[#1] Dune II
Mam małe problemy z przejściem tej gry. I może przydałby by mi sie jakiś kodzik np. na kasę (aby się lepiej uzbroić). Znalazłem w Gogle jakieś opisy ale "ja nie mówić po angielska ". Więc może ktoś może mi to podać w języku polskim? ;)
[#2] Re: Dune II

@komandor64, post #1

Są dwa sposoby, ale każdy z nich wiąże się z grzebaniem w plikach.

1. Rozpoczynasz każdą misję z większą ilością gotówki odpowiednio modyfikując pliki gry,

2. Modyfikujesz pliki z zapisem stanu gry (podchwytliwe, bo przekombinowanie grozi nieuruchomieniem się stanu gry po wczytaniu).

Jeżeli jesteś zainteresowany którymś sposobem (może i jednym i drugim), to napiszę tutaj co należy zrobić.
[#3] Re: Dune II

@mailman, post #2

Bardzo mnie zaciekawił sposób pierwszy. Mógłbyś mi go podać?
[#4] Re: Dune II

@komandor64, post #1

To proste! Wystarczy zrobić 10 silosów (w grze), zapisać liczbę kasy, zrobić sejwa, wyjść z gry, włączyć filemastera 2.2, włączyć w filemasterze tego sejwa i tu się zaczyna zabawa. Zobacz ile wynosi twoja kasa (np 1000) przeliczyć to na hex. (niektóre programy mają tę opcję, ale można też ręcznie) poza tym w Secret service nr 17 jest przelicznik z hex. na zwykły. Gdy już przeliczysz te tysiąc na hex to znajdź tą wartość w sejwie (będzie gdzieś na początku, adres ok. 250 ) i wpisz tam 270F (czyli zamiast doczesnej kasy będziesz miał 10000 credits. Sam to robiłem i działało.
[#5] Re: Dune II

@komandor64, post #3

Oczywiście, ale musisz poczekać aż dopełznę do domu :D
[#6] Re: Dune II

@mailman, post #5

Spoko! Ile ci to zajmie?
[#7] Re: Dune II

@Bartek, post #4

To ja znam sposób na grzebanie w pliku stanu gry bez konieczności budowy silosów. Kasa zamiast do tyłu, leci do przodu (do 65535), a później się cofa :D

Znam też sposób na zamianę budynków wroga na swoje (na przykład wieżyczki :D)
[#8] Re: Dune II

@komandor64, post #6

O 20.00-21.00 na pewno podeślę wszystkie sposoby jakie znam.
[#9] Re: Dune II

@mailman, post #7

Ja zrobiłem to w inny sposób, bez konieczności budowania silosów, robienia co jakiś czas sejwów i poprawianie kasy itp. Sposób sprawdza się też w kilku innych grach. Jedyny wymóg - gra musi być pod system. I pod MOSem nie pójdzie ;) Napisałem programik, który przeszukuje pamięć i wyświetla adresy w których jest podana wartość. Potem wystarczy zlokalizować odpowiednią komórkę pamięci i co jakiś czas (np. co sekundę) wpisywać tam jakąś wartość, np. 1000. W DuneII chyba tyle na początku można mieć maksymalnie. :D
[#10] Re: Dune II

@komandor64, post #1

Eeeee, ja nie mam problemow z ta gra.
Najlepsza metoda to load/save co kilkanascie minut. Nie mozna nie przejsc.

BTW, czy u kogos czas gry jest liczony normalnie? Bo np. 2-3 misja zajmuje mi jakies 10-15 minut, a gra wypisuje, ze gralem 2 minuty. To celowo?

[#11] Re: Dune II

@komandor64, post #1

Nie wiem czy zadziała z Dune2, ale spróbuj może programem Cheater, jest na Aminecie.

[#12] Re: Dune II

@komandor64, post #6

Sposób pierwszy:

Na dysku czwartym znajdują się pliki SCEN*xxx.INI, gdzie
- xxx to liczba z przedziału od 001 do 022
- * to literka: A - Atrydzi, O - Ordosi, H - Harknnenowie.

Dla pierwszej misji jest to SCEN*001.INI (dla odpowiedniego rodu, który się wybrało na początku gry). Od drugiej do siódmej włącznie od 002 do 019 (po trzy na każdą misją - w zależności na jakiego wroga trafimy). Dla ósmej 020 i 021, a dla ostatniej 022. W tych plikach odnajdujemy ciąg znaków ASCII - C...BHM. Zaraz po C wpisujemy 75h i 30h (wartości heksadecymalne). Możemy również wpisaę DAh i 60h. Mamy wtedy 9600 kredytów, ale pieniędzy zamiast ubywać, przyrasta. Niestety tylko do 32000 (tutaj się pomyliłem, gdy poprzednio napisałem o 65535).

Pamiętaj, aby zrobić kopię bezpieczeństwa tych plików!

Sposób drugi:

Gdy już gramy, zapisujemy stan gry. I tak:

1. Kredyty zajmują dwa bajty. W pierwszych dwóch misjach:
- dla Atreides w offset 314 i 400 wpisujemy 3075h,
- dla Ordos w offset 312 i 480 wpisujemy 3075h,
- dla Harkonnen w offset 316 i 402 wpisujemy 3075h.

W następnych misjach będzie już ważne z kim walczymy:

RÓD PRZECIW OFFSET

Atreides Ordos 314 i 400
Atreides Harkonnen 314 i 482
Atreides Ordos & Harkonnen 314 i 482
Atreides Emperor 314 i 482
Ordos Atreides 312 i 480
Ordos Harkonnen 312 i 480
Ordos Atreides & Harkonnen 312 i 530
Ordos Emperor 312 i 530

We wszystkie offset'y wpisujemy 3075h
Dla Harkonnenów pozostają offsety 316 i 402.

2. Gdy chcemy wzmocnić nasze uszkodzone jednostki lub zamienić wrogia na nasze musimy:

- odszukać ciąg ASCII UNIT.
- od pierwszej litery wyrazu (nie wliczając jej) przesuwamy się w prawo o 10 bajtów. Tutaj zaczyna się charakterystyka jednostek. Każda jednostka scharakteryzowana jest 128 bajtami. Pierwszy bajt to rodzaj jednostki: 00h - Carryall, 01h - Ornitopter, 02h - Infantry Squad, 03h - Trooper Squad, 04h - Infantry, 05h - Trooper, 07h - Rocket Launcher, 08h - Deviator, 09h - Combat Tank, 0Ah - Siege Tank, 0Bh - Devastator, 0Ch - Sonic Tank, 0Dh - Trike, 0Eh - Ordos Rider, 0Fh - Quad, 10h - Harvester, 11h - MCV, 19h - Shaii Hullud
- Siódmy bajt to ród, do którego należy jednostka: 00h - Harkonnen, 01h - Atreides, 02h - Ordos, 03h - Fremen, 04h - Emperor
- Trzynasty i czternasty bajt to wytrzymałość jednostki.

3. Gdy chcemy wzmocnić nasze uszkodzone budynki lub zamienić budynki wroga na nasze musimy:
- odszukać ciąg ASCII BLDG.
- od pierwszej litery wyrazu (nie wliczając jej) przesuwamy się w prawo o 10 bajtów. Tutaj zaczyna się charakterystyka budynków. Każdy budynek scharakteryzowany jest 88 bajtami. Pierwszy bajt to rodzaj budynku: 02h - Pallace, 03h - Small Vehicle Factory, 04h - Heavy Vehicle Factory, 05h - Hi-Tech, 06h - House of IX, 07h - W.O.R., 08h - Construction Yard, 09h - Wind Trap, 0Ah - Barracks, 0Bh - Star Port, 0Ch - Rafinery, 0Dh - Repair Facility, 0Fh - Cannon Turret, 10h - Rocket Turret, 11h - Spice Silo, 12h - Radar,
- Siódmy bajt to ród, do którego należy budynek: 00h - Harkonnen, 01h - Atreides, 02h - Ordos, 03h - Fremen, 04h - Emperor,
- Trzynasty i czternasty bajt to wytrzymałość budynku.

Dla ułatwienia odszukania właściwych pól mogę podać, że rodzaj budynku zazwyczaj jest przed bajtem z wartością FF, a ród do którego należy pod pierwszym FF ze słowa FFFF, np.
00 23 00 34 00 32 00 00 FF FF
05 02 10 FF 00 00 00 00 01 03

10h w drugim rzędzie to rodzaj jednostki, 01h w drugim rzędzie to ród.

Powodzenia! :D
[#13] Re: Dune II

@mailman, post #12

A co jest za broń o nazwie "Death Hand"? Jak ją można zdobyć?
[#14] Re: Dune II

@komandor64, post #13

Z tego co pamiętam to jest rakieta nuklearna. Można ją wybudować w Pałacu dostępnym od misji ósmej, grając rodem Harkonennów.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem