[#1] Cybervision 64/3d
Ponieważ regularnie zanudzam moją ładniejszą połówkę marudzeniem, że Amiga mimo wszystko jednak mogła i gdyby ktoś tam nie zaspał to dziś ten portal nazywałby się Polski Archeologiczny Portal Pececiarzy Tkwiących w Mrokach Dziejów Próbujących Bezowocnie Przywrócić Chwałę Ich Jedynie Słusznym Sprzętom (a MS zajmowałby się programowaniem kalkulatorów zegarkowych, albo graniem na pianinie w burdelu) i dostatecznie często podkreślałem fakt, że tam sobie składam taką Amisię trochę podpasioną, to połówka zafundowała mi prezent - rzeczoną CV64/3d, którą i tak chciałem kupić zanim dostanie jej będzie sprawiało trochę więcej trudności niż na ten czas.

Ponieważ w chwili obecnej, jak każdy odpasiony leszcz bez zobowiązań i z kaprysem, wiedzę nadrabiam raczej dobrymi chęciami i pokaźną częścią mojej pensji, to mam, jak zwykle, kilka pytań.

Docelowo karta siedzieć będzie w Zorro Zwei razem z Apollo 1240/40 32mb RAM, a wszystko podpietę pod płyte od A1200 1D4 z ROMem 3.1 (wiem, że tu mogą nastąpić problemy, ale znam ich rozwiązanie, przynajmniej teoretycznie). A wszystko na razie z WB 3.1.

Pytania:
1. Jakiego softu będę potrzebował? Dysk instalacyjny z Aminetu? CyberGraphiX? i co to CGX w ogóle jest? Znaczy domyślam się, że to jakis pakiet oprogramowania do kontroli karty, ale co on konkretnie robi?

2. Jak to jest z tymi monitorami? Mogę pod CV podłączyć VGA? Takie wyjście jest na karcie. Jeśli się da, to czy mogę odpalać przez kartę powiedzmy gry z AGI i ECS? Czy potrzebny do tego będzie scandoubler CV? Czy będę mógł w WB ustawić większe rozdziałki i ilość kolorów?

Wiecie, to jest tak, że szukam też na własną rekę odpowiedzi, a nie tylko wpadam i pytam co i jak. Mam manuala do CV znalezionego na sieci i się przez niego przegryzam.

Dzięki z góry Kameraden.

[#2] Re: Cybervision 64/3d

@q800, post #1





Ostatnia modyfikacja: 03.02.2010 12:36:53
[#3] Re: Cybervision 64/3d

@q800, post #1

Ponieważ w chwili obecnej, jak każdy odpasiony leszcz bez zobowiązań i z kaprysem, wiedzę nadrabiam raczej dobrymi chęciami i pokaźną częścią mojej pensj


ha ha ha dobry text :)) podoba mi sie ..

[#4] Re: Cybervision 64/3d

@q800, post #1

1. do cv643d raczej picasso zaciagnij - szybsze ponoc nieco jest. Konkretnie to cgx jak i picasso robia obraz na monitorze podpietym do karty:D.
2. do wyswietlania obrazu z cv64/3d uzywasz monitorow vga. Scandoubler jest jedynym rozwiazaniem zeby nie trzymac na biurku 2 monitorow. Tak bedziesz mogl dac wieksze rozdzialki i wiecej kolorow. Edit. Dodac trzeba ze zeby korzystac ze scandoublera cv64/3d (ostatnio na allegro widzialem cos takiego 6 lat temu), musisz posiadac adapter slotu video do swoich slotow ZII.



Ostatnia modyfikacja: 03.02.2010 14:06:24
[#5] Re: Cybervision 64/3d

@q800, post #1

1. CV3D obsługuje CGX3, CGX4 (komercyjny, kosztuje około 20 Euro) oraz Picasso'96. CGX=CyberGraphiX, pakiet ten (tak jak Picasso'96) dodaje obsługę kart gfx do AmigaOS 3.x, bez tego karta nie będzie działać w systemie.
2. Monitor jak najbardziej VGA (CRT i LCD), aby karta przepuszczała obraz z AGA/ECS/OCS musisz właśnie mieć scandoubler dla CV3D. Innym wyjściem jest dowolony scandoubler + przełącznik monitorów, lub monitor z dwoma wejściami VGA.

[#6] Re: Cybervision 64/3d

@radzik, post #5

Czy scandoubler CV64/3D wymaga adaptera slotu wideo zorro podłączonego do plyty głównej, gdy pracuje razem z kartą CV 64/3D? Pytam, bo w planach miałem też wsadzenie FastATA, ale z tego co widzę albo rybka, albo pipka.

[#7] Re: Cybervision 64/3d

@q800, post #6

tak wymaga zeby byl aktywny

[#8] Re: Cybervision 64/3d

@q800, post #1

No i na Zorro II rewelacji się nie spodziewaj. Demonem prędkości to na pewno nie będzie. :( Na początku w niektórych przypadkach z tęsknotą wspomnisz AGAtę. :) Ja dlatego (pomimo, że od samego początku marzyłem o karcie gfx do Amigi) nie chciałem karty gfx na ZorroII. Czekałem na jakieś szybsze rozwiązania i doczekałem się BVision3D, które w tamtych czasach spełniło moje oczekiwania w 99%. :)



Ostatnia modyfikacja: 22.02.2010 13:03:24
[#9] Re: Cybervision 64/3d

@MDW, post #8

Bez przesady, zależy czego się oczekuje. Po moich testach "na oko" z kartą Picasso II+ w Zorro II i z 060 spokojnie się da grać w 640x480 w Napalm, Exodus czy Fundation, a nawet w Earth 1240 (chyba jako jedyna gra działa w 16 bitach). Fakt, że nie jest to 100% płynności lecz zapewne przy kartach takich jak CV3D czy Picasso IV będzie to w 100% płynne. Co do strzelanek to oczywiście w 320x240 Gloom, Nemac IV (a zapewne i cała reszta) działają bardzo płynnie. Najważniejsze jest jednak to, że gierce działają dużo lepiej pod CGX4 niż P'96 (zapewne to winna rtgmastera).
Zapodaje test Picasso IV w slotach Zorro II i Zorro III z wątku http://eab.abime.net/showthread.php?t=50513.

A2000/'060/64MHz/PIV

.============= SPEEDRESULTS =============
| RectFill()................ 993 op/s
| RectFill() Pattern........ 1000 op/s
| WritePixel().............. 191180 op/s
| WriteChunkyPixels()....... 188 op/s
| WritePixelArray8()........ 187 op/s
| WritePixelLine8()......... 13655 op/s
| DrawEllipse()............. 8651 op/s
| DrawCircle().............. 8905 op/s
| Draw().................... 1540 op/s
| Draw() Hor/Ver............ 20641 op/s
| ScrollRaster() X.......... 54 op/s
| ScrollRaster() Y.......... 48 op/s
| PutText()................. 8183 op/s
| BlitBitMap().............. 5994 op/s
| BlitBitMapRastPort()...... 5259 op/s
| BitMapScale()............. 69 op/s
|--------------- Intuition --------------
| OpenWindow().............. 166 op/s
| MoveWindow().............. 453 op/s
| SizeWindow().............. 171 op/s
| CON-Output................ 156 op/s
| ScreenToFront()........... 61 op/s
`========================================


A3000/'060/64MHz/PIV

.============= SPEEDRESULTS =============
| RectFill()................ 993 op/s
| RectFill() Pattern........ 1018 op/s
| WritePixel().............. 186199 op/s
| WriteChunkyPixels()....... 267 op/s
| WritePixelArray8()........ 266 op/s
| WritePixelLine8()......... 16131 op/s
| DrawEllipse()............. 10815 op/s
| DrawCircle().............. 11247 op/s
| Draw().................... 2397 op/s
| Draw() Hor/Ver............ 20156 op/s
| ScrollRaster() X.......... 54 op/s
| ScrollRaster() Y.......... 48 op/s
| PutText()................. 10935 op/s
| BlitBitMap().............. 5778 op/s
| BlitBitMapRastPort()...... 5239 op/s
| BitMapScale()............. 88 op/s
|--------------- Intuition -------------
| OpenWindow().............. 155 op/s
| MoveWindow().............. 487 op/s
| SizeWindow().............. 160 op/s
| CON-Output................ 170 op/s
| ScreenToFront()........... 61 op/s
`=======================================


Ogólnie po wymianie procka z 040/40 na 060/60 nawet tak wolna karta jak Picasso II daje radę. :)

[#10] Re: Cybervision 64/3d

@radzik, post #9

Prędkość na ZorroII jest bardzo mała. Nawet 10 lat temu jak zobaczyłem jak to działa to się załamałem. Na ZorroIII (A4000) jest o niebo (albo dwa nieba) lepiej. Nie wspominając o PCI czy CVisionPPC/BVisionPPC. No ale mimo wszystko wolałbym CV64 na ZorroII niż AGA. To oczywiste. :)

[#11] Re: Cybervision 64/3d

@MDW, post #10

Oczywiście, że Zorro III ma maksymalnie dużo lepszy transfer niż Zorro II, aczkolwiek jednak ja jestem pozytywnie zaskoczony. Nie ma to w ogóle porównania do B/CVision czy PCI, ale się tego całkiem znośnie używać.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem