Komentarze do artykułu: Lazarus - poradnik i solucja

[#1] Re: Lazarus - poradnik i solucja
Tyle lat i nadal ten błąd wisi
Żadne ziółka szczęśliwego zakończenia tylko eliksir wskrzeszenia należy wybrać u czarownicy, tam jest jeszcze kawałek gry potem, ścięcie kwiatków, wskrzeszenie pirata degenerata i dopiero wtedy dostajemy klucz czasu
[#2] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Pootas1985, post #1

Dobrze wiedziec, mialem kiedys oryginal, zagram z sentymentow.
ps: link tez do poprawy w artykule: https://www.ppa.pl/rodzynki/lazarus.html
[#3] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Pootas1985, post #1

Masz rację jak wybierałem ziółka to gra się zawieszała :(

odnalazłem kwiatki dałem czarownicy, umarlak dał mi klucz a później końcowa animacja - MAMUSIA :).



Ostatnia aktualizacja: 10.01.2021 22:04:15 przez nunixamiga600
[#4] Re: Lazarus - poradnik i solucja
Nigdy jakoś nie ukończyłem tej gry. Będzie trzeba po latach spróbować z poradnikiem.
[#5] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@nunixamiga600, post #3

Zdaje sie, ze ta gra ma co najmniej 2 zakonczenia.
Tylko zdaje sie, ze tych ziolek (pliku) brak na dyskietce, i przez to sie wiesza.
Moze istnieje wiecej wersji tej gry niz jedna.
Albo lowcy z PAFPG, niech poszukaja wersji Lazarusa z tym plikiem.
[#6] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #5

A jak się ten plik nazywa bo rzeczywiście mamy sporo dumpów Lazarusa ;)

Przy okazji pełna lista cheat kodow:

IDGIWR - All weapons and full of ammunition - Press ‘1’-‘5’ to select weapons and ‘SPACE’ to activate jetpack
IDGO\\ - Teleport to other screen regions - use numbers from 00-99 in place of \\
IDJETF - Fill jetpack fuel
IDKEYZ - Activate keyboard controls - moving cursors, left SHIFT shot
IDMYSZ - Activate mouse controls
IDNRGY - Fill energy meter
IDTRAI - F1 activates/deactivates Trainer Mode (all to max and infinite)
[#7] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@rygar, post #6

Z tego co tutaj pisza to "sz.bin"

link

Byc moze da sie ten plik otworzyc, jesli nigdzie nie ma.
[#8] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #7

Przejrzałem wszystkie dumpy jakie mamy w kolekcji i zawartość D3 wszędzie jest identyczna.
Wszystkie wersje są z daty 1994.07.05
Nigdzie nie ma śladu pliku sz.bin
Zostaje tylko kontakt z coderem "Markiem Augustynem" albo tak jak napisałeś próba "odtworzenia" tego pliku.
Zapiszę sobie na liście "to do"
[#9] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@rygar, post #8

Powinno byc "odtworzenia", tak to jest jak sie jest starym.
Sa jeszcze 2 inne mozliwosci.
1. Ten plik ma bledna nazwe na dyskietce lub bledna sciezke do pliku.
gfx/sz.bin (szczesliwe zakonczenie)
2. jest DELETED, czyli trzeba by undelete pliku zrobic.

Edycja, Tak na szybko przejrzalem pod beznadziejnym Androidem, ADF-a.
I stawialbym, ze plik ma zla nazwe.
Trzeba by najpierw zlokalizowac plik (nazwe) z eliksirem wskrzeszenia.
A potem poszukac podobnego pliku ze szczesliwym zakonczeniem, i zmienic mu nazwe na sz.bin.
No chyba, ze to jest jakas forma zabezpieczenia, i po prostu ta nazwa jest zmieniana (edytowana) przez gre na inna typu ""az.bin".

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2025 22:37:45 przez Don_Adan
[#10] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #9

Pisząc wcześniej, że pliku sz.bin nie ma na dyskietce miałem na myśli, ze nigdy go tam nie było więc niestety nie da się zrobić "undelete" :(

W pliku laz.exe jest bezpośrednie odwołanie do tego pliku:
[#11] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@rygar, post #10

Plików .bin jest więcej na dyskietce niż znalezionych w pliku laz.exe.
Możliwe że te dodatkowe odczytywane są przez inne pliki.

Jest prosty sposób żeby sprawdzić jakie pliki są wczytywane i w jakiej kolejności.
Wystarczy użyć np. MoprhOSa z emulatorem Amigi.
Grę instalujemy na emulowanej Amidze.
Dysk jako katalog.
Na MorphOS odpalamy SnoopDos lub Snoopium.
Po uruchomieniu gry na emulatorze, po stronie MorphOS na wyżej wymienionych programach będzie widać postęp i nazwy wczytywania plików
[#12] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@rygar, post #10

Zdepakuj sobie wszystkie pliki z gry.
Uzyj xfdDecrunch, i dopiero wtedy je przegladaj.
Zlokalizuj, ktory plik to zakonczenie z eliksirem wskrzeszenia.
I poszukaj podobnego pliku z taka sama struktura.
Wedlug mnie "szczesliwe zakonczenie" ma inna nazwe niz "sz.bin"
Jak znajdziesz to zmien nazwe pliku.

Edycja, byc moze sa jakies teksty w srodku.

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2025 23:52:35 przez Don_Adan
[#13] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@rygar, post #10

A najlepiej to uzyj tego programu:

link

Na dyskietkach, tak zeby nazwa wszystkich plikow i ich rozmiar byly pokazane.

Edycja, bardzo lubilem ten programik, pomimo, ze to AMOS.

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2025 00:09:38 przez Don_Adan
[#14] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #13

Zrobiłem save state tuż przed wysypaniem gry. Niestety nie mam żadnej wiedzy programistycznej żeby samemu to naprawić. Może ktoś doświadczony rzuci na to okiem. Save state dodany w tym wątku:
https://eab.abime.net/showpost.php?p=1726922&postcount=18
[#15] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@rygar, post #14

Ja nie uzywam WinUAE.
Jesli to nie jest cos prostego typu bledna nazwa pliku lub zla sciezka dostepu do pliku, to raczej tylko autor gry moze to poprawic. No chyba, ze struktura tego pliku jest dosc prosta i jest skad wziac te dane.
Tak jak pisalem, spis zawartosci poszczegolnych dyskietek z rozmiarami plikow duzo by wyjasnil.
[#16] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #15

Próbowałeś tego oprogramowania ?
https://aminet.net/package/util/misc/ussload
Wczytuję .uss na prawdziwym sprzęcie.
[#17] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Norbert, post #16

Nie probowalem, zreszta Amigi nie wiem czy jeszcze dzialaja.
Zainstalowalem jakis emulator Amigi na Androida.
Zeby sie po prostu dostac do plikow z gry, ale nim to zadziala to pewnie minie sporo czasu.
Musze jakis kickstart i system znalezc, i nauczyc sie taki emulator obslugiwac.
W kazdym razie to ma byc prosty i maly HD, 100 MB na System 3.1, i 1 GB na Work.
Moze mnie kiedys najdzie ochota na dalsza prace z tym emulatorem.
Na razie robie przerwe.

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2025 16:52:38 przez Don_Adan
[#18] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@rygar, post #14

Obejrzalem longplay na YT.
Sa trzy zakonczenia, wydaje mi sie, ze Szczesliwe Zakonczenie daloby sie naprawic, ale potrzebny bylby logfile z WHDload.
A dokladnie 3 logfile.
Czyli trzeba by bylo odpalic uniwersalny slave dla tej gry, z parametrami FILELOG I COREDUMP.
Dojsc do tego wyboru, zrobic zapis gry wtedy.
I wybierac po kolei zakonczenia, a jak gra sie skonczy lub wyburaczy to wyjsc z gry/WHDload (wtedy nalezy skopiowac filelog).
Po kazdym wyborze. Tak, zeby bylo wiadome jakie pliki sa wtedy wczytywane.
[#19] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #18

Albo zdobyc ta wersje gry Lazarus, i zobaczyc co tam jest jako Szczesliwe Zakonczenie:

link

Mam pewne podejrzenia w czym jest problem, ale wolalbym sie upewnic.
[#20] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #18

Albo użyć maszyny z Morphosem na której odpala się emulator Amigi z emulowanym dyskiem jako katalog .
W czasie rzeczywistym przy pomocy programu typu snoopdos na MorphOS można sprawdzać jakie pliki pod emulatorem są wczytywane, czy poszukiwane .
[#21] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Norbert, post #20

Mozna, ale ja nie mam Morhposa.
Ogolnie obejrzalem ten longplay:

link

Wybor (3 opcje) pokazany jest od 1h 46 minuty.

I chyba rozumiem juz o co chodzi.
Prawdopodobnie przy szczesliwym zakonczeniu jest informacja, gdzie jest ukryty 3 kwiatek, w tym samym kolorze.
Bo jak dasz wiedzmie 2+1 to masz zle zakonczenie, czyli liliput, "grzyb" i miazga na koncu.
To powinno byc dosc latwe do naprawienia, no chyba, ze sie myle, i chodzi o cos innego.
[#22] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #21

Oto szczęśliwe zakończenie w Lazarusie z MS DOSa:


Gra odrobinę różni się od amigowej wersji. Działa w około 180 kolorach - pierwsza komnata wyświetla 177 kolorów dokładnie.

Komnata z krzyżykami (1:12:00 na filmie), które wkładamy aby otworzyć odpowiednie przejście w poradniku posiada dwa sloty. Przechodzący zastanawia się, jak dojść do dolnego korytarza. W wersji PC właśnie klucz "plus" jest w dolnym korytarzu, a sloty mamy trzy, więc tu bez problemu można go otworzyć.

W momencie 59:00 przechodzący nie może wrócić do góry bez jetpacka. Wersja PC ma platformę na którą można wskoczyć wyżej i jetpacka nie potrzeba.

Tutaj oryginalny zrzut do PNG RAW wraz z oryginalną 8-bitową paletą kolorów:


PNG jest w 256 kolorach, jednak po redukcji PersonalPaint wyświetla nam 16 użytych barw:


Mam nadzieję, że pomogłem.



Ostatnia aktualizacja: 01.08.2025 21:41:35 przez tukinem
1
[#23] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@tukinem, post #22

Dzieki.
Po obejrzeniu grafik z gry, tak myslalem, ze to koniec jest, bo nic tam nie znalazlem.
I gra ma tylko 2 zle zakonczenia, gdzie sie ginie.
I jedno "dobre", gdzie sie nie ginie,ale sie nie wraca do domu.
Sprawdze, czy da sie ta grafike poodczepic do wersji Amigowej.
[#24] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@tukinem, post #22

Mozna wrocic bez jetpacka na gore, tylko trzeba odkryc sekret.
Dziwne, ze go jeszcze nikt nie odkryl.
Ale to pewnie dlatego, ze wiekszosc gra w ta gre korzystajac z solucji, ktora pomija ten sekret.
[#25] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #24

Ja bardziej jestem ciekaw, w jaki sposób są dwie copperlisty obok siebie. No chyba że gra jest w EHB i tyle kolorów wyświetla, ale wtedy chyba nie byłaby taka płynna. Podobny efekt jest w Cannon Fodder, a tam dodatkowo jest jeszcze scroll bitplanów na głównej copperliście.

Może warto użyć Action Replay żeby sobie podejrzeć co tam się dzieje? Ale to już nie na moją głowę

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2025 00:11:52 przez tukinem
1
[#26] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@tukinem, post #25

Nie wiem czy sama gra jest w EHB, ale statyczne screeny sa.
I to, ze gra uzywa EHB to nie znaczy, ze uzywa 64 kolorow.
Gra uzywa 5 bitplanow, szosty bitplan jest zawsze zerowy.
Czyli blitter szybciej dziala, bo tylko 5 bitplanow obsluguje.
Wtedy jakies triki mozna robic, zdaje sie ze Desert Strike jakiegos takiego triku uzywal do obslugi cienia helikoptera.
Ale grafika to nie moja specjalnosc, cos tam tylko wiem.
1
[#27] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@Don_Adan, post #24

WOW...szyli jest szansa na naprawę tej gry?
[#28] Re: Lazarus - poradnik i solucja

@rygar997, post #27

Tak, w sumie jest wszystko, ale na razie zamiast szczesliwego zakonczenia wyswietlaja sie smieci.
Ale grafika to nie moja specjalnosc.
Wiec koncze rypac znane mi mody Paul van der Valk-a w formacie Future Player-a.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem