[#1] IGame i biblioteki
Mam kłopot z uruchomieniem IGame. Przy uruchamianiu wywala taki komunikat:

Can't creat app. make sure all required MUI mcc's are present, please check the included guide.

Mam wymagane biblioteki odpowiednio:
LIBS:guigfx.library
LIBS:render.library
MUI:Libs/mui/guigfx.mcc
MUI:Libs/mui/TextEditor.mcc
igame.iff jest w tym samym katalogu co binaria Igame

Jestem w kropce. Konfig jak w stopce. Ooo nawet rymuje Smiech

Czy te biblioteki są u mnie na właściwych miejscach aby uruchomić IGame?

Tomski

[#2] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #1

A masz je w wymaganych wersjach?


Benedykt Dziubałtowski

[#3] Re: IGame i biblioteki

@Benedykt Dziubałtowski, post #2

w dokumentacji IGame nie ma nic mowy o wersji. Przegrałem nawet oryginalne dane biblioteki do Igame1.2 i tez zima. To samom chce mcc które już dawno są w systemie.

[#4] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #3

a co mówi snoopdos?


Benedykt Dziubałtowski

[#5] Re: IGame i biblioteki

@Benedykt Dziubałtowski, post #4

Widzę, że przy niektórych procesach Igame jest Fail - głownie przy ToolType i w paru innych miejscach jak LIBS:datatypes/picture.data, itd. Już jutro będę musiał dograć co nie co do systemu(do ściągnięcia pewno z Aminetu). Dzięki za naprowadzenie. Mam zrzut ekranu ze Snoopdos ale nie mam gdzie wrzucić pliku na sieć.

[#6] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #5

Sorry za sarkazm. Google Ci wyłączyli, że nie masz gdzie wrzucić?


Benedykt Dziubałtowski

[#7] Re: IGame i biblioteki

@Benedykt Dziubałtowski, post #6

Hmmm. Niby racja ale pod warunkiem, że ma się czas i chęci aby to zrobić. A z czasem u mnie krucho - czasami udaje się mi wygospodarować może z 1h na dzień aby posiedzieć przy Ami. A z chęciami też różnie bywa po całym dniu pracy. Do tej pory nie był potrzebny mi tego typu serwis. Ale widzę, że w końcu trzeba będzie coś znaleźć.

Tomek

[#8] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #1

Zainstalowałeś prawidłowo pakiet MUI?

[#9] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #1

Ja używam igame pod Amiga sys4 .

Ruszyło z marszu i bez problemów.



Benedykt Dziubałtowski

[#10] Re: IGame i biblioteki

@Benedykt Dziubałtowski, post #9

Zrzut z ekranu:

http://zapodaj.net/e763368641b0.jpg.html

Guigfx.mcc przekopiowałem już do LIBS: (był wcześniej tylko w LIBS:mui)

Co do instalacji MUI to zainstalowałem raczej dobrze, wielkiej filozofii przy tym nie ma - odpowiada się na pytania gdzie instalować i leci instalka. Pozostałe biblioteki ściągnąłem ale jeszcze nie instalowałem. Może dzisiaj potem doinstaluje, jak będzie czas.

Nie za bardzo wiem co zrobić z tymi TOOLTYPE'ami, które się nie załadowały?
Na pewno napisze na forum jak będę miał jeszcze jakieś problemy z odpaleniem IGame:).

[#11] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #10

A masz poprawnie zainstalowany system? Wygląda na to, że brakuje Ci picture.datatype.

[#12] Re: IGame i biblioteki

@mailman, post #11

Zainstalowałem jeszcze raz system na istniejący. Zainstalowałem jeszcze raz NewIcons,MUI. Problem nie znikł. Z tym ,że tym razem wywalał błąd $8000000B. Napisałem do autora programu i podpowiedział mi aby w tooltype użyć NOGUIGFX lub też ściągnąć inne biblioteki http://igame.amigahellas.gr/files/guigfx_render_nofpu.lha . Jak się okazało po przegraniu tych innych bibliotek IGame się odpalił.
A co do tooltype to miałem napisane NOGUIGFX z tym, że w nawiasach kwadratowych [NOGUIGFX] a gdy się ich pozbyłem to odpalił nawet na tej starszej wersji NOGUIGFX.library i nowszej wersji render.library(starej jeszcze nie próbowałem-muszę przerzucić ją na ami z pc jeszcze raz - a kombinuje jak po RS przegrywac programy. TWIN EXPRESS nie chce działać, kombinuje z programem TERM). Jak sprawdzę ze starą wersją render.library to dam znać:) na forum.

Tomek

[#13] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #12

Na starym render.library też idzie. Zatem problem był od samego początku z niepełną instalacją WB3.1(podczas pierwszego instalowania go wywalał parę razy błędy) oraz odpowiedni wpis w tooltype - bez nawiasów kwadratowych.

A tak na marginesie jaki program użyć do transferu po RS? Ten program Term(ver4.8) na Amidze działa z Tera TERm PC(na piecu) ale mogę wysyłać tylko po jednym pliku oraz transfer max jaki udało się mi ustawić to 19200bps. Przy większych mam błędy. TWIN EXPRESS nie chce działać na tym kablu co mam.

Tomek

[#14] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #13

Też mam problem z tooltype. nie wiem gdzie ich szukać?
[#15] Re: IGame i biblioteki

@zyga997, post #14

Wchodzisz do katalogu gdzie jest iGame. Klikasz raz na ikonce iGame a następnie wchodzisz do menu na listwie Workbencha ICONS>INFORMATION jeśli dobrze pamiętam. Wtedy pokaże się okienko i w jednym z pól będzie tam napisane w nawiasach kwadratowych [NOGUIGFX]. Wystarczy, ze skasujesz te nawiasy kwadratowe i powinno ruszyć. Sam napis zostawiasz.

[#16] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #15

ok dzieki:)

mam jeszcze problem- po zainstalowaniu MUI podczas odpalania workbencha wyskakuje mi żądanie systemu- umieśc wolumen HELP w dowolnym napędzie.



Ostatnia modyfikacja: 20.06.2010 15:12:56
[#17] Re: IGame i biblioteki

@zyga997, post #16

Nie wiem co jest przyczyną takiego komunikatu. Wiem, że u mnie pojawiały się dziwne komunikaty przy odpalaniu systemu gdy pamięci w rozszerzeniu "gryzły się" z Amigą/rozszerzeniem. Wymiana na właściwe od ręki pomagała.



Ostatnia modyfikacja: 20.06.2010 21:47:01
[#18] Re: IGame i biblioteki

@zyga997, post #16

Sprawdź w S:Startup-sequence. Powinien tam być wpis w rodzaju:
Assign >NIL: HELP: LOCALE:Help DEFER

Jeśli nie ma, to wypada dopisać, pod warunkiem, że istnieje u Ciebie podkatalog Help w katalogu Locale (powinien).

[#19] Re: IGame i biblioteki

@Mordimer, post #18

Mam taki wpis i katalog Locale:help

żądanie pojawiło się po zainstalowaniu MUI 2.3

ale jak otwieram inne pliki guide też jest ten sam problem - wyskakuje żądanie o Help.

W snoopie wyskakują mi błedy (tooltype MultiView) - CLIPUNIT,SCREEN..itd
[#20] Re: IGame i biblioteki

@zyga997, post #19

Panowie zobaczcie co jest nie tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c63351e0b165873.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0eecacfdb07a463b.html
[#21] Re: IGame i biblioteki

@Tomski, post #10

Powiedzcie mi proszę po co kopiować coś z MUI:Libs do LIBS:, czy Libs:mui do LIBS: skoro system znalazł bibliotekę?
Czy patrząc na wynik działań snoopdosa, analizujecie to co wypisał, czy tylko dążycie do zaśmiecenia systemu?

Jaki jest sens trzymania tej samej biblioteki w pięciu katalogach? Skoro Guigfx.mcc jest w ścieżce wyszukiwania co widać na załączonym obrazku, to po co robić kopię w innym miejscu? Wystarczy,że system raz ją odnajdzie i wczyta. Nie każde Fail oznacza problem.
Za to ewidentnie widać, że nie odnaleziono cybergraphics.library i picture.datatype.

W pierwszej kolejności uzupełniłbym brakujące biblioteki, a tooltypy zostawił na koniec. Jeśli program do działania wymaga cybergraphics.library i picture.datatype, to zmiany tooltypów raczej ich do systemu nie wrzucą i efekt będzie raczej mierny.
Chyba, że za pomocą konkretnego Tooltypa załącza się w programie opcję, która danej biblioteki wymaga. Wtedy zmiana parametru może naprawić problem.

Powiedzcie mi proszę po co kopiować coś z MUI:Libs do LIBS:, czy Libs:mui do LIBS: skoro system znalazł bibliotekę?
Czy patrząc na wynik działań snoopdosa, analizujecie to co wypisał, czy tylko dążycie do zaśmiecenia systemu?

Jaki jest sens trzymania tej samej biblioteki w pięciu katalogach? Skoro Guigfx.mcc jest w ścieżce wyszukiwania co widać na załączonym obrazku, to po co robić kopię w innym miejscu? Wystarczy,że system raz ją odnajdzie i wczyta. Nie każde Fail oznacza problem.
Za to ewidentnie widać, że nie odnaleziono cybergraphics.library i picture.datatype.

W pierwszej kolejności uzupełniłbym brakujące biblioteki, a tooltypy zostawił na koniec. Jeśli program do działania wymaga cybergraphics.library i picture.datatype, to zmiany tooltypów raczej ich do systemu nie wrzucą i efekt będzie raczej mierny.
Chyba, że za pomocą konkretnego Tooltypa załącza się w programie opcję, która danej biblioteki wymaga. Wtedy zmiana parametru może naprawić problem.


@zyga997
Czy Multiview u Ciebie działa, czy nie? Bo jeśli działa to w czym problem?
Tooltypy, które widzę jako błędne mają jedynie wpływ na czcionkę użytą w Multiview (z braku wpisu użyje domyślnej), ekranu na jakim ma się otworzyć (domyślnie otworzy się na WB) itp. Nie panikujcie patrząc na snoopdos.



Ostatnia modyfikacja: 22.06.2010 16:42:42
[#22] Re: IGame i biblioteki

@Mordimer, post #21

Wiesz nie każdy jest dobry w te klocki z Amigą. Ja uczę się jej dopiero. Może późno ale lepiej późno niż wcale:D. W każdym bądź razie dziękuję za lekcję:D. A co do iGame to okazało się, że problem był właśnie z tym tooltypem i wpisem w nawiasie kwadratowym NOGUIGFX. A wszystkie pozostałe biblioteki były w porządku od samego początku jak dobrze pamiętam.
Odnośnie SnoopDosa to po raz pierwszy odpalałem ten program przy kłopotach z iGame, dla mnie logiczne było, że jeśli coś jest FAIL - to jest źle. Teraz wiem troszkę więcej co nie oznacza wcale, że już zjadłem wszystkie rozumy:). Cały czas się uczę:).

Pozdrawiam



Ostatnia modyfikacja: 22.06.2010 23:37:32
[#23] Re: IGame i biblioteki

@Mordimer, post #21


Multiview mi działa ale gdy otwieram pliki guide wyskakuje tabelka- żądanie systemu o wolumen HELP.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48c5d94ebd792e91.html

gdy wcisnę poniechaj plik mi się otworzy ale gdy tabelkę przesunę, system się zawiesza.


Tak samo jest podczas odpalenia workbencha

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d46e3a432dbf2233.html

To żądanie pojawiło się po zainstalowaniu MUI.

a co oznacza ,,ENV:AmigaGuide/Patch ???
[#24] Re: IGame i biblioteki

@zyga997, post #23

@Tomski
Nie piszę tego, żeby wpędzić Was w poczucie winy za zadanie pytania, ale dlatego, że widzę kolegów, którzy wciąż pytają; "a co mówi snoopdos", a później nie wyjaśniają skąd takie a nie inne błędy on wskazuje. Dla kogoś, kto tego nie rozumie jest to raczej utrudnienie. Zaczyna się wtedy nagminne załączanie snoopdosa do testowania wszystkich programów i zbędne kopiowanie plików w różne miejsca, aby zniknęły komunikaty o błędach. Dodatkowo powstaje stres, że nawet na świeżo zainstalowanym systemie już są błędy, co nie jest prawdą.

Jak wszystkich narzędzi, tak samo i tego trzeba użyć umiejętnie, w przeciwnym razie zapchasz dysk zdublowanymi plikami.

Ja też wciąż uczę się nowych rzeczy i wcale nie mam monopolu na rację. Uważam jednak, że po pytaniu o wynik ze snoopdosa, pytający jest winien objaśnienie.

Tak na marginesie zainstalowałem sobie dzięki Twojemu postowi iGame, o którym zielonego pojecia nie miałem i będę z radością korzystał OK

@zyga997
Jak na mój gust, to wciąż jest problem z właściwym przypisaniem katalogu HELP.

a co oznacza ,,ENV:AmigaGuide/Patch ???


Chyba raczej Path. Otwórz plik Path w jakimś edytorze tekstowym i sprawdź co tam pisze. Jest to najprawdopodobniej ścieżka do katalogu w którym AmigaGuide szuka dokumentów (pliki guide może też otwierać Multiview), czyli katalogu HELP. Może coś się odnosi do złego miejsca w systemie. Teraz nie sprawdzę, bo nie mam Amigi pod ręką.[b][quote] OK

[#25] Re: IGame i biblioteki

@Mordimer, post #24

a no tak :)path

brakuje go w podanej ścieżce, czy możesz mi wysłać ten plik na poczte??
[#26] Re: IGame i biblioteki

@zyga997, post #25

Zerknij na maila.

Nie patrz.
Undelivered Mail Returned to Sender

Jeśli możesz to napisz do mnie.



Ostatnia modyfikacja: 23.06.2010 22:58:50
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem