• The Chaos Engine - poradnik gracza

30.03.2014 14:12, autor artykułu: Sebastian Rosa
odsłon: 3743, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

The Chaos Engine

The Chaos Engine W grze jest mnóstwo tzw. game secretów, tajemnych przejść, różnych tras. Oto niektóre reguły, które powinny Wam pomóc je odnaleźć:

  1. Jeżeli masz możliwość wejścia do kilku drzwi kończących etap, wybieraj zawsze te z dalszą literą w alfabecie.
  2. Jeżeli leżą dwa klucze zazwyczaj weź ten, które jest dalej od Ciebie.
  3. Zabijaj wszystkie potwory. Czasem może się okazać, że któryś z nich trzymał klucz.
  4. Jeżeli jama, z których wychodzą potwory jest otwarta to oznacza to, że jakiś potwór zaraz z niej wyjdzie. Nie przegap okazji i zabij drania. Dodatkowa kasa i punkty (za każde 7000 dostajesz życie).
  5. Wracaj się po kilka razy w to samo miejsce. Czasem otwarciu jednych drzwi towarzyszy skarb lub coś innego w innym miejscu.
  6. Wybieraj zawsze najdłuższą drogę.
  7. Złote klucze zazwyczaj otwierają przejścia, które mogą prowadzić do skarbu lub być inną drogą ukończenia etapu.
  8. Prawym klawisze Alt zmieniasz rodzaj specjalnej broni drugiej postaci, lewym Twojej.
  9. Klawiszem Space wymieniasz się specjałami z drugą postacią.

A oto kilka podpowiedzi dla leniwych, co należy uczynić w niektórych etapach, aby dostać się do skarbów:

  • Poziom 1.2: na tym etapie jest bardzo dużych miejsc, o których jest wspomniane w punkcie czwartym ogólnych zasad.
  • Poziom 1.3: na końcu wejdź w drzwi B
  • Poziom 1.4: na końcu drogę do wyjścia zagradzają dwa kamienie. Aby iść dalej, musisz w któryś z nich strzelić. Strzel w prawy.
  • Poziom 2.1:
    • Gdy od startu pójdziesz na północ, powinieneś dojść do trzech słupów. Gdy strzelisz w pierwszy od lewej, dostaniesz apteczkę, uzupełniającą energię, drugi - moc twojej broni się zwiększy, trzeci - dostaniesz dodatkowe życie.
    • Gdy od startu pójdziesz kawałek na północ, zobaczysz telefon. Weź go.
    • Szwędając się po etapie powinieneś dojść do pomieszczenia z dwoma złotymi kluczami leżącymi w kręgach. Weź tego z lewej strony.
    • Gdy dojdziesz do ściany, w którą musisz strzelić, idź w prawo. Będzie leżał srebrny klucz i wyjdą cztery potwory. Zabij je i weź klucz. Wróć się do sali, gdzie były dwa złote klucze i idź dalej na północ.
    • Na końcu tego poziomu masz dwie drogi: w lewo - będzie bardzo dużo jedzenia, dodającego energię, w prawo - zwiększenie mocy broni i kilka specjałów.
    • ... a poza tym patrz punkt trzeci, czwarty i piąty ogólnych zasad. Idealnie tutaj pasują.
  • Poziom 2.2:
    • Na początku weź klucz z lewej.
    • Grając w pewnym momencie dojdziesz do pomieszczenia, gdzie z prawej strony będą zamknięte drzwi, a z lewej node, który masz zniszczyć. Po zniszczeniu go ukaże się krąg, do którego musisz wejść (nie będzie innego wyjścia). Zależnie od tego, od której strony wejdziesz w krąg, tak dalej potoczą się Twoje losy. Zdecydować musisz jednak przed zniszczeniem node'a. I tak:
      • gdy wejdziesz w niego od prawej bez większego problemu dojdziesz do drzwi B, znajdując po drodze trochę power upów
      • gdy wejdziesz od lewej strony, pójdziesz górną częścią planszy. Jest tam trochę trudniej, ale owocuje to dużą ilością pieniędzy i wejściem w drzwi C.
      • gdy na samym początku weźmiesz klucz z prawej sytuacja trochę się odmieni. Aby dostać się do drzwi C, będziesz musiał wejść w krąg od prawej strony.
  • Poziom 2.3: Grając w pewnym momencie weźmiesz złoty klucz i zaraz obok ukaże się drugi - taki sam. Nie bierz go. Wejdź po drabinie i idź w lewo. Przejdź przez znikającą kładkę. Dostaniesz dodatkowe życie i inne dodatki. Na końcu wejdź w drzwi C (jeżeli w poprzednim etapie wszedłeś w drzwi B lub A, drzwi C będą zamknięte).
  • Poziom 2.4: Jeżeli wszedłeś w drzwi C w poprzednim etapie, to poszukaj skarbu w sali na północ od miejsca startu.
  • Poziom 3.1:
    • Na początku zobaczysz pięć kluczy. Po wzięciu, któregokolwiek (oprócz tego najbardziej na lewo) pojawi się kładka i wyjdzie potwór. Kładka po chwili zniknie. Musisz przez nią jak najszybciej przejść. W ten sposób będzie otwarte przejście do komnaty nieopodal, w której jest mnóstwo gadżetów. Jeżeli weźmiesz klucz z lewej strony, przejście zamknie się.
    • W komnacie z pięcioma figurkami na północnej ścianie, strzel w czwartą od lewej.
    • gdy dojdziesz do pomieszczenia z trzema kładkami, masz dwa wyjścia: 1. Iść kładką pierwszą lub drugą od lewej i zbierać po kolei klucze i gadżety. 2. Iść najpierw kładką prawą, wziąć klucz i wejść na którąkolwiek z pozostałych kładek. Niedaleko będzie klucz, który trzeba wziąć od dołu (nie od prawej strony).
  • Poziom 3.2:
    • Na starcie masz do wyboru cztery drogi. Musisz przejść od prawej każdą z nich tylko raz. Wówczas pojawi się klucz, dzięki któremu pokonasz zamknięte drzwi, które pojawiły się na końcu czterech dróg.
    • Gdy będziesz w sytuacji, że gdy będziesz chciał wejść do komnaty z nodem, będziesz się wracał to strzel w mnicha na ścianie (północny-wschód)
    • Jeżeli zauważysz pojawiającego i znikającego mnicha wejdź w ścianę. Tym sposobem dojdziesz do drzwi B. Ta możliwość prawdopodobnie dostępna jest wyłącznie wtedy, gdy weźmiesz klucz opisany w pierwszej podpowiedzi.
  • Poziom 3.3:
    • W zależności od tego, które drzwi wybrałeś w poprzednim etapie, rozpoczniesz ten etap w nieco innym miejscu
    • Gdy wejdziesz po schodach i zobaczysz dwa klucze. Weź ten z lewej strony. Zlikwidujesz teleport, który sprawi, że sekcję z pająkami i sobowtórami będziesz przechodzić tylko raz
    • ta podpowiedź nie jest zweryfikowana - jeżeli weźmiesz opisany wcześniej klucz z lewej strony stracisz możliwość wejścia przez drzwi B (te w korytarzu z prawej, a nie na wprost)
  • Poziom 3.4:
    • Na początku zejdź na dół i strzel w mnicha na ścianie. Będziesz mógł wejść na górę i wziąć klucz, który przyda się później. W mnicha można strzelić wyłącznie wtedy, gdy wyszedłeś z poprzedniego etapu drzwiami B,
    • W dalszej części gry zobaczysz za drzwiami klucz. Aby się do niego dostać, po prostu strzel w drzwi.
    • Gdy napotkasz sześć par drzwi (trzy na górze, trzy na dole), zaczną wychodzić z nich potwory. Jeżeli będziesz wystarczająco szybki to uda ci się w nie wejść. Jeżeli wejdziesz we wszystkie, w dalszej części pojawią się schody, które zaprowadzą cię do skarbu.
    • Nieopodal sześciu par drzwi będzie pokój z mnóstwem zielonych stworów i czaszek przytwierdzonych do ścian. Jak już się tego wszystkiego pozbędziesz, nie kontynuuj wędrówki na zachód, lecz idź na północ i wejdź w ścianę. Dostaniesz się do ukrytej części tego poziomu. Wyjście stąd jest w południowo-wschodnim rogu, na okręgu w podłodze.
  • Poziom 4.1: Dojdziesz do pomieszczenia, gdzie będziesz mógł iść na północ, a obok na ścianie będzie dźwignia. Gdy ją przełączysz i zejdziesz na dół, rozgrywka znacznie się zmieni i to zarówno w tym, jak i w następnym etapie. Wariant dolny obfituje w dużą ilość monet, dodatkowe życie i zwiększenie mocy broni. Etap 4.2. zaczniesz również w innym miejscu
  • Poziom 4.2: Zaczynasz w miejscu zależnym od tego, którą drogą poszedłeś w etapie 4.1. Tutaj również znajdziesz rozwidlenie, od którego zależy jak wiele i czego zbierzesz.
  • Zachęcam do informowania w komentarzach o przez siebie odkrytych tajnych przejściach i skarbach.

    KODY

    Poniżej kilka przykładowych kodów pozwalających rozpocząć grę od dalszych etapów. Niektóre oferować będą znacznie podkręcenie parametrów postaci ułatwiając rozgrywkę mniej ambitnym graczom.

    HHGGFFDDCCBB, LQPBK8JWDNBY, 8H8BKOSWQY7H, P28BKM6XMWWK, JJHHGGFFDDCC, VVVVVVVVVVVV, PKJKDL1#DFD4, XXXXXXXXXXXX, YYYYYYYYYYYY, TTTTTTTTTTTT, #P0BK4SNVHP2, 5J#BKRP4VGN3, 04BY4WIJGL6F, 4WZBJ299ZL67, 3BVPYSBZ2BZF, L76BK4DCNRJN, P28BKMN42LSN, L7BKLSXF0MN6, TKWG4SFH4VGP, 1D72XWL8XG3M, 8MGMMQLYCKLF, SJ2LRHGNVBWN, VQ#4Z9RVBBZH, #55VQX40R##5, 1D6VBS6S6ZKS, B371S4R73Y4J, Z3PZ6PK5VBFT, 0WDNNGH2835X, JS2M29MBVFQF, Z3PZ6PK5VBFT, 0WDNNGH2835X, JS2M29MBVFQF, VVVVVVVVVV77, JDQV76Z8M2TK, NJ1B9FPB2P22, BZPBKC81FH81, D5FBKRW1FH75, SDTBK4J2G3GW, W0GL#CHK#71B, C00L1GGYKLW5, 80WC1YW73WYB, L7KLW7CSS7Y#, 732LV1WLYG47, #29166TR9318, TYGG6FR2T4HF

     The Chaos Engine - Renegade/The Bitmap Brothers 1993/1994 
    90 2 lub 1 CD The Chaos Engine
    90 ECS 1 MB lub AGA
    95  
     

komentarzy: 8ostatni: 15.04.2018 14:07
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem