W aktualnej sytuacji jedynym na 100% rozwijanym softem do 3d jest
Blender, ale to na OS4 i MorphOS. Ponad to rozwiany (teoretycznie) jest
Alladin4D v.6 również na OS4 (i chyba MOS).
Co do klasycznych rozwiązań :) to Imagine v.6 nie pojawi się (wyczytałem to na jakimś amigowym zagranicznym forum), rozwój zakończył się na
Imagine v.5.15 PPC, ale pałera wykorzystywana jest tu do paru filtrów, więc takie wsparcie ppc to se można wsadzić. Nie zmienia to faktu, że niektóre rendery (właściwie nieliczne) na są w miarę
http://www.imagine3d.org + fajne tutoriale z mapami HDRI !!!
http://members.iinet.net.au/~multispud22/lahl/tutorials/tutorials.htm.
Alladin4D v.5 obecnie jest do kupna za 100$, prawdopodobnie z manualami, nigdy na nim nie pracowałem, ponoć jednak jest całkiem spoko.
Tornado3D to nie doceniona rewelacja! Zakończono rozwój na wersji v.3, firma zniknęła, a szkoda... nie dość, że program miał bardzo dobre wsparcie dla PPC (jak na OS 3.x), wsparcie do akceleracji 3d to był dość łatwy i intuicyjny. Właściwie to jedyny program na klasyczną Ami, który moża komuś pokazać. Na mojej A1200 z PPC i BVision chodzi dość ładnie, podgląd shadowany, podgląd teksturowany czy realistyczny, liczy około 25 razy szybciej niż na 040/33. Na WinUAE to chodzi po prostu tak jak LW9 pod Win. :)
LightWave skończył się na wersji 5.2, choć podobno wydana była wersja 5.7. Tak czy siak, to klasyka, która ma problem z obsługa kart gfx (właściwie brak obsługi, choć są jakieś patche), ale mimo wszystko możliwości to chyba dalej ma dużo większe niż większość pakietów 3d na Ami. Poza tym są liczne dodatki, pluginy.
Real v. 3.5 możesz ściągnąć z
http://amikit.amiga.sk/add-ons.htm.
Cinema4D v.4.2, naprawdę fajny soft (choć brakuje paru rzeczy), bardzo systemowy, dość szybki, uzyskuje się fajne efekty, szkoda, że dalej go nie rozwijali na Ami, soft miał duży potencjał. Na płycie Amiga Format CUCD27 jest pełna wersja tego softu.
Jak widać trochę tego jest, a nie wymieniłem wszystkiego, pobawić się naprawdę można, a jak ktoś jest niezły to całkiem znośne renderingi można uzyskać.