Komentowana treść: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS
[#1] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS
Filmik z gry na A4000 i Ragnarok'u:
4
[#2] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@BULI, post #1

Uuu, to na 603 będzie raczej typowo amigowo - 8-12 fps.
3
[#3] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@BULI, post #1

Chciałem sprawdzić czy ruszy to pod AOS 4. Jaka powinna być właściwa struktura katalogów? Próbowałem najpierw plik wykonywalny i podkatalog data, potem plik wykonywalny pod nim podkatalog /carmageddon/data za każdym razem otrzymuje komunikat:
Game mode: Carmageddon
Couldn't open General Settings file
[#4] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@_arti, post #2

Nie chce mi się tego składać do kupy, bo bym u siebie sprawdził i pokazał.
Może kiedyś, lub na tygodniu.
[#5] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@MUFA-amigaone-pl, post #3

Pełna wersja gry z GOG-u?
Zassij archiwum z MorphOS-Storage, tam są pliki w wersji demo, u mnie pod WinUAE działają.
[#6] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@waldiamiga, post #5

Tak z tym demem z MOSa też sprawdzałem, jeszcze zanim zadałem poprzednie pytanie, efekt ten sam
[#7] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@MUFA-amigaone-pl, post #6

U mnie, na AmigaOS 4.x Classic pod WinUAE też nie działa, efekt taki jak u Ciebie.
[#8] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@MUFA-amigaone-pl, post #6

Struktura jest taka:
W katalogu z grą ma być plik wykonywalny i katalog DATA z gry ok, racja
Uruchamiasz z CLI czy z ikonki bezpośrednio z pod Workbencha?
[#9] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS
Jest update pliku wykonywalnego w wątku na EAB.
Nowa wersja daje pewne przyspieszenie gry w LoResie ok, racjaOK

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2024 20:42:46 przez BULI
1
[#10] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@_arti, post #2

I tu się mylisz. Mam 603 pogonione na 330 czy 360, już nie pamiętam i na bvision w loresie popyla całkiem żwawo.
1
[#11] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@fazior, post #10

Czyli 16-18 fps? Przecież na filmiku od BULIEGO jest max. 25 - i to momentami (chyba, że kompresja coś popsuła).
Grałem w tę grę na Pentium 200MMX z Voodoo2 - 40-50 FPS więc wiem, jak to powinn NORMALNIE chodzić.


Ostatnia aktualizacja: 09.09.2024 09:21:40 przez _arti
[#12] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@_arti, post #11

Nie wiem, na szybko odpaliłem. W jakiejś dzikiej rozdzielczości mi się to wyświetliło z uciętą górą i dołem. Ale jazda była płynna. Być może ja już na poprawionej pod względem płynności wersji grałem a Buli nagrywał starszą?
1
[#13] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@fazior, post #12

Tak, moje nagranie było z starszej wersji.
Jak _arti grałeś na Voodoo2, to miałeś sprzętowe wspomaganie 3D, tutaj jest tylko software render niestety (mam nadzieję, że pojawi się wersja pod Warp3D, co da szansę na przyspieszenie w wyższych rozdzielczościach) ok, racja
Poza tym gra nie bazuje na oryginalnych źródłach tylko współczesnej reimplementacji opartej na reverse engineering, więc wymaga są wyższe (bardziej współczesne).
Na BlizzardziePPC szału nie ma z FPSami, ale według raportu innych użytkowników jest jak najbardziej grywalnie OK

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2024 09:49:14 przez BULI
3
[#14] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@waldiamiga, post #7

U mnie, na AmigaOS 4.x Classic pod WinUAE też nie działa, efekt taki jak u Ciebie.


Ok. Poradziłem sobie. Gra działa na X5000 a przynajmniej ta wersja demo dołączona do portu MOSa. Żeby odpalić nie możesz jej uruchamiać z ikony, nie możesz też po prostu przeciągnąć do okna konsoli aby od razu uzyskać bezpośrednią ścieżkę do binarki. Wpisz najpierw ścieżkę do katalogu z grą np. Work:Carmageddon, zatwierdź i dopiero potem wklep carmageddon_wos.

Znane problemy
- GR na starcie ale dalej ok po skorzystaniu z opcji ignore errors
- jeśli się skorzysta z opcji -hires to następuje wyjście z gry do systemu przed rozegraniem wyścigu z komunikatem błędu w konsoli o niemożności ustawienia rozdzielczości ... coś tam coś tam

Nie wiem gdzie aktywować licznik fps, no ale jak się pewnie domyślacie na X5000 działa to wystarczająco szybko.
2
[#15] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@MUFA-amigaone-pl, post #14

SUPEROK
Licznik FPS jest pod F1.
Żeby odpalić grę w oknie Workbencha użyj w CLI parametru "--window" ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2024 07:35:09 przez BULI
1
[#16] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@MUFA-amigaone-pl, post #14

U mnie to nie działa, konsola wypluwa coś o AHI i następuję zamrożenie systemu.
Co ciekawe, na QEmu i emulowanym Pegasosie II gra działa bezproblemowo, odpalana z ikonki. Gra działa płynniej niż na WinUAE z AmigaOS 3.1.
1
[#17] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@waldiamiga, post #16

BSzili potwierdził mi, że gra działa u niego na AOS4.1 Classic ok, racja
1
[#18] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@waldiamiga, post #16

U mnie to nie działa, konsola wypluwa coś o AHI i następuję zamrożenie systemu.


No być może w grę wchodzi jeszcze wersja biblioteki PowerPC.library. Pytanie czy używasz najnowszej czy tej starej dołączanej do systemu?
2
[#19] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@MUFA-amigaone-pl, post #18

Tej nowej, wersja 18.1.
Zmieniłem na starą (tą z Guru Meditation po uruchomieniu softu WarpOS), bez zmian, wciąż freeze systemu.
Być może przyczyną są te A-Eon - nowskie zmiany w systemie. Nie wiem, nie robię z tego zagadnienia, w końcu gra działa na AmigaOS 3.1 pod WinUAE, AmigaOS 4.1FE pod QEmu, no i natywnie na MorphOS.



Ostatnia aktualizacja: 10.09.2024 16:28:03 przez waldiamiga
1
[#20] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@BULI, post #15

Licznik FPS jest pod F1.


Ok, licznik skacze parę klatek w górę, parę w dół, no ale średnio wychodzi koło 85fps. Zważywszy na wiek gry to nie jest jakiś rewelacyjny rezultat. Z drugiej strony, to jednak wersja WOS a nie natywna i to jednak wersja bez wsparcia 3D, więc z pewnością potencjał na kilkaset fps jest. No ale w sumie do komfortowej rozgrywki to co jest teraz wystarczy.
2
[#21] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@waldiamiga, post #16

Gra działa płynniej niż na WinUAE z AmigaOS 3.1.

Sprecyzuję - liczba FPS na QEmu jest nieco niższa (16-19fps) ale nie ma tych denerwujących co chwilę przycięć co w odpalanej pod WinUAE z AmigaOS 3.1 (18-21fps), przez co gra wydaje się płynniejsza. Odpalane na starym rzęchu Dell E6410 z i5 560 2.67GHz.
1
[#22] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@MUFA-amigaone-pl, post #20

@Mufa

Jak skończę kompilację NBlood-Amiga oraz JFDuke3D dla AOS4 spróbuje zrobić też wersję natywną Carmageddon dla Amiga OS 4.1.

4
[#23] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@markusg, post #22

Co prawda NBlood WOS działa świetnie pod AmigaOS 4 i nawet kilka lat temu ukończyłem całą grę na mojej AOne, no ale fajnie że wreszcie będzie wersja całkowicie natywna, brakowało nam tegoOK
[#24] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@MUFA-amigaone-pl, post #23

@MUFA

Udało mi się kompilować Carmageddon dla Amiga OS 4.1 - działa natywnie.


4
[#25] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@markusg, post #24

A link do archiwum?szeroki uśmiech
[#26] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@waldiamiga, post #25

A link do archiwum?


Troche trzeba popracować jeszcze nad portem ..
Tutaj jak aktualnie jak wygląda aktualnie na AOS4 (uruchomione na QEMU PEG G4 macOS M1)

Dam ci znać jak będzie można to udostępnić. Przed wersja publiczną i tak musze opublikować kod źródłowy ze zmianami.
Pozdrawiam !

3
[#27] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@waldiamiga, post #25

A link do archiwum?


Cześć

Skończyłem wersje która działa u mnie stabilnie (QEMU)

Udostepnie wersje binarna i źródła na moim gitubie w następnym tygodniu.

Pozdrawiam !
4
[#28] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS

@markusg, post #27

Jest nowa wersja Carmageddon WOS od BSzili'ego na EAB i jest sporo zmian ok, racja
Między innymi:
- nowa implementacja obsługi miksera audio i dźwięku (działa na każdej karcie muzycznej obsługującej AHI bez względu na wersję AHI)
- obsługa ścieżki AUDIO prosto z CD OK
- zapis stanów gry kompatybilny z wersją z PC
- i najlepsze: obsługa polskiej wersji językowej Carmageddon (CLICK nr6/2002)OK

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2024 09:47:21 przez BULI
[#29] Re: Carmageddon dla Amigi PPC WarpOS
.

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2024 22:00:46 przez BULI
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem