[#1] Amiga 1200
Jako ,że w Amigach jestem początkujący ,mam problem ,otóż mam A1200 i dysk 3,5''(mam dobrą taśmę, ale nie mam zasilania) i czy nie dało by się z A1200 "wyciągnąć" zasilnia dla tego dysku (uwaga nie chce przekładać Amigi do obudowy typu Tower itp.)?
[#2] Re: Amiga 1200

@Dart_Mage2, post #1

Pomoże?
http://www.amiga-hardware.com/showhardware.cgi?HARDID=1577

[#3] Re: Amiga 1200

@El Amigos, post #2

raczej tak, gdzie to kupić
[#4] Re: Amiga 1200

@Dart_Mage2, post #3

Takie rozwiązanie nie jest zalecane. Przy zwiększonym poborze prądu (np. na skutek dołożenia CD-Romu, karty turbo, bardziej prądożernego dysku) mogą wystąpić komplikacje, zależnie od przypadku, od zaburzeń pracy dysku aż do uszkodzenia płyty głównej.

Dyski i napędy należy zasilać przewodami wyprowadzonymi bezpośrednio z zasilacza, ewentualnie przylutowanymi do gniazda zasilania Amigi, od spodu płyty głównej.
[#5] Re: Amiga 1200

@Daclaw, post #4

http://allegro.pl/item498308056_adapter_cf_ide_a600_1200_tasma.html co sądzicie o tym rozwiązaniu zamiast HDD??
[#6] Re: Amiga 1200

@Daclaw, post #4

przesadzasz. moje kable od zasialcza do amigi maja 1.5 metra i 0 problemu od ponad 8 lat.
[#7] Re: Amiga 1200

@Valwit, post #6

Jeśli z zasilacza, to pewnie, że dadzą radę. Moja krytyka dotyczyła rozwiązania polegającego na zasilaniu dysku i ew. CD z gniazda zasilania FDD (rozgałęzionym kablem).
[#8] Re: Amiga 1200

@Dart_Mage2, post #5

Dobry plan. A równie dobry (a nawet tańszy) to zakup dysku 2,5" ("od laptopa"). Przykręca się go do oryginalnych sanek, łączy z płytą za pomocą krótkiej tasiemki i po sprawie. Idealna pojemność do klasycznego amigowania to przedział od 2 do 4GB - wystarczająco dużo, aby wszystko zmieścić (bo filmów i zdjęć w megapikselach nie będziesz tam przecież trzymał), ale bez konieczności zabawy w obsługę tzw. dużych dysków.
[#9] Re: Amiga 1200

@Daclaw, post #8