Przepis na instalację dodatkowych pamięci NV na zapisy gier:
przełącznik Hampolt PF4 (10 pozycyjny, ale najlepiej zainstalować tylko 5 sztuk pamięci)
blokady lewa i prawa (maskownice): PF4-A, PF4-B
można znaleźć ten przełącznik pod kodem:
przełącznik: Z49/DEC
blokady (maskownice): PF44E10
płytka drukowana (2 szt.): Roth Elektronik RE899
Złącze do wlutowania na płytę główną CD32: Amphenol 20021221-00008C4LF
Złącze do wlutowania na płytkę RE899: Amphenol 20021321-00008C4LF
podstawka precyzyjna (przydatna do połączenia płytek i w celach diagnostycznych): dowolna DIP8 np. CONNFLY DS1001-01-08BT1NSF6S
Rezystory (5 sztuk) 10 kOhm jak najmniejszych rozmiarów np. Ř1,6x3,6mm
Przewód wstążkowy (wystarczy 6 żył), raster 0,635mm, drut
Ponieważ może być ciężko kupić taki przewód na metry, to można użyć starej taśmy ATA 80-żyłowej (o wiele lepsza do lutowania w naszym projekcie będzie od taśmy 40-żyłowej, która ma grubsze żyły z linki)
Opcjonalnie:
złacze na tasiemkę: JST 06KR-6H-P
złacze na płytkę przełącznika: JST B6B-PH-K-S (LF)(SN)
Płytki łączymy ze sobą padami pod SO08 na zewnątrz, wkładamy podstawkę DIP8 i zalutowujemy tak, żeby połączyć elektrycznie dwie płytki drukowane.
Przylutowujemy złącze Amphenol 20021321-00008C4LF na jedną ze stron RE899, a na drugą stronę przylutowujemy 5 szt. układów EEPROM, układając jeden na drugim.
Nóżki układów, które będą podłączane pod przełącznik, podpinamy do zasilania opornikami 10kOhm.
Wspólne wyprowadzenie przełącznika (C) podłączamy jedną z żył do płytki RE899, w miejsce nóżki, które będą podłączone do przełącznika lub do masy w zależności od wersji układów, wyjaśnienie poniżej.
Pozostaje ustalić, którą z nóżek układów podłączymy do przełącznika i tu mamy kilka rozwiązań:
#1. można zastosować oryginalne pamięci ATMELA E3 AT24C08N E 10SC25 (pełne oznaczenie z obudowy układu) i nóźkę #3 (A2) podłączyć pod przełącznik, wspólne wyprowadzenie przełącznika podpinamy do masy.
#2. można zastosować współcześnie produkowaną pamięć, która będzie działała z CD32, ja znalazłem tylko jedną, która ma pojemność 2kB, ale o tym innym razem.
W przypadku takiej pamięci będziemy musieli podłączyć pod przełącznik nóżkę SDA, a wspólne wyprowadzenie przełącznika do linii SDA CD32.
#3. można zastosować dowolną pamięć EEPROM i2c o pojemności 1kB (24C08) lub 2kB (24C16), współcześnie produkowaną, pod warunkiem poprawienia błędu w bibliotece nonvolatile.
Błąd, o którym wspomniałem, powoduje, że takie gry jak np. Cannon Fodder czy Subwar-2050 nie wykonają zapisu w pamięci NV (Subwar-2050 nie wykonuje zapisu "Pilot Roster"), ale kilka innych, które przetestowałem działały - wynika to ze specyfiki zapisu stanu gry, różnej dla różnych gier.
Każdą z pamięci musimy wstępnie zaprogramować.
Zawartość pamięci musi się zaczynać od nagłówka:
00 56 A9 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 A0
i do samego końca same 00.
wpis na samym początku "00 56 A9 00" kontrolowany jest przez bibliotekę, jeżeli będzie inny, to biblioteka uzna, że pamięci nie ma lub jest nieobsługiwana.
"A0" to koniec zapisów, w "czystej" pamięci jest pod adresem 0x18, ponieważ tu zaczynają się zapisy gier, później A0 będzie przesuwane na koniec zapisów.
Pod adresem 0x08 jest zapisany język konsoli:
UNKNOWN 0 /* domyślny */
AMERICAN 1 /* American English */
ENGLISH 2 /* British English */
GERMAN 3
FRENCH 4
SPANISH 5
ITALIAN 6
PORTUGUESE 7
DANISH 8
DUTCH 9
NORWEGIAN 10
FINNISH 11
SWEDISH 12
JAPANESE 13
CHINESE 14
ARABIC 15
GREEK 16
HEBREW 17
KOREAN 18
Pozdrawiam i gorąco zachęcam do współpracy nad rozwojem i poprawkami nonvolatile.library.
Ostatnia aktualizacja: 11.06.2024 08:40:23 przez fuseoppl