[#1] Area 51 - Potrzebny zdolny programista
Witam serdecznie!

Od paru dni tworzę grafikę do jednej gry, którą chciałbym aby się ukazała na klasyka lub nowsze systemy. Grafika jest tworzona w rozdzielczości 320x256 i 32 kolorach. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby powstała grafika w 640x512 i 256 kolorach.

Założenia gry:
W grze latamy sobie helikopterem czy statkiem kosmicznym i zbieramy różne przedmioty oraz postacie rozmieszczone w jaskini. Celem gry jest zniszczenie określonych jednostek na planszy i wylądowanie w bazie statkiem. Sterowanie helikopterem byłoby podobne jak w grze Airtaxi. Chciałbym aby w grze była kolizja z określonym kolorem oraz występowała grawitacja. Kolizję można również rozwiązać za pomocą czarno białej niewidocznej maski w 320x256, która będzie nałożona na każdy z poziomów.

Na chwilę obecną gra w 32 kolorach wygląda tak:


W planach mam przygotowanie większej ilości tekstur pierwszo planowych w 32 kolorach oraz chciałbym jeszcze narysować więcej obiektów do gry. Gra miałaby około 50 poziomów.


Tak w skrócie wygląda ten projekt. Czy byłby może ktoś chętny do napisania takiej gry dla klasyka czy nowszych systemów?
[#2] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@Leon, post #1

Amigowy Pixel Junk Shooter ? To może być fajne.....
Helikopter jest zbyt wielki w stosunku do pola rozgrywki.

Leon, gratuluję samozaparcia w tworzeniu!
[#3] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@michalmarek77, post #2

Odkopuję temat, bo inicjatywa fajna. Całkowity brak zainteresowania ze strony programistów również bardzo wymowny :) Ale nie od dziś wiadomo, że znacznie łatwiej bić pianę w teoretycznych wątkach o programowaniu na 30 stron, niż napisać trochę kodu.

W każdym razie, Leon, nie poddawaj się. Co do samej grafiki, piszesz, że tworzysz w 320x256 i 32 kolorach, ale rozważasz wersję 640x512 i 256. Moim zdaniem rozsądniej byłoby na odwrót, zacząć od 640x, a później zrobić wersję 320x.

Warto by było dodać także trochę wygładzania / antialiasingu do tej grafiki.
[#4] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@slay, post #3

Slay, cóż można rzec. Pewnie nie tylko ja bym się chętnie za to chwycił, ale jak zawsze - kluczowym jest brak czasu. I obawiam się, że podobnie ma każdy obecny na tym forum programista. Inicjatywa fajna, a i owszem, co nie zmienia faktu, że czas warunkuje wszystko.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2013 16:44:04 przez baderman
[#5] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@Leon, post #1

To fakt, graficzki fajne, robią wrażenie "kolorowszych" niż tylko 32 kolory OK
[#6] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@Leon, post #1

Hej,

Graficzka całkiem fajna (tereny) ale nad obiektami bym bardziej popracował bo są trochę mniej dopracowane niż tło. Co do kodu (zakładając 320x256x32kol): spokojnie można to zrobić na klasyka, - żadnego asemblera nie trzeba, Amos spoko da radę, Blitz powinien z palcem...

Choplifter in space? Mi pasuje, aczkolwiek lot śmigłowcem w próżni z fizycznego punktu widzenia możliwy nie jest :) Rozumiem jednak że to odwołanie do klasyki gatunku typu atarowska SuperCobra:)

Pomysł fajny i w sumie dość przystępny, niestety mam już kilka projektów na ten rok.
Powodzenia, będę śledził postępy.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2013 20:33:00 przez sachy
[#7] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@Leon, post #1

Popieram wszelkie tego typu produkcje, zwłaszcza jak robi je Polak i w dodatku na klasyczną Amige Wielkie uznanie za chęci do tworzenia gierek i innych programików. Ja niestety nie mam cierpliwości do programowania. (Zdolności też nie )
[#8] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@sachy, post #6

Hej kolego Sachy, pamiętam jak pisałeś o pisaniu na Amidze: że to głównie praca na rejestrach. A co sądzisz o pisaniu w języku C gier na Amidze oraz pisanie z wykorzystaniem bibliotek systemowych (w C lub Asm). Czy według Ciebie jest to robienie sobie problemów bez potrzeby?
[#9] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@Leon, post #1

Wszyscy wspierają, wszyscy kibicują i biją brawo. Nikt nie zaprogramuje. Smutne to trochę, bo coś od początku roku zaczęło drgać. Jest realna szansa na coś więcej to nie ma czasu, chęci, umiejętności, bleh.
[#10] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@Hextreme-Attic, post #8

Czesc Kolego (o wielu pseudonimach :)).
Wszystko zalezy co chcesz zrobic, bo jak chcesz zabic komara to wystarczy gazeta a nie armata. Jesli dobrze sobie przypomnisz to napisalem ze ja osobiscie wole pisanie w asmie i bezposrednio po rejestrach bo to lubie (z pelnym naciskiem na ostatnie 3 slowa), a Amiga to moje hobby wiec z zalozenia mam spedzac z nia milo czas. Kolejna sprawa to wydajnosc - pewnych rzeczy nie da sie napisac pod system lub da ale beda chodzily w nienajlepszy sposob (mowiac oglednie). Tutaj rozpatrujemy fajna acz niewymagajaca gre, wiec czemu nie Amos/Blitz/C/E/itd.? Niech programista wybierze sam jakie narzedzie najbardziej mu pasuje (np. najbardziej lubi, zna, ma gotowy zestaw procedur lub ktorego chce sie nauczyc). W tym przypadku nie ma potrzeby schodzenie na niski poziom ktory odstrasza niektorych calkiem sprawnych programistow (po prostu nie kazdy lubi), wiec napisac ta gre moze kazdy kto interesuje sie programowaniem na Amidze.

Co do pisania gier na klasyka przy uzyciu bibliotek to jesli chcesz napisac cos w miare nieskomplikowanego lub niewymagajacego - dasz rade. Mnie osobiscie produkjce pod system sie niepodobaja, nie znam zadnej ktora by mnie zainteresowala (dala przyjemnosc z gry przez dluzsze godziny - wylaczajac strategie). System narzuca ograniczenia ktorych nie masz bez niego. Wielka moc drzemie w ukladach specjalizowanych Amigi, Copper'em (Copper-lista) mozna cuda zdzialac na A500, ale trzeba tu pewnych trickow ktore raczej nie sa mozliwe z poziomu bibliotek. Jesli komus wystarczy satysfakcja ze cos w ogole tworzy na Amige albo traktuje jakos cwiczenie programistyczne - niech robi to w jakikolwiek sposob mu pasuje. Z drugiej strony niech nie obraza sie na slowa krytyki czy brak zachwytow nad jego praca bo Amigowcy doskonale orientuja sie co z ich sprzetu mozna wycisnac, pod warunkiem uzycia odpowiednich srodkow.
[#11] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@Leon, post #1

Odbanowali mnie ;) jestesmy juz w kontakcie. Sprobuje to ogarnac, tylko potrzebuje troche czasu :) poprosze o obrazek, maske i elementy graficzne w formacie iff
[#12] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@WojT_GL, post #11

O proszę- miłe zaskoczenie OK
[#13] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@BULI, post #12

Krotkie info - bo pewnie ludzie sie zastanawiaja co sie dzieje :)
Odbanowali mnie znowu wiec info:
Pracujemy z Leonem i postepy sa:
- ladowanie map
- ladowanie dynamiczne obiektow z IFF-a do Bobow/Spriteow
- detekcja kolizji z mapami (najtrudniejsza jak do tej pory czesc)
- menu startowe
- detekcja ladowania heli w odpowiednim miejscu

Obecnie pracujemy nad:
- ladowanie z pliku opisu levelu, tak aby mozna bylo edytowac level przy uzyciu pliku tekstowego (docelowo trzeba bedzie przygotowac edytor plansz)
- logika gry i ustalanie samego scenariusza :)


Rownolegle pracujemy nad drugim tytulem - do obejrzenia pewnie wkrotce...

U mnie niestety "wkrotka" jest pojeciem wzglednym, bo czasem mam chwile i pocisne projekt do przodu a czasem przez tydzien mam przestoj - ale powinnismy niedlugo cos wypuscic :)
[#14] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@WojT_GL, post #13

Gratulejszon- czekamy na dalsze efekty OK
[#15] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@slay, post #3

Minniat, gdzie jesteś? :)
[#16] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@aMifan, post #15

Jestem. Masz jakąś sprawę?

Jeśli chodzi Ci o temat oprogramowania na Amigę to zapewniam Cię, że obecnie bardzo intensywnie pracuję na swoich A1200, sporo projektów pociągnąłem do przodu, ale niczego jeszcze nie zdradzałem na forum. Czekam z tym aż ukończę swoje projekty.
[#17] Re: Area 51 - Potrzebny zdolny programista

@Hextreme-Attic, post #16

i bardzo dobrze, mnie gadania wiecej roboty pomysł
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem