kategoria: Pomoc w przejściu gry
[#1] Worms - tworzenie nowych map
Cześć,
zwracam się do Was z prośbą o przypomnienie, jak tworzy się własne mapy do gry Worms?

Pamiętam, że tworzyłem takie mapy za dzieciaka na A600 za pomocą programu Deluxe Paint. Tam był jakiś myk z tłem i formatem zapisu stworzonej mapy. Jeśli dobrze pamiętam to nagrywałem to na osobnej dyskietce. Nazwę pliku trzeba było wpisać, po naciśnięciu dwóch przycisków myszki, podczas tworzenia mapy.
1
[#2] Re: Worms - tworzenie nowych map

@Przemoslo, post #1

Wczytaj do deluxe planszę z dyskietki (np. ocean) i zobaczysz jaką ma rozdzielczość i ilość kolorów. Jak zrobisz plansze to wrzuć do katalogu chyba się nazywa twcustom albo custom.
2
[#3] Re: Worms - tworzenie nowych map

@Przemoslo, post #1

Pamiętam, że jak na końcu nazwy mapy albo po kropce wpisało się jakieś cyfry, to wtedy na mapie była mniejsza grawitacja. Teraz nie mogłem znaleźć jak to się dokładnie robi.
1
[#4] Re: Worms - tworzenie nowych map

@snifferman, post #3

Odniosę się do Worms: The Director's Cut, bo taką wersję gry posiadam.

W katalogu z grą znajduje się archiwum Examples.lha zawierające szablon do tworzenia własnych scenerii (TEMPLATE.IFF) oraz pliki z grafiką gór (DEFAULT.MNT1 oraz DEFAULT.MNT2).

Ten szablon IFF zawiera wyróżnione pola gdzie wklejamy główną fakturę ziemi (dwie warstwy), trawę, most, oraz dodatkowe elementy, które są umieszczane na mapie w sposób losowy.

W tym samym katalogu znajduje się program o nazwie WormPrefs służący do tworzenia własnych poziomów, scenerii (krajobrazów) oraz gór.

- Poziom to obrazek IFF lub dwa obrazki IFF. Grawitację i tarcie wybieramy za pomocą suwaków. Ponadto możemy ustawić góry oraz ich kolorystykę (dwa zestawy). Możemy też ustawić kolory nieba oraz rodzaj i kolor wody.

- Krajobraz tworzymy wrzucając plik z wyedytowanym szablonem. Reszta ustawień podobna jak w poprzednim punkcie.

- Góry tworzymy wybierając dwa pliki z grafiką oraz kolorystykę nieba.

Wynikowe grafiki zapisujemy za pomocą opcji Save.



Ostatnia aktualizacja: 21.08.2024 20:59:18 przez Hexmage960
4
[#5] Re: Worms - tworzenie nowych map

@Przemoslo, post #1

Część!
Wracam do tematu. Niestety nadal nie wiem, jak poprawnie tworzyć mapy. Wydaje mi się, że w DP istotny jest kolor tła, na którym się maluje. Próbowałem różnych opcji i plansza wychodzi mi z zakłóceniami, ale jest widać to co namalowałem. Dla testów robię tylko kilka linii na planszy i faktycznie je widać po wgraniu, niestety z zakłóceniami. Załączam zdjęcia monitoraszeroki uśmiech

Proszę o jakieś podpowiedzi, może ktoś pamięta, jak się w DP malowało plansze?





[#6] Re: Worms - tworzenie nowych map

@Przemoslo, post #5

Wgraj do Dpainta planszę z dyskietki. Było tam ich kilka. OCEAN, TEAM17, RUSHMORE. Na początek nie zmieniaj palety tylko edytuj sobie samą grafikę. Zapisz pod inną nazwą i zobacz czy działa.

Jak stworzyłeś tą swoją planszę która nie działa? Edytowałeś już istniejącą? Co zmieniłeś? Jaką ma rozdzielczość i ile kolorów?
[#7] Re: Worms - tworzenie nowych map

@snifferman, post #6

Nie edytowałem planszy, jedynie ustawiłem taką samą rozdzielczość. Tło mialem czarne.
Natomiast, z tego co pamiętam, po wgraniu jednej z dodatkowych plansz tło było fioletowe. Może faktycznie wykasować rysunek i na tych ustawieniach malować po swojemu. Jutro sprawdzę temat z edytowaniem i dam znać
[#8] Re: Worms - tworzenie nowych map

@Przemoslo, post #5

960x350 8 kolorów, zerowy czarny.
[#9] Re: Worms - tworzenie nowych map

@Przemoslo, post #7

Zrób jak napisał snifferman, wczytaj jedną z planszy specjalnych, wyczyść, narysuj nową, zapisz i będzie działać. Ja sam tak robiłem i nie było z tym problemu.
[#10] Re: Worms - tworzenie nowych map

@Przemoslo, post #7

Coś kojarzę fioletowe tło, ale ja ostatnio robiłem swoje plansze ponad 25 lat temu i nie pamiętam szczegółów. Miałem wtedy z 10 lat i sobie poradziłem, to może też dasz radę

Zobacz też nazwy plików. Pamiętam, że jakieś mapy miały w nazwie cyfry i to powodowało zmniejszoną grawitację.
1
[#11] Re: Worms - tworzenie nowych map

@snifferman, post #10

Bingo!OK
dokładnie tak jak napisałeś, trzeba wgrać plansze z CUSTOM, wykasować rysunek i rzeźbić po swojemu. Rysunek zapisujemy oczywiście w formacie "wrm". Kluczową rolę na pewno odgrywa rozdzielczość 960x360x8. Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam szeroki uśmiech
1
[#12] Re: Worms - tworzenie nowych map

@Przemoslo, post #11

Rysunek zapisujemy oczywiście w formacie "wrm".

A jaki program potrafi zapisywać grafikę w takim formacie?
Ostatni raz Worms (DC) widziałem chyba z ćwierć wieku temu, ale głowę bym dał, że grafiki powinny być w formacie IFF ILBM (w jakiejś określonej rozdzielczości, palecie kolorów).

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2024 18:16:37 przez MDW
[#13] Re: Worms - tworzenie nowych map

@MDW, post #12

To jest obrazek w formacie IFF ILBM, ale po prostu ma takie rozszerzenie Obrazek.WRM. To tylko kwestia nazewnictwa plików, by je rozróżnić.

W Worms DC te pliki mają rozszerzenie WRM16.

Wormsy ogólnie stosują własne nazewnictwo i katalogi. Góry to MNT, krajobrazy to DIY - Ale tu akurat jest to chyba jakiś własny format utworzony za pomocą WormPrefs (być może kontener IFF ale nie wiem).

Prócz tego graffiti to pliki GFT itd.

Ale z kolei dźwięki do Worms DC to zwykłe pliki IFF 8SVX.

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2024 18:44:44 przez Hexmage960
[#14] Re: Worms - tworzenie nowych map

@MDW, post #12

PPaint, DPaint to jest zwykły iff wyświetlany w LORESie, tylko obszar "roboczy" jest w 960x360 ok, racja
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem