[#1] Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k
Wziąłem się za porządny port tego silnika.

Udało się wywalić SDL, a do audio użyć PTplayera w asm.

Jest o wiele szybciej. A dźwięk brzmi wyraźniej.

Może pójdzie na 040?

Na razie RTG, docelowo AGA a najlepiej ECS/OCS.

http://netsurf.baderman.net/Prehistorik2_0.7.lha

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2025 18:56:37 przez Artur Jarosik
14
[#2] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Artur Jarosik, post #1

To ma tak wyglądać czy powinno być raczej bardziej na full screen ?


Edit. Nie zawuażyłem, że odpaliłem wersję Hi-Res

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2025 20:19:52 przez TomcioPaluszek
[#3] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Artur Jarosik, post #1

Nie wiem co jest, ale na 5 prób udało mi się uruchomić raptem raz (pozostałe razy to albo guru, albo samoistny reset). Próbowałem startując z ekranu w AGA, RTG, wersję zwykłą i hires. Jak się uruchomiła wersja zwykła, udało się przejść 1. level OK
Grałem na 060/50MHz i ogólnie działa nieźle na obecnym etapie, dźwięk i muzyka nie przerywa, choć w momencie gdy pojawia się sporo obiektów (dużo przeszkadzajek + bonusy wyskakujące z ubitej przeszkadzajki), gra bardzo mocno zwalnia.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2025 06:59:53 przez Jacques
[#4] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Artur Jarosik, post #1

A natywnie dla PPC?
[#5] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@KM_Ender, post #4

Dobrze, że za czasów jak powstawały te gry nie było takich sprzętów, bo do odpalenia SuperFrog'a byś potrzebował 603e :)
8
[#6] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@jargo, post #5

Skoro RTG domyślnie, to czemu nie PPC/x86(Aros) i jakaś baza dla dalszego rozwoju i naszych silników gier.
1
[#7] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@KM_Ender, post #6

Proszę bardzo, zrobiłem szybki port dla AROS jeśli jesteś zainteresowany :)

https://www.youtube.com/watch?v=3ouLQqVDtr4
4
[#8] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@jargo, post #5

Zgadza się. Też zauważyłem, ze świat retro Amigi zaczyna powoli przypominać świat PC i Windows

Skoro jest PiStorm i Vampire, po co się wysilać język
2
[#9] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@lukjan, post #8

Błędne wnioski, chodzi o to, że są gotowe źródła w języku wysokiego poziomu współcześnie odtworzonego silnika do wykorzystania, inaczej często nie miałbyś w ogóle niektórych konwersji.
1
[#10] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Jacques, post #9

No bo tak się pisze od dawna programy w świecie PC. W językach wysokiego poziomu właśnie, gdzie wymagania co do sprzętu wzrosły gigantycznie.
[#11] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Jacques, post #3

U mnie zawsze działa, możesz uruchomić z --debug=3 > log.txt ?

Może pokaże, w którym momencie się wywala.
2
[#12] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Jacques, post #9

Nie wiem w czym jest ten silnik napisany i co uważasz za język wysokiego poziomu, czy np. C jest dla Ciebie wysokiego poziomu? Albo Basic? Wiele gier pisanych było np. w BlitzBasic i takich wymogów nie miało.
1
[#13] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@jargo, post #12

Tu nie trzeba uważać języka za taki czy inny (to chyba kwestie bezsporne), wystarczy sprawdzić w czym są napisane dostępne źródła tego silnika ( https://github.com/v-atamanenko/blues-vita )
I dalej idąc, rozróżnić pisanie gry od zera w ASM na retro-platformę od konwersji z gotowej implementacji silnika w jęz. wysokiego poziomu na platformę współczesną, gdzie pewnie wszystko robi CPU. Wtedy będzie wiadomo skąd takie czy inne wymagania, przy czym jak zapowiada autor konwersji na Amigę, da się jeszcze z tym zejść, więc zapewne kolejne optymalizacje nastąpią i może faktycznie uda się by było grywalnie na 030.

To chyba lepiej, że coś powstaje na mocniejsze procki, niż jak nie istnieje zarówno na słabe i mocne? Zwłaszcza gdy istnieje tani jak barszcz (na amigowe standardy) TF1260 z prockiem LC060

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2025 07:02:57 przez Jacques
[#14] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@retrofaza, post #7

Dziękuję, nie wiem, czym sobie zasłużyłem. Czy na Arosie tylko C/C++, czy może Python, Pygame też zadziała dla amatorskich projektów?
[#15] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@jargo, post #12

no wymagania są bo te porty nie korzystają z natywnych chipsetów do generowania
i wyswietlania grafiki tak jak klasyczne gry - tylko wykorzystują CPU do konwersji c2p.
A wiadomo, że to obciąża chip ram ktory jest wolny - i tu jest wąskie gardło.
50fps jest mozliwe w tym trybie ale z szybkimi kartami ktore zwiekszja wydajnosc chip ram.
[#16] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Artur Jarosik, post #11

Dziś wieczorem powalczę jeszcze OK
1
[#17] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Jacques, post #13

Z tego co widzę to są w C. Chodzi mi o to, że napisałeś, że jest to kwestia "języka wysokiego poziomu", ale to na pewno nie wina C. W końcu duża część AmigaOS jest w nim napisana i nie wymaga jakoś 060.

Ja się z tym jak najbardziej zgadzam, że fajnie, że takie rzeczy wychodzą, nawet jak mają takie wymagania i nawet jak by to było na PPC to fajnie, że jest. Tyle, że fakt wymagań w stosunku do oryginału jest absurdalny.

Z tego co widzę to używa to SDL, które chyba jest dość wolne na Amidze i tu leży przyczyna.
[#18] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@jargo, post #17

No tak, chodziło mi bardziej o współcześnie napisany silnik w C, który siłą rzeczy nie korzysta z amigowego chispetu.
Taki skrót myślowy
Fajnie, że jest próba przeportowania na Amigę (już mocno udana), pozostaje trzymać kciuki za dalszą optymalizację
[#19] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@jargo, post #17

Nie używa już SDL co napisałem w pierwszym poście :P

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2025 12:24:57 przez Artur Jarosik
2
[#20] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Artur Jarosik, post #11

A czy gra korzysta z CIA, zwłaszcza na etapie początkowego ładowania?
Bo mam walnięte i to by może tłumaczyło problemy z uruchomieniem w większości przypadków, choć raz się udało
[#21] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Artur Jarosik, post #19

To super, zasugerowałem się repo, do którego wysłał link Jacques. Pewni stąd przyspieszenie :).

Swoją droga odpaliłem wczoraj Prehistorika i całkiem fajnie chodzi na moim BFG9060 na 100MHz w lowresie, dobra robota! Jedynie co to po gameoverze się czasami zawiesza.

Niestety w highresie chodzi niezbyt płynnie, chociaż na upartego da się grać. Ale nie kombinowałem ustawieniami, nawet nie wiem w jakiej rozdzielczości to się odpaliło, widziałem, że tam są jakieś opcje skalowania.

Za to Blues Brothers odpaliło się raz i Elwood miał jakiś dziwny kolor twarzy. Poza tym strasznie wolno chodziło.
[#22] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Jacques, post #20

Tak, PTplayer używa mt_install do audio.

Sprawdź to ten sam kod
http://netsurf.baderman.net/mod_test_ptplayer.zip
plik mod jako parametr.

--

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2025 14:31:20 przez Artur Jarosik
[#23] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@jargo, post #21

Akurat aż takiego skoku prędkości nie ma:

Tu SDL


Tu RTG



--

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2025 14:38:50 przez Artur Jarosik
3
[#24] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Artur Jarosik, post #11

Doszedłem do tego co było nie tak, pośrednio dzięki Twojej sugestii by uruchomić z parametrem logowania.
W tym celu w shellu wpisałem ręcznie stack=32768 (tyle jest w ikonie) i voila, pre2 uruchamia się już za każdym razem.

Tak więc dodałem stack 32768 do skryptu, w ikonie zmniejszyłem i już też z ikony się uruchamia za każdym razem
Coś mi świta, że stack w ikonie przy iconx nie jest przekazywany do uruchamianego skryptu?

P.S.
Dałoby się schować kursor myszy?

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2025 16:54:30 przez Jacques
1
[#25] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Jacques, post #24

Racja, ja _mam_ w moim skrypcie ustawiony stos.

Mysz już ukryta.
1
[#26] Re: Silnik Blues (Prehistorik 2 i Blues Brothers 2) 68k

@Artur Jarosik, post #25

No tak, ale w tym podlinkowanym było tylko w ikonie
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem