[#1]
Hidden gems of Ireland - poszukiwany programista
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym Wam zaprezentować moją nową grę stworzoną w Backbone. Dlaczego w Backbone? Ponieważ nie znam się na programowaniu a BB to świetne narzędzie do tworzenia gier. Program ma oczywiście wiele ograniczeń jak każdy inny na amidze i docelowo chciałbym aby gra została przepisana przez jakiegoś zdolnego programistę przy okazji dodając wiele pomysłów, których tutaj nie mogłem użyć. Z założenia miała to być gra edukacyjno-przygodowa ale ze względu na ograniczenia silnika doszły elementy zręcznościowe.
Po uruchomieniu gry pojawia się książka którą możemy przeglądać wychylając joystick w dół. Możemy z niej dowiedzieć się o wielu zamkach znajdujących się na wyspie, kiedy zostały wybudowane, przez kogo itd. Po wciśnięciu "fire" pojawia się zdjęcie zamku w 320x512 Ham6 (
KLIK) a po kolejnym ekran gry z tym samym zamkiem w tle. Zadaniem gracza jest znalezienie 8 zakopanych artefaktów na każdym z 20 poziomów. Po zebraniu 8 przedmiotów gracz musi udać się do drzwi aby ukończyć poziom. Przedmioty są niewidoczne i po kolizji z graczem są automatycznie zbierane. W nowej wersji gry chciałbym aby kolizja działała tylko z cewką od wykrywacza metali oraz umożliwiała graczowi wykopać przedmiot z ziemi.
Po ukończeniu każdego z poziomów wyświetlany jest obrazek z zebranymi artefaktami w 640x512 16 odcieni szarości (
KLIK). Zależało mi na wysokiej rozdzielczości aby było widać jak najwięcej szczegółów. Dodatkowo fajnie by było jakby po ukończeniu misji przedmioty nie były zawsze takie same a losowane z puli przedmiotów. Czeka mnie jeszcze dodanie opisów pod artefaktami ale w tym celu muszę skontaktować się z archeologiem bo sam jestem w stanie opisać ledwo połowę przedmiotów.
Przygotowane są również grafiki w wersji 24bit i mile widziana byłaby wersja AGA. Tła powstały za pomocą Scenery Animator 4.0. Tak oto po krótce wygląda ten projekt, który można pobrać
tutaj.