[#1] Obcinanie palety dla Deluxepainta
Mam problem z konwersja plików dla deluxa, nie znam się na nim kompletnie.
Używam Gimpa, Grafx2 niestety otwierają wszystkie amigowe formaty max 3-5 bitowe w 8 bitowej czyli 256kolorowej przestrzeni. Niestety tak też powracają do postaci Amigowego iffa przy konwersji xnview.

Miał ktoś może jakiś niezawodny pomysł na konwersję plików np max 5bitowych bez rozciągania palety miedzy amigą a PC?
[wyróżniony] [#2] Re: Obcinanie palety dla Deluxepainta

@Koyot1222, post #1

A na PC w tym Gimpie/Grafx2 używasz niechcący kolorów spoza tej 3-5 bitowej palety? Bo jeśli nie to sprawa jest prosta - robisz na obrazku w niewidocznym miejscu po pikselu każdego koloru z palety, a potem (jak obrazek wraca na Amigę) wczytujesz go do Personala, dajesz "Kolor->redukcja kolorów" i z automatu obcina Ci paletę tylko do tych barw, które na obrazku są. Tyle tylko, że jeśli miałeś paletę ładnie ułożoną to będziesz musiał ją poukładać jeszcze raz. Ale jeśli kolorów jest max 32 to chyba tragedii z tym nie będzie...
[#3] Re: Obcinanie palety dla Deluxepainta

@Koyot1222, post #1

Mam problem z konwersja plików dla deluxa, nie znam się na nim kompletnie.
Ja, jesli chce plik graficzny np .jpg odpalic w DP na amidze robie tak. Zmieniam rozdziałke tego jpg na np 320/256. Otwieram go W grafX2 i zapisuje do .iff i nagrywam na dyskietke. Odpalam DP4 np w 320/256/32 i laduje plik z dyskietki, przy czym zaznaczam ze ma otworzyc się w 32 kolorach bo on chce chyba z automatu do 256. Jak na Amidze zapisze to w 32 kolorach to tak tez to widzi GraFX2. Ale nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem.
[#4] Re: Obcinanie palety dla Deluxepainta

@Koyot1222, post #1