[#1] Pytanie zielonego- kopiowanie zawartości dyskietek na PC
Witam. Szukałem odpowiedzi na moje pytanie w FAQ'u i niezbyt znalazłem, albo jestem nierozumny w tej sprawie. Otóż interesuje mnie, czy mogę odpalić/zgrać obraz amigowych dyskietek, na pc bez użycia samej amigi (mam dostać dyskietki (nie mam amigi) i nie wiem czy to ma sens).

Nie znam się na tym i stąd moje takie noobskie pytania.
Wyczytałem:
Reading Amiga disks
An Amiga disk can be copied to a single file called an ADF, using a program called transdisk supplied with Amiga emulator WinUAE . This file contains a representation of the complete disk, like an ISO file for a CD. An ADF can be used in WinUAE or written back to an actual disk.

The following command reads the disk in DF0:, the internal floppy disk drive, to a file on the ram disk:

transdisk >RAM:filename.adf

I to:
The adfread software by Toni Wilen and Simon Owen, combined with a second floppy drive. This software works with the most common floppy disk controllers used in industry-standard PCs, requiring no custom hardware other than an inexpensive additional PC floppy drive, connected to the same cable as the first drive. This is a read-only solution, and only supports Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008, Windows 8 and Windows Server 2012 (not Windows 95, Windows 98, Windows Me or Windows NT).

I teraz mam mętlik w głowie...

Z góry dzięki Wam za pomoc :)

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2012 00:38:21 przez matey
[wyróżniony] [#2] Re: Pytanie zielonego- kopiowanie zawartości dyskietek na PC

@matey, post #1

Nie da się tego zrobić bez dodatkowego kontrolera:

link

albo PC wyposażonego w 2 stacje dysków na 1 taśmie, współpracującego z tym biosu i Windowsa 2000/xp/2003. Wada to tryb read-onlny. Więcej tutaj: link

Są oczywiście rozwiązania pośrednie ale wymagają posiadania Amigi (nawet tylko A500) i z jej stacji dysków wysyłają dane przez WiFi/LAN/port serial do PC i w drugą stronę.