Kombinowałem sobie z HAM. Wiadomo, że zmieniane są kolory z poprzedniego piksela. Co z pierwszym? Tutaj zawsze (?) jest generowany kolor "prawdziwy". Ale tak być nie musi. Wystarczy przesuw poziomy większego obrazka i klops. W takim przypadku kolor poprzedniego piksela to kolor ramki. Gdy kolor 0 jest czarny to nie ma problemu, ale w innym przypadku jest problem. Jest kilka programów ustawiających kolor pierwszego, poprzedniego piksela na czarny, a nie na kolor nr 0.
Dla zrozumienia o czym piszę proponuję eksperyment. Otwieramy jakimś programem graficznym ekran lowres EHB lub 64 i wypełniamy go w całości kolorem nr 63 (ostatnim). Kolor nr 0 zmieniamy na magentę ($ff00ff lub $f0f w OCS/ECS). Zapisujemy jako iff-ilbm. Potem edytorem do hexów zmieniamy dane chunku CAMG na $800. Teraz mamy odpowiedni obrazek HAM. Wgrywamy go do różnych programów graficznych. Powinien być cały obrazek biały. Nie wszystkie jednak wczytają go poprawnie. Np. Photogenics czy Personal Paint pokażą zielony obrazek. Teraz zobaczcie co pokażą natywne wyświetlarki (np. Visage). Raz wyłączcie border blank, a potem włączcie. Tylko w OCS nie ma tego problemu.