[#1] Pliki HDF
Witam
Mam takie pytanko. Spotkałem sić z obrazami gier nie jako pliki dyskietek (ADF), ale jako pliki twardego dysku (HDF), które sić bootują i po prostu odpalają gre zainstalowaną na takim twardzielu, bez konieczności wczytywania Workbencha. Z kolei pliki instalacyjne wdhload chyba (tak myślć) wymagają uprzedniego uruchomienia systemu operacyjnego i dopiero z niego umożliwiają odpalenie zainstalowanej gry. Czy jest jakiś sposób, żeby przerobić instalki wykorzystujące wdhload na takie, które sić same bćdą bootowały? A jeśli tak, to jak to zrobić? A jak sić nie da, to jak stworzone zostały te pliki hdf, z którymi ja miałem doczynienia?
[#2] Re: Pliki HDF

@Zalek, post #1

Da się, tworzymy plik hdf, kopiujemy na niego pliki gry wraz z programem wdhload i niezbędnymi plikami do jego działania. Potem piszemy skrypt s/startup-sequence z wywołaniem wdhload i odpowiedniego slave'a. Jeśli masz przykładowego hdfa to nie będzie problemu.
[#3] Re: Pliki HDF

@cholok, post #2

A jeśli mógłbyś mi pomóc i podpowiedzieć, które pliki są niezbćdne do działania programu wdhload oraz czy pliki gry, które kopiujć, to pliki z dyskietek, czy też z folderu z już zainstalowaną grą?
[#4] Re: Pliki HDF

@Zalek, post #3

Nie używam whdload, ale na aminecie jest program snoopdos, który śledzi odwołania do plików. Korzystając z niego oraz czytając doce whdloada kapniesz jakich plików, a raczej bibliotek potrzebuje, być może żadnych. Jak masz instalkę do whdload to masz pliki .slave, install i skrypt uruchamiający. Klikając install program prosi o dyski z grą i zgrywa je we własnym formacie (niktóre gry nie mają plików na dyskach tzw. niedosowe).
Klikając na skrypcik o nazwie gry, uruchamiasz ją. Z tego skryptu przepisujesz to do startup-sequence.
[#5] Re: Pliki HDF

@Zalek, post #1

Mam takie pytanko. Spotkałem sić z obrazami gier nie jako pliki dyskietek (ADF), ale jako pliki twardego dysku (HDF), które sić bootują i po prostu odpalają gre zainstalowaną na takim twardzielu, bez konieczności wczytywania Workbencha.

Zapomniałeś dodać, że dotyczy to tylko emulatora WinUAE (tak na marginesie, czy na E-UAE to działa?)

Z kolei pliki instalacyjne wdhload chyba (tak myślć) wymagają uprzedniego uruchomienia systemu operacyjnego i dopiero z niego umożliwiają odpalenie zainstalowanej gry.

Pliki instalacyjne WHDLoad umożliwiają instalację pakietu WHDLoad. Odpowiednie instalatory konkretnych gier pozwalają przy wykorzystaniu WHDLoad uruchomić gry, które z reguły bezpośrednio z systemu nie działają lub na lepszych konfiguracjach gorzej się zachowują.

Czy jest jakiś sposób, żeby przerobić instalki wykorzystujące wdhload na takie, które sić same będą bootowały?

Jest, tak jak opisano powyżej, ale ja nie widzę sensu takiej operacji.

A jak sić nie da, to jak stworzone zostały te pliki hdf, z którymi ja miałem doczynienia?

Pliki HDF to plikopartycje, które zastosowanie znajdują tylko pod emulatorem takim jak WinUAE (być może też i E-UAE).
[#6] Re: Pliki HDF

@mailman, post #5

Pliki HDF to plikopartycje, które zastosowanie znajdujâ tylko pod emulatorem...
Tak nie zupełnie do końca... raczej są przeznaczone dla emulatorów IMHO... a sens taki że unikamy żonglowania flopkami podczas procesu instalacji... tworzymy po prostu małą partycję, instalujemy program czy gierkę z minimalną ilością plików systemowych tak by całość działała, po czym robimy z tego HDF... po prostu uniwersalne rozwiązanie... z poziomu Amigowych desktopów można je również czytać i tworzyć..



Ostatnia modyfikacja: 16.04.06 09:01
[#7] Re: Pliki HDF

@Dopuser, post #6

Czytać w sensie odczytać dane z HDF-a, czy uruchomić HDF jak normalną amigową partycję, tyle że z pliku? Pisząc zastosowanie miałem to drugie na myśli.
[#8] Re: Pliki HDF

@mailman, post #7

Jest, tak jak opisano powyżej, ale ja nie widzć sensu takiej operacji.
Sens bootowania takich partycji jest w moim przypadku taki, iż chciałem przygotować pewnej osobie kilka(naście) gierek, w które grała ona na Amidze i z chćcią by do nich powróciła, a obawiam sić, iż może nie poradzić sobie z odpalaniem spod Workbencha. A tak ma i łatwiej (klika na ikonkć i odpala jej sić gra jak normalna pecetowa) i szybciej.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem