@Benedykt Dziubałtowski,
post #13
Zazwyczaj takie tricki jak w Universe to po prostu podejście do tematu z innej strony, Commodore dało natywne tryby wyświetlania np w 64 kolorach, a koledzy programiści zauważyli, że posiłkując się innymi układami i procesorem można zmieniać paletę co każdą linię i uzyskać więcej kolorów na ekranie, wada to zaangażowanie większych zasobów sprzętowych, zalety to ładny efekt. Z kolei czasem występują też triki wykorzystujące jakieś błędy sprzętowe, np gra na C64 Mayhem in Monsterland wykorzystuje bug układy graficznego, który pozwala na przesuwanie ekranu do 320 pikseli sprzętowo, gdzie oryginalnie można tylko 7. Mając dokumentację, można przede wszystkim dokładnie zrozumieć działanie komputera, można przenieść ją do FPGA i cieszyć się praktycznie 100% kompatybilnością, ale praktycznie nikt nie posiada jej w całości (o i le w ogóle coś posiada).