Komentowana treść: Amiga Games Award 2010 - wyniki
[#1] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
I co MDW kokieciarzu
[#2] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
Brawo MDW i spółka! Fortis na pierwszym miejscu. Teraz MDW masz motywację, żeby wypuścić kolejny tytuł na MorphOS-a OK

Acha, byłbym zapomniał. Świetna wiadomość!
[#3] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
Tańczący bananTańczący bananTańczący banan Em-de-wu! Em-de-wu! Tańczący bananTańczący bananTańczący banan
[#4] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
Mowa moja będzie krótka: OK MDW
[#5] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
Gratulacje dla kolegi MDW i ekipy Encore OK
[#6] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@waldiamiga, post #5

Niech ktos zglosi zabojadom, ze zle podpisali Fortisa na screenie, bo to skandal jest
[#7] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
Dziękuję wszystkim którzy oddali chociaż 1/5 na tę naszą nieszczęsną grę. Ja się oczywiście bardzo cieszę, że Fortis zostało jakoś tam docenione. Chociaż nachodzą mnie też smutne myśli, bo to oznacza, że w 2010 roku nie było nic lepszego. Na szczęście to nie jest prawda i lepsze gry były. Tylko były to porty zrobione czasem wręcz bez wiedzy (chociaż za przyzwoleniem) autorów. Amigowcy to taki wdzięczny naród, że doceniają produkty stworzone od podstaw nawet jeżeli są słabsze od całkiem fajnych portów. To podnosi na duchu i zachęca do dalszej roboty. :)

Raz jeszcze dziękuję za docenienie naszej (niekoniecznie udanej ale na pewno ciężkiej) roboty. Mi chociaż częściowo rekompensuje to straty poniesione na innych frontach (iOS, MacOSX, Windows).

I jeszcze jedno. Wiem, że komuś obiecałem źródła Fortis do przeportowania na AmigaOS4. Pamiętam o tym i naprawdę kiedyś się wezmę i to przygotuję. :)
[#8] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@MDW, post #7

gratulacje. całą przeszedłem na iOSie. Rewelacja.
[#9] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@MDW, post #7

Jest jakieś demo Fortis-a do pobrania dla Maka? Bo może bym i ja się skusił...

Ostatnia edycja: 09.02.11 21:22:52
[#10] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@c3h6, post #9

Kupuj bo Fortis nie potrzebuje demówki żeby pokazać że jest dobry.
[#11] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@Arbuz, post #10

Pewnie masz rację, tyle, że wolę widzieć co chcę kupić. Jak kupuję nowy TV to w sklepie pokazują mi jak odbiera i jakie ma funkcje.
I tu dygresja (MDW na dywanik :D):
Ludzie, piszecie soft to chwała wam, ale dajcie jakieś preview, bo w ciemno kupowanie nie ma sensu. Jak soft jest dobry to się obroni i skusi potencjalnego nabywcę. Bo "doszedł do końca pierwszej darmowej planszy więc może i druga będzie fajna". Więc może zaryzykuje te parę groszy...
[#12] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@c3h6, post #9

sand:

całą przeszedłem na iOSie.

Gratulacje. Akurat kilka dni temu rozmawiałem z pewnym człowiekiem, który twierdził, że na iOS sterowanie jest bardzo ciężkie i prawie nie da się grać. Ja mu powiedziałem, że jakoś ludzie grają i nawet niektórzy doszli do końca. Teraz mam konkretny przykład. :)


c3h6:

Jest jakieś demo Fortis-a do pobrania dla Maka? Bo może bym i ja się skusił...

Dema dla MacOSX niestety nie ma. Darmowa wersja Lite (w levele) jest w AppStore dla iOS (iPhone, iPod touch, iPad). Dla MacOSX Fortis jest sprzedawane tylko w otwartym niedawno Mac App Store (dostępny standardowo w każdym aktualnym Snow Leopardzie i chyba Leopardzie). Aktualna promocyjna cena to $1.99 i będzie się zmieniała (ale niższej nigdy raczej nie będzie). I jeszcze jedna uwaga - Apple przyjmuje do Mac AppStore tylko aplikacje dla procesorów Intela. Żadnych aplikacji dla PowerPC nie przyjmują. W przypadku Fortis Apple dwa razy robiło review. Pierwszy trwał 2 tygodnie i po nim gra została odrzucona z bardzo drobnego powodu. Po poprawce znów robili review i znów trwał ok. 2 tygodnie. Tym razem gra spełniła wymagania i została dopuszczona do sprzedaży w Mac App Store.

Ostatnia edycja: 09.02.11 22:00:34
[#13] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
Gratulacje zaiste! Pięknie to, że nie dość, że oryginalna amigowa gra, to jeszcze MDW :) Encore potęga :)
Nie wiem, jak od materialistycznej strony prezentują się wyniki (acz widzę Twe komenty MDW ;') -mam nadzieję, że trochę w tym naszej narodowej cechy, którą obdarowała nas natura ;) ), ale takim honorowym tytułem zawsze można się gdzieś pochwalić :) = +5 do odwagi :)
heh, jakby port pod OS4 powstał, to pewnie 2 nagrody by były :)

Szacuneczek, jak zawsze.
[#14] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@MDW, post #12

A nie myślałeś o dystrybucji wersji na Maka po za MAS? Przecież to poważny program, po co pchać go do nowego MAS, gdzie ludzie jeszcze nie przywykli, że jest coś takiego? Może lepiej tak jak w przypadku innych wersji? Ponadto mnie, użytkownikowi komputera Mac, słabo się kojarzą jakieś gry na iOS. Co do ceny nie mam zastrzeżeń, niska jest więc pewnie na dniach zakupię ot tak, by wspomóc rodzimą myśl programistyczną :D
[#15] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@c3h6, post #14

Mac App Store ma każdy użytkownik nowego Maka. To wkrótce będzie najlepszy kanał do rozprowadzania softu na MacOSX. Podobnie jak było z AppStore. Może nie tak samo, bo jednak poza MacAppStore można sprzedawać ale na przykład program Pixelator po 20 dniach obecności w MacAppStore zarobił 1 mln $. Nie jest to rekord w porównaniu do aplikacji/gier dla iOS ale jednak jest znacząca ilość. Co ciekawe w MAS są nie tylko drobne popierdółki, bo jest tam na przykład Bioshock (prawie 7GB w cyfrowej dystrybucji). Poza tym cyfrowa dystrybucja Apple to bardzo pewny, przyjemny i wygodny sposób dystrybucji (i aktualizacji). No i dociera się do 100% potencjalnych klientów. Tylko jeszcze trzeba umieć zwrócić ich uwagę na własny produkt. W przypadku Fortis nie bardzo jest czym zwracać uwagę, bo gra jest "średnia". :) No ale jest jaka jest i lepsza nie będzie.
[#16] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@MDW, post #15

MDW - wiem, że to dobry kanał do propagowania własnej twórczości. Mówisz o Pixelatorze, który jest dla kompów a nie telefonów apple. Nie rozumiem (sorki) jak Ty jako twórca Fortis tak mało się cenisz. I w ogóle widzę, że jako przykłady podajesz urządzenia mobilne. Chłopie, tworzysz na kompy, ceń się, a czy cena za produkt której wymagasz jest adekwatna to czas pokaże. Nie rozumiem tego kompleksu iOS i Apple. Pixelator nie kosztuje 1.99.
Nie oceniaj swojej pracy negatywnie, narobiłeś się i żądaj godziwej zapłaty. Jak nikt nie kupi to cene obniżysz.
MDW - życzę wytrwałości w programowaniu, bo jak sam się już chyba zorientowałeś - trzymamy kciuki.
PS. Ale dema na różne systemy by się przydały jednak.

PS. Wiesz, mam mało czasu więc daj mi znać na majla odnośnie zakupu wersji na maka o ile to możliwe. Ja z MAS średnio stoje i nie mam czasu przeglądać z racji wykonywanego zawodu :)
[#17] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@c3h6, post #16

Gratulacje!!
Wchodze na PPA a tu taka wiadomosc. Nie jestem fanem gier, ale ta mnie zainteresowala - do konca mam 3 sceny. W moim przypadku to absolutny rekord.
Zycze powodzenia, moze nastepny milion $ bedzie twoj! Mam nadzieje, ze wtedy nie zapomnisz o mosowcach :)
[#18] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@c3h6, post #16

c3h6:

Ja robię coś na komputery? Raczej nie... Dzisiaj nie da się już zrobić nic sensownego na komputery w domu, wieczorami. Przy takiej konkurencji i technologii potrzebne są długie miesiące roboty wielu osób żeby coś sensownego powstało. Tylko właśnie na rynku urządzeń mobilnych można jeszcze podziałać przy tak mizernych możliwościach jakie mam. :) Ja ten śmieszny silniczek i potem grę zacząłem pisać przede wszystkim z myślą o MorphOS/AmigaOS, a potem doszedł iOS. Wersje dla MacOSX i Windows powstały niejako przy okazji. Na pewno taka gra nie zasługuje na miano gry dla komputerów stacjonarnych. To malutka casual game, która w dodatku jest średnio grywalna. :)

Od zawsze kręciło mnie robienie gier. Niestety w tej chwili nie bardzo mam na to czas. W dodatku najbardziej chciałbym robić rzeczy za darmo na moje ulubione ami-systemy. Ale wiadomo, że na coś takiego to już na pewno nie mogę poświęcić tyle czasu ile bym chciał. Poza tym nie dam rady namówić ludzi od grafiki za robienie zupełnie za free. Muszę przynajmniej obiecać cień szansy na jakiś mizerny zysk. :) No i kiedyś wymyśliłem sobie, że skoro możliwości dzisiejszych platform mobilnych (iOS, Android, WindowsPhone7, Bada, Symbian, MeeGo, WebOS) są mniej więcej podobne do możliwości mocniejszych maszyn z MorphOS/AmigaOS4 to może by robić coś dla mobilnych licząc na micro-zysk i to samo dla ami-systemów już za free. No i to jest generalnie słuszna koncepcja. Problem w tym, że napisanie gry dla np. iOS czy Android to dzisiaj 30% sukcesu. Pozostałe 70% to wymyślenie sposobu na to żeby ludzie się o niej dowiedzieli. :) Dlatego chciałem skorzystać z pomocy wydawcy. Niestety prawie 3 miesiące gadek z kilkoma wydawcami nie dały pozytywnego rezultatu. W wyniku tych gadek Fortis dostał korygowanie celowania, zbieranie kasy, kupowanie w sklepie. Ale ostatecznie żaden wydawca się nie zdecydował (poza jednym z Francji ale to ja go olałem, bo ręce opadały jak się z nim gadało). Przy kolejnej grze uderzyłem do wydawców z wczesną wersją. Niestety jak na razie pogadać udało się tylko z ElectronicArts/Chillingo. Byli nawet bardzo zaintrygowani pomysłem, bo faktycznie jest niepowtarzalny i sterowanie jest maksymalnie nowatorskie i nietypowe. Jednak po jakimś czasie dostałem odpowiedź negatywną. Grą byliby zainteresowani, bo pomysł im się spodobał, ale uważają, że gra ma szanse na sukces tylko z licencjonowanymi popularnymi utworami, a w licencje nie chcą się bawić, bo to jest według nich koszmar. Ja chciałem użyć muzyki robionej specjalnie dla gry (albo niektórych scenowych lub innych niezależnie tworzonych kawałków). Projekt wstrzymałem i ruszę dopiero jak się znajdzie ktoś chętny na sfinansowanie lub przynajmniej wydanie go. W tym czasie dorobiłem kolejne elementy mojego pseudo-silnika i robię trzecią grę. Tym razem ostrą casualową "popierdółkę" robioną (mam nadzieję) na szybko. Tylko kilka rzeczy muszę jednak dorobić, bo potrzebuję do tego np. prostego rozpoznawania pisma odręcznego. Jak czytałem opisy teoretyczne algorytmów to widzę, że to są dosyć proste metody i dam radę coś takiego napisać. A jak to będzie się sprawowało? No cóż... zobaczymy. :)

Cena $1.99 i tak nie jest najniższa. AppStore przyzwyczaił nas do niskich cen i uważam, że to jest bardzo fajne w kanałach dystrybucyjnych Apple. Przecież najlepiej sprzedające się gry (Angry Birds, Doodle Jump, Flight Control, Cut the Rope) dla iPhone/iPod/iPad kosztują właśnie $0.99. W ilości siła. Początkowo ceny w AppStore były wyższe ale potem okazało się, że więcej zarabiają gry kosztujące najniższą cenę albo wręcz darmowe ale wyposażone w reklamy. Często są robione czasowe promocje i autorzy zjeżdżają z cenami na sam dół. O na przykład tutaj jest całkiem spora akcja.

Ostatnia edycja: 10.02.11 08:19:44
[#19] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
Nie ustosunkowałem się do wszystkich wypowiedzi więc teraz nadrobię hurtowo to czego wcześniej zdążyłem.

pampers:
Kokieciarz. Dobre. :) Ale akurat w przypadku Fortis naprawdę nie kokietuję. Gra jest słaba i tyle. Szkoda było tej grafiki…


Sir_Lucas:
Motywację do robienia swoich crapów na MOSa to ja zawsze mam. Mogę nie mieć czasu albo wystarczających umiejętności ale chęci na pewno są jeżeli chodzi o ami-maszyny.


G. Kraszewski:
Kra-shan! Kra-shan! Z niecierpliwością czekam na taki okrzyki z okazji wypuszczenia DigiBoostera. To będzie prawdziwy powód krzyków, a nie jakieś tam popierdółki.


MaaG^dA:
MDW zawsze kojarzyło mi się z BMW. Jak uda mi się oddzielić ten samochód od typowych jego użytkowników to bardzo mi się podoba. Zwłaszcza jak ma silnik min. 4-litrowy. :)


waldiamiga:
A dziękuję, dziękuję. Gratulacje zapewne szczere chociaż na pewno nie zasłużone.


selur:
Źle podpisali? Faktycznie. Nawet nie zauważyłem. 10 punktów za spostrzegawczość. :)


Arbuz:
Hehe. No akurat dobry nie jest i mam o to do siebie tonę pretensji. Ale złożyło się na to milion powodów i naprawa tego to zakopanie się w jeszcze większe bagno. Lepiej odłożyć tę produkcję na dolną półkę historii i zrobić coś sensowniejszego. Tym bardziej, że chęci i możliwości są. Ale dziękuję za miłe słowa.


rolpho / D6:
Encore potęga? Encore brodzi w bagnie. D6 to potęga! Tylko niech wreszcie wypuści to co tam chowa na swoich dyskach i w swoich głowach. A jeżeli chodzi o sprzedaż to jest mizerna:
- iOS (uniwersalnie dla iPhone/iPod/iPad): 819 sztuk pełnej płatnej wersji i 15146 sztuk darmowego dema
- MacOSX: 65 sztuk (w 16 dni)
- Windows: ilość ciągle nieznana ale podobno na przysłowiowe waciki nie wystarczy
- MorphOS: tego się nie da ustalić

Zbysiuk:
No to już wiem co jest nie tak z Fortis. Ta gra działa odwrotnie - nie interesuje graczy tylko ludzi, którzy nie grają. :) Przynam się, że cel był odwrotny. :) 3 sceny do końca? Gratuluję. Ja dochodziłem maksymalnie do połowy gry. A co do miliona to pewnie, że tak będzie. Gdybym w to naiwnie nie wierzył to bym nie robił. ;) A o MOS-świecie nie zapomnę. Bez sensu odcinać się od przyjemności. Chyba nie umiałbym zastąpić hobby pieniędzmi. Kasa potrafi się znudzić, a hobby, które trwa od 1995 raczej nie. Zresztą i tak nie ma o czym mówić, bo do miliona brakuje czterech zer. :D Dzięki.
[#20] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@MDW, post #19

Gratuluje OK i myślę że niebawem zobaczymy Fortis 2 : Battle Beyond the Stars :)

Co prawda jeszcze nie grałem w ta grę, jedynie widziałem filmiki, chyba czas to nadrobić :)
[#21] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@MDW, post #7

Grrr A Ty wciaz swoje. Nieszczesne produkcje to zobaczycie dopiero gdy ja cos napisze . To co definiuje jakosc gry to ona sama i odczucia ludzi - czego jeszcze wiecej chciec niz poparcie ludu dla swej produkcji? (oczywiscie poza ferrari w garazu )
[#22] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@MDW, post #19

czyli brakuje bestialskiego i wszedobylskiego marketingu. Zacznij podpisywac kontrakty z Kubica , Stochem, politykami, vlepki(chyba tak to sie nazywa) w autobusach, tysiace kartek na ulice. I nie zapomnij o konkursie - milion za pusty sms. Na bezplatny (dla dyrektora konkursu) numer
[#23] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@sand, post #8

Na Amisi 1200 nie pójdzie więc spróbuję przejść na macu..:)
[#24] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@MDW, post #19

Ty sobie nie zartuj ze mnie, moze nie jestem zwolennikiem gier (zwlaszcza tych wyszukanych gigabajtowych monstrow), ale czasem zagram w cos co jest dobrze zrobione. Powiem tylko tyle, jest to pierwsza gra od b. dawna, ktora mnie trzymala tak dlugo przy kompie. Tylko "River Ride" na Atari pod tym wzgledem byl lepszy, ale to zupelnie inne czasy, bylem duuuuzo mlodszy i granie sprawialo mi wieksza przyjemnosc niz teraz. Tak czy owak - brawo ten PAN.
[#25] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
Caro & MDW: Gratulacje! :) Pozostaje mieć nadzieję, że to nie była ostatnia Wasza produkcja na Ami-platformy :)
[#26] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki

@baderman, post #25

Również - MDW gratulacje.
Gra jest całkiem fajna.
[#27] Re: Amiga Games Award 2010 - wyniki
Gratulację dla MDW, też właśnie zauważyłem, że podpisali ten tytuł jako Fotis. Z tego co widziałem gameplay, gra jest ciekawa naprawdę. Aquarium też bardzo przypadł mi do gustu. Sam uwielbiam pisać gry, ale to ciężkie zajęcie, mimo wszystko będę apelował, by MDW miał na to więcej czasu, bo pisanie gier to jego działka!

Pozdrawiam!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem