[#1] Apollo 1240 i ROM3.0
Małe pytanie. Przymierzam się do zakupu dopałki (np. Apollo 1240) do Amigi.
Posiadam Ami z romem 3.0 (płyta 1D4 lub 1D1 - mam dwie).
Czy taki duet będzie działał sprawnie?
Chodzi mi o odskulowe zastosowania. Czy stare gry będą chodziły.
Ostatnio jak chciałem zapakować jakies Apollo (procesor 040 z zegarem 40) to miałem problemy. Typowy objaw to przy ładowaniu np. Pinaball Dreams rozjeżdżający się dźwięk. Przy Pinball Fantasies też (moje ulubione).

Nie wiem czy to wina mojej ami, czy tej dopały czy starego romu (3.0 a nie 3.1) czy może tego, że takie stare gry nie bardzo działają na tego typu katrach.

Dodam jeszcze, że system chodził normalnie, nie miałem czasu testować chociaż parę godzin, ale uruchomił się i śmigał.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

[#2] Re: Apollo 1240 i ROM3.0

@dpetx, post #1

dpetx napisał(a):


> Chodzi mi o odskulowe zastosowania. Czy stare gry będą
> chodziły.
I tu bym uważał. Zwłaszcza z WHDLoad.

[#3] Re: Apollo 1240 i ROM3.0

@OSH, post #2

Faktycznie, mam 040 i częśc gier nie działa.

[#4] Re: Apollo 1240 i ROM3.0

@dpetx, post #1

Uzywam i Apollo 040/40 z romem 3.0 i nie narzekam. Jezeli kupisz 040/25 to mozesz bez niczego wlozyc do desktopa, gdy 040/40, to musisz pomyslec nad chlodzeniem. Co do plyty, to uzyj najlepiej 1D4.

Wiekoszosc starych gier bedzie chodzila bez problemu. Co do Pinball Ilussion, to przed odpaleniem gry, wylacz Cache (komenda: cpu nocache) i juz. Wiekszosci innych gier takze to pomoze. Czesc gier OCS/ECS, bedzie takze wymagala odpalenia aminetowych KillAGA lub NoAGA.

Nadodatek jest WHDLoad i wcale nie ma takiego duzego problemu jakby sie wydawalo. Praktycznie dziala wszystko po uzyciu odpowiednich tooltypow. Niektorych gier jednak nie mozna odpalic bez zarejestrowanego WHDLoad...ale i to mozna rozwiazac - nalezy poszukac wersji JST, czyli poprzednika WHDLoad.
Czyli generalnie, prawie wszystko dziala, a z prockiem 040, pobawisz sie komfortowo takze w lepsze pozycje, chocby takie klony Dooma jak Brathless, NemacIV, AlienBreed3D 2 - TKG lub dostepna na PPA samochodowke eXtreme Racing i wiele innych.
Druga sprawa, to uzytki, chyba lepiej miec w tym wypadku 040 niz 020/030?

No i najwazniejsza sprawa - Scena. Tutaj sprawa jest bezdyskusyjna i wiele dem, naprawde juz bardzo dobrze dziala na 040, mimo ze wymagaja 060, a taki np. rarytas jak Ocean Machine (TBL), bardzo fajnie radzi sobie na 040/40 (na 040/25 nie sprawdzalem) natomiast na 030, jest to porazka.
[#5] Re: Apollo 1240 i ROM3.0

@Hubez, post #3

dlatego warto zainwestowac w mala Amige z 68000 i HD .. A600 !!!!
wszystko dziala w 100 % (emulacja kick 1.3) 2 MB RAM daja komfort kozystania z Systemu 2.1

ECS do gier i dem oldSchoolowych ...
AGA do nowych ..Agowych

A co do pinballi .. jesli masz gola A1200 zagraj w Slam Tilta i Pinbal Illusion
zapomnisz na dlugo o Dreams i Fantassies ;DD



Ostatnia modyfikacja: 26.11.2008 10:21:19
[#6] Re: Apollo 1240 i ROM3.0

@HOŁDYS, post #5

AGA do nowych ..Agowych

AGA to taki sam oldschool - z tym ze odpalisz stare rzeczy i te bardziej "kolorowe". Ale chyba lepiej miec mozliwosc odpalenia czegos pod AGA niz nie miec? Nie wspominam o takim oldschoolu i podstawie jak np. Pinball Ilussion (ktory nie pojdzie na A600), ale chyba lepiej zagrac np. w taki oldschool jak CHaos Engine w kolorach AGA niz okrojonym ECS? Przyklady jeszcze mozna dlugo wymieniac...
[#7] Re: Apollo 1240 i ROM3.0

@HOŁDYS, post #5

w jaki sposob emulujesz kick 1.3 na a600?
[#8] Re: Apollo 1240 i ROM3.0

@Valwit, post #7

Znając życie pewnie ReloKikiem... :D

[#9] Re: Apollo 1240 i ROM3.0

@OSH, post #8

Ja mam takie dwie dyskietki przez kogos spreparowane. Musialbym sprawdzic, poniewaz nie pamietam jakiego programu uzywaja. Tak czy inaczej, mam dyskietkowy kick dla A600/A500+ (z romem 2.0) oraz druga dyskietke dla "golej" A1200. Pod Apollo ta dyskietka oczywiscie nie dziala. Dzieki tej dyskietce mozna odpalic wiele gier z A500 na dyskietkach, ktorych nie "rusza" wylaczenie Cache i przelaczenie na ECS w BootMenu.

Tak czy inaczej, jak juz wspomnialem wyzej. W dzisiejszych czasach nie ma co schodzic ponizej 040, poniewaz praktycznie wszystko dziala. Albo (tak jak wspomnialem) za pomoca wylaczenia Cache, albo przy uzyciu KillAGA/NoAGA (zamiennie lub w polaczeniu z NOCACHE), lub jest po prostu WHDLOAD wspomagany przez JST. :)
[#10] Re: Apollo 1240 i ROM3.0

@Andrzej Drozd, post #9

Spróbuj sobie zagrać w MK II. Jak nie wyłaczysz cache'u, to gra się posypie. A jak wyłączysz, to straszliwie zwolni. Z wersją pod WHDLOAD jest dokładnie to samo.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem