Komentowana treść: Robert Koon - wywiad
[#1] Re: Robert Koon - wywiad
Dune 2 to był i jest świetny RTS ever na amidze i cieszy mnie fakt, że trwają prace nad nową Dune 2 :). Brawo szeroki uśmiech
3
[#2] Re: Robert Koon - wywiad
Tylko grafika jest zmieniana czy kod gry też?
[#3] Re: Robert Koon - wywiad
Praca jest w zaawansowanym stadium ,czekam na konwersję .Grałem w obie części na Amidze 1200 w latach dziewiećdziesiątych.Brak informacji o tym,gdzie ja można będzie zakupić.
[#4] Re: Robert Koon - wywiad

@simka113, post #3

Na razie ma przeniesione bogatsze intro, nie wiem czy to zaawansowane stadium
I nie spieszmy się do możliwości zamawiania, życie uczy: nie ufaj preorderom/wsparciom A może zresztą będzie darmowa przez "kopirajty".

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2024 12:22:20 przez Jacques
2
[#5] Re: Robert Koon - wywiad

@amikoksu, post #2

Tylko grafika jest zmieniana czy kod gry też?

Myślę, że sama logika gry nie będzie zmieniana. To wymagałoby gruntownych testów balansu gry, bo jedną drobną zmianą można go całkowicie zepsuć. Jeżeli komuś zależy na samej grze z punktu widzenia tylko grywalności to pewnie ta wersja nie będzie się różniła od tego czym ludzie bawią się od dziesięcioleci. Będą to raczej zmienione obrazki i może sterowanie zostanie dostosowane bardziej do dzisiejszych standardów. Może będą jeszcze jakieś techniczne zmiany prehistorycznych rozwiązań, które zupełnie nie sprawdzały się np. na szybszych procesorach.
2
[#6] Re: Robert Koon - wywiad

@MDW, post #5

No racja. Chociaż zaznaczenie naraz wielu jednostek, to może dałoby się ogarnąć bez większej ingerencji w kod.
[#7] Re: Robert Koon - wywiad

@amikoksu, post #6

Jak by był dodany skirmish lub gra po sieci, to by było coś i nowa jakość nowe życie.
Relany przeciwnik
2
[#8] Re: Robert Koon - wywiad
Patreon? I gościu będzie sobie grzebał w kodzie przez 5 lat.
5
[#9] Re: Robert Koon - wywiad

@MDW, post #5

W wywiadzie autor mówi o zaznaczaniu kilku jednostek i zwiększeniu stopnia trudności gry czyli ingerencja raczej spora. Chce również wyeliminować wachlowanie dyskietkami. Jak dla mnie to gra kultowa wie również nie robię sobie nadziei że dowiezie projekt do końca. Ale jak by mu się udało to była by petardaszeroki uśmiech
1
[#10] Re: Robert Koon - wywiad

@Atryda, post #9

Jeżeli zainfekuje w poziom trudności to faktycznie dla samej gry będzie to miało znaczenie. No i zmiany w sterowaniu też jak najbardziej na plus. Ale o tym gdzieś wcześniej słyszałem.
O machaniu dyskietkami się nie wypowiadam, bo to dzisiaj nikogo nie dotyczy i gość to robi chyba ze względów honorowych (za co też należą się brawa).
4
[#11] Re: Robert Koon - wywiad

@MDW, post #5

O ile gra posiada fantastyczną fabułę, wprowadzenie oraz szczegółowy opis postaci, jednostek i budynków w instrukcji, jak w zasadzie każda gra strategiczna od Westwood Studios, to jednak jest to zbyt wczesny RTS, by mówić o balansie. Każda jednostka ma szereg parametrów - prędkość poruszania się, rodzaj i zasięg broni, rodzaj pancerza. Ale nie ma raczej reguł, które mówiłyby jak dany pancerz reaguje na daną broń, co jest według mnie kluczową rzeczą w balansie. Wydaje mi się, że w Dune 2 im większa jednostka tym silniejsza, i np. nie ma co produkować piechoty rakietowej na czołgi oblężnicze, w przeciwieństwie do innych gier od Westwood Studios.

Fajnie byłoby gdyby ten remake uwzględniał wszystkie elementy z wersji DOSowej na PC, tzn. więcej animacji, komunikatów głosowych oraz muzykę.

Co do kontroli jednostek to konieczne jest jakieś usprawnienie tego elementu gry.

Gra z tego co wiem, została napisana w języku C. Należy do moich ulubionych gier.

Dobrze byłoby, gdyby Robert Koon poprawił obsługę klawiatury i myszy w grze. Aktualnie obsługa jest poprzez input.device, co bardzo źle współpracuje z innymi ekranami.

Tryb Skirmish (potyczki) by się bardzo przydał, ale raczej ten remake tego nie uwzględnia.
1
[#12] Re: Robert Koon - wywiad

@Jacques, post #4

Mam oryginał na Amigę w idealnym stanie, wiec konwersji na pewno nie kupię. Swoją drogą to czym się wersja na PC różni od tej na Amigę ?
[#13] Re: Robert Koon - wywiad

@lukjan, post #12

Pytanie brzmi - czym się będzie różnić. Zgodnie zapowiedzią na stronie projektu i w wywiadzie, główne zmiany to przeniesienie wersji PC "The Building of a Dynasty", czyli poprawienie grafiki, rozszerzenie intro. Mówi się też o możliwości zaznaczania więcej niż jednej jednostki (czego w oryginale na PC nie ma), ograniczenie wachlowania dyskietkami i osobna wersja dla AGA.

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2024 10:23:17 przez mailman
[#14] Re: Robert Koon - wywiad

@MDW, post #10

Dopiero zauważyłem... Oczywiście nie "zainfekuje" tylko "zaingeruje". szeroki uśmiech
Używanie autokorekty bez założonych okularów do czytania i gdzieś w drodze to bardzo zły pomysł...
2
[#15] Re: Robert Koon - wywiad

@mailman, post #13

Czyli, że dalej mnie to nie rusza, bo Ami-wersja i tak jest OK. Dodatkowo mam zainstalowaną spolszczoną wersję na twardym dysku, a tego wachlowania dyskietkami wcale dużo nie było
1
[#16] Re: Robert Koon - wywiad

@lukjan, post #12

Również mam Diunę 2 dla Amigi w pięknym stanie, ale chętnie kupię tę konwersję.

Wersja PC od Amigowej różni się lepszą grafiką, liczniejszymi animacjami, bogatszym udźwiękowieniem, muzyką podczas gry, oraz tym, że dane są spakowane w plikach PAK.

Przykłady:

  • VOC.PAK - uniwersalne dźwięki,
  • ATRE.PAK - dźwięki komunikatów głosowych rodu Atrydów (analogicznie Harkonenów i Ordosów),
  • SOUND.PAK - muzyka.

P.S. Diuna 2 stosuje optymalizacje w każdym miejscu. Przykładowo odrysowywane są tylko te elementy panelu, czy planszy które faktycznie uległy zmianie.

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2024 13:26:13 przez Hexmage960
1
[#17] Re: Robert Koon - wywiad

@lukjan, post #12

Rozwalają mnie ludzie piszący takie komentarze pod newsami. Jak chodzisz po galerii handlowej to też wchodzisz do każdego sklepu powiedzieć że nic tam nie kupisz?
6
[#18] Re: Robert Koon - wywiad

@jarokuczi, post #17

Nie chodzę po galeriach handlowych całe szczęście, choć w Krakowie powstało ich niestety sporo ;P Wolę stragany na wolnym powietrzu i na nich często coś kupuję
[#19] Re: Robert Koon - wywiad
Oczywiście natywnie działająca wersja zawsze jest lepsza, ale ciekawy jestem jak działa ta stara pecetowa wersja pod jakimś DOSBox. Teraz na tych różnych absurdalnie szybkich emulowanych 680x0 powinno bardzo zgrabnie działać (jeżeli działa).
[#20] Re: Robert Koon - wywiad

@MDW, post #14

W ogóle używanie autokorekty jest słabe.
1
[#21] Re: Robert Koon - wywiad

@MDW, post #19

Działa jak będziesz chcieć. Jeżeli za szybko, to ją zwolnisz ustawieniami DOSBoxa.
1
[#22] Re: Robert Koon - wywiad

@mailman, post #21

Znam jedynie wersję Diune II z Amigi. Skończyłem w latach 90 grę każdym z rodów. Nigdy nie dotykałem wersji z PC, więc jeśli się pojawi na Amigę chętnie kupię i sam odkryję różnice. Kiedy wróciłem do kolekcjonowania tytułów na Amigę, jednym z pierwszych pudełek była właśnie Diuna II. Teraz zdarza mi się zagrać w nieoficjalną wersję dla CD32. Czekam na konwersję z "blaszaka", najchętniej kupiłbym wersję fizyczną pudełkową - oczywiście jeśli będzie możliwość.
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem