[#1] amiga 600 i whdload
mam pytanie bo sciagnalem sobie na twardego whdload i nie chodzi mi na amidze 600 czy trzeba miec wiecej pamieci ja mam 1 mb ?.
[#2] Re: amiga 600 i whdload

@SzaryWilk, post #1

na stronie whdload
http://www.whdload.de/docs/pl/need.html
[#3] Re: amiga 600 i whdload

@SzaryWilk, post #1

WHDLoad bardzo często wymaga pamięci FAST. Najczęściej przynajmniej 500KB. W zależności od gry różnie z tym bywa. Trzeba poczytać w opisie wymagania stawiane dla danej pozycji. Zwykle wymagania wersji WHDLoad są większe niż wersji dyskietkowej. Gdzieś trzeba upchnąć te wszystkie dodatkowe informacje.

[#4] Re: amiga 600 i whdload

@SzaryWilk, post #1

Z 1MB to najwyżej uruchomisz gry, które wymagają 512kb pamięci lub mniej. Dodaj sobie 512kb pamięci do wymagań danej gry i będziesz wiedział, czy Ci pójdzie czy nie. Niektóre gry WHDLOAD wczytują się dłużej niż z dyskietki jeśli dane programu muszą być doczytywane w czasie rzeczywistym z dysku (wynika to z samej zasady działania whdload), przy odpowiedniej ilości RAM takiego problemu nie ma.

Opis wymagań na stronie whdload jest mało precyzyjny, ponieważ są to wymagania absolutne, które pozwalają coś tam uruchomić, ale z komfortem takiego uruchamiania na 1MB to już jest różnie, nie wspomnę już, że wielu gier przy takiej ilości pamięci po prostu nie da się uruchomić (niektóre wymagają dodatkowo ekstra pamięci dla wczytania kickstartu z dysku). Przy 2MB jest już lepiej, ale szału nie ma, dopiero od 3-4MB zaczyna się jakiś komfort.

Jest parę osób na tym forum, które posiadają rozszerzenie pamięci do A600 (5.5MB lub 9.5MB, karty PCMCIA 512k-1MB-2MB-4MB), więc niech się wypowiedzą jak wygląda różnica używania whdload pomiędzy A600 bez dodatkowej pamięci i A600 z rozszerzeniem.



Ostatnia modyfikacja: 24.12.2010 23:12:19
[#5] Re: amiga 600 i whdload

@rafgc, post #4

Mam 2 MB Chipu i powiem tak: komfort zależy od slave'a, czyli pliku który uruchamia grę.

Jeśli gra wymaga 1 MB lub więcej to jest różnie, bo nie wykorzystasz opcji PRELOAD, czyli załadowania całości gry do RAMu. MK2 w wersji 1 MB wczytuje się tak wolno, że już wolę żonglować dyskietkami (no i mam dodatkowe efekty dźwiękowe ). Za to taki Wiz'n'Liz wczytuje się szybko (przerwy są krótkie i nie widać migotania) i sprawnie.

No i jak napisałem wcześniej, przypadek MK2 pokazuje że warto czasem odpalać grę z dyskietki, by mieć lepsze lub więcej efektów graficznych/dźwiękowych.

[#6] Re: amiga 600 i whdload

@jaa2, post #5

Dużo zależy czy zrzut danej gry jest w postaci plików czy obrazu dyskietki, w przypadku plików gry ładują się szybciej i w niektóre gry można pograć sobie sensownie bez preload, w przypadku obrazów dyskietek, obraz mruga mniej więcej przy każdym odczycie ścieżki i np taka gra SNOW BROS mi się ładowała tak długo, że bardziej przypominało mi to ładowanie gier na C64 z dyskietek bez turboloadera niż grę na amidze.

[#7] Re: amiga 600 i whdload

@rafgc, post #6

problem mam taki ze wyskakuje mi error #80000003 po wlaczeniu whload
[#8] Re: amiga 600 i whdload

@SzaryWilk, post #7

Może napisz w jaki sposób próbujesz uruchomić grę.

[#9] Re: amiga 600 i whdload

@SzaryWilk, post #7

sprawdź, czy będzie działać jak wrzucisz do katalogu z grą whdload o wersji wymaganej przez daną grę (część gier nie działa na nowszych wersjach whdload)

[#10] Re: amiga 600 i whdload

@rafgc, post #9

nie moge go zainstalowac bo mi wyskakuje ten blad i jak skopiuje recznie to po wlaczeniu wyskakuje ten sam blad
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem