Do 3D polecam oprócz Blendera oczywiście, LightWave 3D 5.10a, sposób instalacji jest gdzieś w The Pegasos Book,
program leciwy ale na szybkiej emulacji 68k pięknie wszystko się odświeża,
szybko renderuje i przyjemnie pracuje ;) obiekty tworzone modelerem
z powodzeniem wykorzystasz w Blenderze.
Swego czasu też miałem chęć na Real 3D, jak pojawił się legalnie w sieci ...
więc przetestowałem to ustrojstwo na Morphos 1.45.
Napisałem ustrojswo bo ten program to jest usrojstwo, nie da się na tym pracować.
Jeśli ktoś może to chylę czoła i podziwiam. Ten zawansowany edytor powierzchni ...:]
na to się nabrałem. Fakt bardzo ładne bliki wychodzą na spline'owych obiektach
z czego znany jest Real, ale naprawde szkoda czasu. Mnie w pierwszej kolejności
powalił fakt że to co się wyrenderuje ma inne proporcje niż na "wju" z pozycji kamery,
później się okazało że są jakieś problemy przy modelowaniu coś tam się nie dało/zacinało na amen,
i generalnie nawet gdyby to działało jak należy to i tak nie wiadomo jakie wymiary ma tworzony obiekt,
więc nie widze zastosowania tego programu w projektowaniu jakimkolwiek raczej ...
co mnie akurat intersuje.
PS. W LightWave 3D to można sobie już projektować wszystko, w skali od metrów do nanometrów

.
Ostatnia modyfikacja: 29.01.2009 22:48:06