wszystko po zmianach, które kiedyś wprowadziłem w systemie. Twoja postać została przywrócona, a jej wygląd ustaw sobie poza grą w kreatorze przykładowych postaci (i tu zaraz nadjedzie link). Po dobraniu oczu, buziek, kolorku skóry - skopiuj dane z znajdującego się tam inputu i wklej do mejla, którego skieruj na mój adres.

Jeżeli jesteś chętny nadal, no to nie mam nic innego do powiedzenia jak tylko zaprosić. Z góry zapewniam, że betatesterzy u mnie prowadzą spokojny tryb życia i nie nadwyrężam ich (chyba, że tego chcą).

http://www.drakmo.ovh.org/kreator.html

[#7] Re: Betatesting

@BagoZonde, post #6

Czesc. Wlasnie chcialem stworzyc postac o imieniu Nowar, jednak ktos taki juz istnieje. Czy mozesz sprawdzic czy uzytkownik o tym imieniu jest aktywny, a jezeli nie i rejestrowal sie z adresu andrzejdrozd@interia.pl, to czy mozesz mi przypomniec haslo?

PS. Cos mi sie przypomina ze okolo 2005 chyba sie rejestrowalem (?)


PS. Co do przegladarek to mam dostep do IB (2.3), najnowszego AWeba, Sputnika (MOS PUP) i Opery (pc).



Ostatnia modyfikacja: 19.09.07 21:38
[#8] Re: Betatesting

@Andrzej Drozd, post #7

@Andrzej Drozd
Ochrona danych osobowych w kraju więc tylko powiem, że Nowar to była druga osoba w historii tej gry, która w ogóle zarejestrowała się w świecie Ondorr. Na mejla zaraz wyślę dane (no i po ochronie danych osobowych, wiadome kto jest kto :D).

Jeżeli piszesz się na betatesting, dostaniesz hackowy numer z przydziału na automatyczne logowanie. Innych bonusów na razie nie obiecuję, a szkoda :).

Z góry dzięki za supportowanie projektu.
Mogę powiedzieć, że pod IBrowse 2.3 i 2.4 spisuje się dobrze, a na najnowszym Aweb APL Lite jaki ściągnąłem ze strony: 3.5.09 co chwile wywala mi komunikaty, by włożyć drawer http: albo cache na przykład, więc coś z konfigiem mam nie tak chyba, bo czyta meta znaczniki czy co?

Dziś dostałem info, że Ondorr chodzi pod Operą i Mozillą, więcej informacji na stronie głównej gry a propos troubleshooting.

[#9] Re: Betatesting

@BagoZonde, post #8

Z góry dzięki dla moich betatesterów (a jest ich dwóch, bardzo sumiennych), których staram się nie przemęczać i nie dręczyć :). Właśnie dziś przyszedł mi raport, że Ondorr Drakmo jest bug free. Trochę odważne to stwierdzenie a zapeszać nie można, jednakże jak przychodzi mi mejl ze screenshotami konsoli błędów z Opery oraz FireFoxa, gdzie czyściutko jak czyściutka pościel na niedzielę to aż się chce o tym wszystkim dookoła powiedzieć :). Chyba, że betatester owy chciał się przypodobać ;). Dzięki za pracę, oczywiście dopiero w lesie jestem z projektem więc trzymajcie chłopaki tak dalej, o taką współpracę mi chodziło. No to sztama :).



Ostatnia modyfikacja: 24.09.07 22:08
[#10] Re: Betatesting

@BagoZonde, post #9

Ostatnimi czasy udało mi się naprawić bardzo szybko błąd występujący pod Internet Explorer'em i wygląda na to, że projekt ten chodzi w miarę stabilnie (w zagadnieniu "Dlaczego ta JavaScript się tak gryzie z IE"). Betatesterów nie będę zachęcał do walki z bugami, bo sądzę, że jest już dobrze, sam testuję na kilku przeglądarkach w końcu - z czystej, niezaspokojonej ciekawości :). A pewnego dnia zachęcę Was do odwiedzenia świata Ondorr Drakmo o określonej porze, im więcej użytkowników będzie mogło wtedy wejść do gry, tym lepiej co by sprawdzić giętkość serwera, na którym obecnie powstaje ten projekt no i głównie z innej przyczyny. By móc fajnie sobie poprzebywać wśród żywych :). Obecnie miasto Drakmo "zamieszkuje" 44 mieszkańców. Zamieszkuje - w cudzysłowiu - gdyż przydział mieszkań przy rejestracji nie jest jeszcze zaimplementowany. Ale postaram się w najbliższym czasie utworzyć każdemu lokum w kamienicach miasta. Oczywiście nastąpi także sprawdzenie rzeczywistej liczby mieszkańców, tak więc użytkownicy zostaną poproszeni o zalogowanie, by ich konto nie zostało usunięte. Czeka mnie więc poszerzenie użytkowej części bardzo "krótkiego" na razie miasta Drakmo, wprowadzenie rzeczywistej linii tramwajowej - tramwaje już jeżdżą przecież, budowa kilkunastu budynków z mieszkaniami i w późniejszym czasie zaimplementowanie animacji w trakcie jazdy tramwajem :). Praca ciągła - Ondorr Drakmo :).

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem