@Robert,
post #3
Czy takie paramerty simmów jak: 5V, Non-parity, PS/2 mają znaczenie dla poprawnej pracy w Blizzardach.
Spróbujmy po kolei:
5V na pewno ma duże znaczenie, bo większość układów na 3.3V spali się po podłączeniu do zasilania +5V obecnego w Amidze. Tylko że takich simów (innych niż na +5V) chyba w ogóle nie było.
kontrola parzystości lub jej brak, czyli wersja pamięci 32/36 bitowa nie ma znaczenia. Amiga nie wykorzystuje tych dodatkowych 4 bitów, ale mogą sobie być - w końcu nikomu nie przeszkadzają.
PS/2 ? Cóż... z tym określeniem spotkałem się w stosunku do myszek, ale simy znam tylko FPM (tradycycjne) i EDO.
Z pamięcią o czasie dostępu 50 nano Sekundy sprawa jest nieco bardziej skomplikowana.
Aby szybsza pamięć została wykorzystana, to jej kontroler, obecny na karcie turbo, musi być specjalnie do tego zaprojektowany. Oczywiście nie jest, bo wtedy gdy karty te były produkowane, najszybszymi pamięciami o cenie możliwej do zaakceptowania były pamięci o czasie dostępu 60 nS. Można oczywiście do takiej karty założyć pamięć szybszą niż 60 nS, jednak niczego to nie da - karta będzie pracować dokładnie tak samo jak z pamięcią wolniejszą. (Hi! PC-frajerzy kupujący trzy razy ten sam komp, ale za to z nowszą naklejką... o sorki to się chyba nazywa sticker czy jakoś tak.)
Jednak są dwa przypadki, kiedy zastosowanie pamięci 50 nS jest uzasadnione. Pierwszy gdy do Blizzarda IV masz dołączony kontroler SCSI, a drugi przy dopalaniu kart Apollo 1240/40MHz na 50 MHz (czyli kwarcem taktującym mikroprocesor na 100 MHz). W obu przypadkach teoretycznie powinna wystarczyć pamięć 60 nS, jednak pracuje ona na granicy swoich parametrów i przydałby się pewien "zapas" - inaczej komputer będzie się wieszał.
(Oj, tak się rozpisałem jak Ty się "rozpytałeś") ;)