[#1] Wyprowadzenie taśmy IDE na zewnątrz
Przede wszystkim witam Kolegów :)
Kupiłem A1200 z twardym dyskiem 3,5". Do tego zestawu chciałbym dokupić czytnik CF podłączany przez IDE - i tu zaczyna się problem.
Już teraz, żeby skorzystać jednocześnie ze stacji i twardziela, muszę otwierać obudowę. Pomyślałem o wyprowadzeniu taśmy IDE i zasilania na zewnątrz komputera, zwłaszcza że nie wyobrażam sobie korzystania z CF tkwiącego wewnątrz Amigi ;)
Czy zrobienie "dziury" w kratce wentylacyjnej i przepuszczenie tamtędy kabli byłoby dobrym pomysłem? Nie mam doświadczenia w takich inwazyjnych metodach, a nie chciałbym niepotrzebnie oszpecić Amisi :)
Z pozdrowieniami,
Cosi
[#2] Re: Wyprowadzenie taśmy IDE na zewnątrz

@Cosi, post #1

Lepiej chyba zrobić dziury z boku lub z tyłu obudowy A1200, na krawędzi styku górnej i dolnej części obudowy.

[#3] Re: Wyprowadzenie taśmy IDE na zewnątrz

@Cosi, post #1

W dzisiejszych czasach dziurawienie obudowy to kiepski pomysł.
Lepiej kup przelotkę PCMCIA-CF zamiast IDE-CF a jeśli musi to być koniecznie IDE-CF to jedynym eleganckim sposobem będzie zainstalowanie odpowiedniego gniazda w zaślepce obudowy z prawej strony z tyłu.

Pozdrawiam
[#4] Re: Wyprowadzenie taśmy IDE na zewnątrz

@RadoslawF, post #3

Dzięki za odpowiedzi.
Niestety kabelki są dosłownie o kilka centymetrów za krótkie, żeby przepuścić je przez otwór po zaślepce (wtedy nie musiałbym nawet montować gniazda, mógłbym wyprowadzić je bezpośrednio na zewnątrz). Chyba się przekonam do "pcimciowego" czytnika :)

PS. Oczywiście w takiej sytuacji nie będę mógł wmontować stacji do środka. Czy jest jakiś sposób na podłączenie standardowej wewnętrznej stacji jako napędu zewnętrznego?

Ostatnia modyfikacja: 23.05.2010 18:45:28
[#5] Re: Wyprowadzenie taśmy IDE na zewnątrz

@Cosi, post #4

połącz dwa kable razem