@komandor64,
post #6
Sposób pierwszy:
Na dysku czwartym znajdują się pliki SCEN*xxx.INI, gdzie
- xxx to liczba z przedziału od 001 do 022
- * to literka: A - Atrydzi, O - Ordosi, H - Harknnenowie.
Dla pierwszej misji jest to SCEN*001.INI (dla odpowiedniego rodu, który się wybrało na początku gry). Od drugiej do siódmej włącznie od 002 do 019 (po trzy na każdą misją - w zależności na jakiego wroga trafimy). Dla ósmej 020 i 021, a dla ostatniej 022. W tych plikach odnajdujemy ciąg znaków ASCII - C...BHM. Zaraz po C wpisujemy 75h i 30h (wartości heksadecymalne). Możemy również wpisaę DAh i 60h. Mamy wtedy 9600 kredytów, ale pieniędzy zamiast ubywać, przyrasta. Niestety tylko do 32000 (tutaj się pomyliłem, gdy poprzednio napisałem o 65535).
Pamiętaj, aby zrobić kopię bezpieczeństwa tych plików!
Sposób drugi:
Gdy już gramy, zapisujemy stan gry. I tak:
1. Kredyty zajmują dwa bajty. W pierwszych dwóch misjach:
- dla Atreides w offset 314 i 400 wpisujemy 3075h,
- dla Ordos w offset 312 i 480 wpisujemy 3075h,
- dla Harkonnen w offset 316 i 402 wpisujemy 3075h.
W następnych misjach będzie już ważne z kim walczymy:
RÓD PRZECIW OFFSET
Atreides Ordos 314 i 400
Atreides Harkonnen 314 i 482
Atreides Ordos & Harkonnen 314 i 482
Atreides Emperor 314 i 482
Ordos Atreides 312 i 480
Ordos Harkonnen 312 i 480
Ordos Atreides & Harkonnen 312 i 530
Ordos Emperor 312 i 530
We wszystkie offset'y wpisujemy 3075h
Dla Harkonnenów pozostają offsety 316 i 402.
2. Gdy chcemy wzmocnić nasze uszkodzone jednostki lub zamienić wrogia na nasze musimy:
- odszukać ciąg ASCII UNIT.
- od pierwszej litery wyrazu (nie wliczając jej) przesuwamy się w prawo o 10 bajtów. Tutaj zaczyna się charakterystyka jednostek. Każda jednostka scharakteryzowana jest 128 bajtami. Pierwszy bajt to rodzaj jednostki: 00h - Carryall, 01h - Ornitopter, 02h - Infantry Squad, 03h - Trooper Squad, 04h - Infantry, 05h - Trooper, 07h - Rocket Launcher, 08h - Deviator, 09h - Combat Tank, 0Ah - Siege Tank, 0Bh - Devastator, 0Ch - Sonic Tank, 0Dh - Trike, 0Eh - Ordos Rider, 0Fh - Quad, 10h - Harvester, 11h - MCV, 19h - Shaii Hullud
- Siódmy bajt to ród, do którego należy jednostka: 00h - Harkonnen, 01h - Atreides, 02h - Ordos, 03h - Fremen, 04h - Emperor
- Trzynasty i czternasty bajt to wytrzymałość jednostki.
3. Gdy chcemy wzmocnić nasze uszkodzone budynki lub zamienić budynki wroga na nasze musimy:
- odszukać ciąg ASCII BLDG.
- od pierwszej litery wyrazu (nie wliczając jej) przesuwamy się w prawo o 10 bajtów. Tutaj zaczyna się charakterystyka budynków. Każdy budynek scharakteryzowany jest 88 bajtami. Pierwszy bajt to rodzaj budynku: 02h - Pallace, 03h - Small Vehicle Factory, 04h - Heavy Vehicle Factory, 05h - Hi-Tech, 06h - House of IX, 07h - W.O.R., 08h - Construction Yard, 09h - Wind Trap, 0Ah - Barracks, 0Bh - Star Port, 0Ch - Rafinery, 0Dh - Repair Facility, 0Fh - Cannon Turret, 10h - Rocket Turret, 11h - Spice Silo, 12h - Radar,
- Siódmy bajt to ród, do którego należy budynek: 00h - Harkonnen, 01h - Atreides, 02h - Ordos, 03h - Fremen, 04h - Emperor,
- Trzynasty i czternasty bajt to wytrzymałość budynku.
Dla ułatwienia odszukania właściwych pól mogę podać, że rodzaj budynku zazwyczaj jest przed bajtem z wartością FF, a ród do którego należy pod pierwszym FF ze słowa FFFF, np.
00 23 00 34 00 32 00 00 FF FF
05 02 10 FF 00 00 00 00 01 03
10h w drugim rzędzie to rodzaj jednostki, 01h w drugim rzędzie to ród.
Powodzenia! :D