Hej. Nadrabiając zaległości w postaci gry Abuse, gdzie niegdyś zacząłem ją przechodzić na A1200, aktualnie ukończyłam ją na moim A1133 pod DOSBox-em. Ku mojemu zaskoczeniu znalazłem na MOS Storage port tej gry, który leży tam od kilku lat. Port oferuje możliwość odtwarzania muzyki w trakcie gry. Niestety u mnie wyrzuca błąd, że format pliku (HMI) jest nie rozpoznawalny. Tutaj moje pytanko, czy ktoś ogarnął ten port razem z muzyką?
Komunikat brzmi: Sound: Error - Module format not recognize while loading data/music/intro.hmi
Ostatnia aktualizacja: 01.05.2024 20:06:46 przez Ponki1986
Na klasyku grałem niestety bez muzyki w tle, z tego co pamiętam to na 040 40MHz + CV64/3D było trochę wolno nawet na najniższej rozdzielczości.
Co do formatu HMI to wiem, że jest to wariant MIDI. Ściągałem nawet paczkę zawierającą pliki MIDI i zastąpiłem nimi oryginalne utwory zmieniając rozszerzenie plików mid >> hmi, ale gra zawiesiła się w trakcie uruchamiania.
Ostatnia aktualizacja: 01.05.2024 20:07:37 przez Ponki1986
W przypadku wersji dla 68K dostępnej na Aminecie to wiem, że dźwięk w ogóle działa tylko z starszą wersją AHI, przerabiałem to nie dawno pod WinUAE i OS 3.9. Port dla MorphOS działa bardzo dobrze, jest dźwięk - wszystkie odgłosy, wystrzały, potwory. Nie ma tylko muzyki, a zamiast niej w/w komunikat. Podmieniłem również pliki HMI na piki WAV, które uzyskałem po przepuszczeniu plików MIDI przez TiMIDIty, ale to równie nie działa.
Pod ShapeShifterem uruchomiłem wersję 1.01, ale tam w ogóle nie ma katalogu z muzyką. Generalnie widzę że temat zaczyna się rozjeżdżać, ja natomiast chciałem się tylko dowiedzieć, czy brak muzyki pod MOS jest tylko u mnie?
Ja pamiętam tę grę tylko z Amigi. Ponad 20 lat temu na moim BlizzardPPC 603e/160 + 060/50 + BVision3D działała raczej całkiem zgrabnie (lowres). Ale nie przypominam sobie żebym tam słyszał jakąkolwiek muzykę. Raczej tylko dźwięki.
Wrzuciłem pod DOSBox wersję 2.0F gry Abuse. Ta wersja zawiera katalog z muzyką, plikami HMI. Niestety uruchamiając narzędzie do skonfigurowania karty dźwiękowej nie działa żadne urządzenie MIDI. Moje pytanko jak skonfigurować DOSBox aby było MIDI? Na marginesie dodam, że taki Wolf3D normalnie odtwarza muzykę, to nie wiem teraz o co chodzi.
Czy ta wersja DOSBox obsługuje CAMD? Bo ScummVM potrafi skorzystać z uruchomionego w tle LiquidFrozen zamiast wbudowanego FluidSynth.
Uruchomiłem Snoopium i zobaczyłem, że DOSBox szuka TiMIDIty.cfg, więc wrzuciłem mu owy plik. Niestety nic to nie zmieniło. Zmieniałem również ustawienia sekcji MIDI i jedyny progress, to że narzędzie do konfigurowania karty dźwiękowej dla Abuse (DOS) nie krzyczy, że brak urządzenia MIDI ale nadal jest cisza.
Na marginesie za pomocą NewMode udało mi się wypromować DOSBox na pełnym ekranie aby wyświetlany był na zewnętrznym wyświetlaczu podłączonym po przez adapter VGA. Dopiero wyłączenie tooltype MIRRORMODE w ikonce sterownika Radeon umożliwiło wyświetlenie czegokolwiek na zewnętrznym ekranie.
Oczywiście. Po instalacji bibliotek SDL w Libs utworzony został katalog Timidity a w nim znajduje się następny o nazwie Instruments oraz plik konfiguracyjny.
Teraz nie pamiętam, którą wersję posiadam. W każdym bądź razie zrobiłem sobie mały mix w połączeniu z plikiem konfiguracyjnym i instrumentami .pat z archiwum SDL. Standardowo po instalacji biblioteki SDL w LIBS tworzony jest katalog Timidity, jak wspomniałem wyżej. Ja jednak dodatkowo skopiowałem plik .cfg oraz binarke 68K Timidity do SYS:C, lecz w pliku .cfg zmieniłem ścieżki dostępu do plików .pat z Instruments/ na SYS:Libs/Timidity/Instruments i wszystko śmiga prawidłowo. Pliki MIDI grają wyśmienicie.
Najpewniej używam AmiTiMIDITy, bo z tego co pamiętam to nie potrafiłem zmusić do działania innych wersji. Niestety w archiwum zabrakło wersji PPC, ale to nie problem bo wersja 68K działa pod MorphOS-em bardzo dobrze. Zmodyfikowany plik .cfg, który mam w SYS:C wrzuciłem również do katalogu DAPlayer-a bo ten również korzystając z mechanizmu TiMIDIty odtwarza MIDI bardzo dobrze. AminetRadio niestety już nie dał się nabrać na ten sposób, bo niestety wtyczka Geronto wymaga innego zestawu instrumentów .pat, które znalazłem tutaj.
nie ma ani CAMD ani FluidSynth, zobacze co da sie dodać
Było by super
Ostatnia aktualizacja: 03.05.2024 02:35:01 przez Ponki1986
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.