|
Kolekcja cover dysków dołączanych do magazynu Amiga Computer Studio (ACS). Poniżej spis numerów zaczerpnięty z załączonych dysków.
ACS #1
- AMIGA CD-ROM GUIDE 1.4 - Wielka gratka dla wszystkich posiadaczy czytników CD. Jest to przewodnik (w formacie AmigaGuide) po niemal wszystkich CD-ROM-ach, jakie powstały z myślą o Amidze i nie tylko. Stworzył go Anders Bakkevolo. Dokument nie zawiera informacji na temat komercyjnych wydawnictw na CD32 i CDTV. Na maszynach z mniejszą ilością pamięci może być kłopot z odpaleniem tego dokumentu. Użytkownicy systemu 1.3 będą musieli dodatkowo posiadać przeglądarkę do dokumentów AmigaGuide. "Amiga CD-ROM Guide" jest freeware.
- PLANSZE DO WORMS - Poziom z logo CSWS (w trzech wariantach) oraz niespodzianka dla koneserów... Plansze są freeware.
ACS #2
- ZŁOTY MEDALION - wersja demo przygodówki grupy S.A.F. O grze możecie przeczytać w AMIGA CS 3/96. Demo gry jest freeware i ruszy na każdej Amidze.
- SELECTOR - Program do tworzenia menu z zestawem często używanych programów. Więcej informacji znajdziecie w numerze 1/96 magazynu. "Selector" jest
freeware i ruszy na każdej Amidze.
ACS #3
- WORMS - Solidna porcja stuffu dla wszystkich maniaków "Worms". Są to sample, dzięki którym Wasze robale przemówią głosami Beavisa i Buttheada, a także kolekcja jedenastu bardzo pomysłowych plansz autorstwa Brytyjczyka P. J. Dodda. Niektóre z plansz mogą się nie wgrać na maszynach z 1 MB RAM. Sample są freeware, natomiast plansze są philosophy-ware, tj. jeśli ich używasz, musisz przesłać autorowi jakąś filozoficzną kwestię, która nie daje Ci spokoju.
- HACKER - Program przydatny dla wszystkich, którzy uczęszczają do SZKÓŁKI SAVE BREAKER. Program powstał jako połączenie dwóch idei: rozbudowanego monitora plików i porównywacza dwóch plików. Służy przede wszystkim do "przerabiania" plików będących zapisanymi stanami gier. Oczywiście nadaje się również do innych rzeczy. Ambicją autora było, żeby użytkownik w trakcie pracy nie musiał sięgać do innych narzędzi (jak np. kalkulator do przeliczania liczb szesnastkowych na dziesiętne). Autorem program jest Mad Mack z Union. "Hacker" jest napisany w Amosie PRO v2.0. Działa na każdej Amidze bez żadnych wyjątków i ma status public domain. Na dysku znajduje się wyczerpująca dokumentacja w formacie AmigaGuide.
- DREAM BLASTER'S MENU MAKER - Opisywany w ACS 4/96 program do tworzenia menu z najczęściej używanymi programami. Po szczegóły odsyłam do artykułu. "DBLMenu" jest public domain i ruszy na każdej Amidze.
- CLOSEME - Mały programik-zabawka. Otwiera okienko, które ucieka przy próbie zamknięcia go myszką. Program jest PD i ruszy na każdej Amidze.
ACS #4
- BATTLE SPACE - Okrojona wersja gry opisywanej w ACS 5/96 (znajdziecie tam więcej szczegółów na temat samej gry). "Battle Space" teamu Akson ruszy na każdej Amidze (nawet z 0,5 MB RAM) i jest to gra shareware. Opłata rejestracyjna wynosi 9 zł. Pełna wersja "wymaga" 1 MB RAM i jest wzbogacona o muzykę i nowe levele (zajmuje dwie dyskietki) oraz posiada możliwość instalacji na HD. Gra jest zarchiwizowana programem DMS. Archiwum rozpakuje się automatycznie po kliknięciu na odpowiednią ikonę. Trzeba jedynie mieć czystą dyskietkę.
- BOOPS! - Gratka dla wszystkich posiadaczy dysków twardych, znudzonych czarnym tłem podczas bootowania systemu. "Boops!" to animowane logo Amigi z godną oprawą dźwiękową. Programik, którego autorem jest Prodigy/Oops! ruszy na każdej Amidze, oczywiście używanie go bez HD nie ma raczej sensu. Do "Boops!" dodawany jest dokument AmigaGuide przedstawiający grupę Oops! oraz skrypt instalacyjny. Jeśli ten ostatni nie zadziała prawidłowo, należy ręcznie przegrać rozkaz Boops! do C: oraz w sekwencji startowej wpisać linię "C: Boops!" (autor poleca wstawienie rozkazu zaraz po komendzie AddDatatypes).
- FRIENDS - Stary, ale ciągle jary program-zabawka autorstwa Michaela Warnera. Po jego odpaleniu naszemu wskaźnikowi myszy przybywa grupka identycznych przyjaciół, którzy podążają w ślad za nim. Program "Friends" ruszy na każdej Amidze.
- BONUS - Grafiki Yogi i Lazura, które zajęły dwa pierwsze miejsca w gfx-compo na Polish Summer Party'96 w Poznaniu (raport w numerze). Ponieważ nasz dysk
nie jest z gumy, obrazki są w formacie GIF.
ACS #5
- TKG CHEAT - Dla wszystkich, którzy nie mogą sobie poradzić z drugim "Alien Breedem 3D - The Killing Grounds", a nie chcą (nie potrafią?) grzebać w save'ach. Zrobił to za Was Paul Shandi. "TKG" zgrywa stan gry do pliku boot.dat. Na naszym dysku znajdziecie trzy pliki o nazwach: boot.dat. B-F, boot.dat. G-K i boot.dat. L-P, zawierające save'y do wszystkich poziomów (od B do P). Dodatkowo jesteśmy wyposażeni we wszystkie bronie, po 999 amunicji do każdej oraz 999 punktów energii. Wystarczy zmienić nazwę któregoś z plików na boot.dat i zastąpić nim stary save.
- UFO CHEAT MUI - Jak już oszukujemy to na całego. Oto program do podkręcania save'ów do "UFO - Enemy Unknown". Jego autorem jest Alex Kazik. Po wgraniu programu należy podać katalog, w którym znajduje się save. Teraz możemy wpisać sobie dowolną kwotę pieniędzy oraz spowodować, że wszystkie konstrukcje będą budowane w ciągu jednego dnia. Program jest giftware i niestety wymaga MUI. Zarchiwizowaliśmy go programem Lha. Instrukcja ukazuje się w oknie programu po jego odpaleniu.
- SNOWMAN - Animacja autorstwa Adama Jasiutowicza. Przygody pewnego bałwana (śniegowego).
- BONUS - Dwie z trzech zwycięskich grafik z gfx-compo Intel Outside III. Dla zaoszczędzenia miejsca na dyskietce obrazki są w formacie jpeg.
ACS #6
- SUICIDE MACHINE - Gra shareware holenderskiego teamu Dimensions. Podtytuł gry brzmi "The Revenge Of Fluffy" i jest to strzelanina w stylu "Operation Wolf" (czyli sterujemy celownikiem za pomocą myszki i masakrujemy zastępy atakujących nas wrogów). W przeciwieństwie jednak do "Wolfa" nie walczymy z żołnierzami - naszymi wrogami są kreskówkowe zwierzaki, np. myszki, żółwie lub latające helikopterami kotki. Wszystkich miłośników zwierząt pragnę uspokoić - nie jest to masakra niewinnych stworzonek przez zaborczego człowieka, bowiem wcielamy się w postać milutkiego (???) króliczka o wdzięcznym imieniu Fluffy. Tak więc są to raczej lokalne rozgrywki - jak wiadomo, Natura jest bezwzględna. Od czasu do czasu na ekranie pojawiają się bonusy, np. dodatkowa amunicja czy granaty. Warto do nich strzelać, bowiem amunicji nie starcza na długo... Masakrowane przez nas zwierzaki nie pozostają nam dłużne i prują do Fluffiego z czego się da. Warto więc od czasu do czasu zestrzelić pałętającą się pod nogami apteczkę. Jeśli natłuczemy wystarczającą liczbę zwierzaków, przenosimy się do następnego poziomu i rzeúnia zaczyna się od nowa... Klawiszologia: celownik przesuwamy myszką, strzelamy lewym przyciskiem, granaty rzucamy prawym. Gra jest shareware (opłata rejestracyjna wynosi 5 Funtów brytyjskich) i ruszy na każdej Amidze.
- BONUS - Trzy zwycięskie grafiki z ray-compo Intel Outside III. Jak zwykle w formacie jpeg.
ACS Specjalny #1
- KOMIKS cz. 1 - Pięć pierwszych części świetnego komiksu PopoCopa "Człowiek Pudełko", który ukazywał się w magazynie.
ACS Specjalny #2
- KOMIKS cz. 2 - Dalsze odcinki komiksu PopoCopa (6-8 + edycja specjalna). Oba komiksy ruszą na każdej Amidze, dyski same startują, a nam pozostaje tylko klikać myszką, gdy chcemy przewinąć stronę.
ACS Specjalny #3
- SEX PUZZLE - Na tym dysku znajduje się opisywana w ACS 5/96 gra "Sex Puzzle". Jej twórcą jest Atom Software. Ponieważ gra nie zmieściłaby się na dyskietce sformatowanej w OFS (DOS0), zastosowano format FFS (DOS1). Grę można odpalić z Workbencha, brak miejsca nie pozwolił na umieszczenie plików systemowych i dysk nie jest bootowalny. Z tego samego powodu do dokumentacji w formacie AmigaGuide nie ma ikony, jednak dla użytkownika choć trochę zaznajomionego z systemem nie powinno to stanowić żadnego problemu. "Sex Puzzle" jest giftware, ruszy na każdym systemie potrafiącym przeczytać dyski FastFileSystem i ma możliwość instalacji na HD.
ACS Specjalny #4
- SWORD STUFF - Jedenaście plansz do gry "Worms" nadesłanych przez Sworda.
- HOUSE - Jako bonus plansza z Aminetu. Jej autorem jest Allan Turvey i jest to dom z mnóstwem pokoi i mebli. Razem z obrazkiem autor umieścił wszystkie
"domowe" brushe, aby każdy miał możliwość stworzenia własnej "chatki".
ACS Specjalny #5
- CICHY STUFF - Sześć plansz oraz zestaw polskich (!) sampli do "Worms" autorstwa Cichego.
- NDOS STUFF - NDOS/Hyper Tracks przysłał nam cztery plansze oraz trochę kodów.
- JTEWORMS - Bonus z Aminetu. Scaremonger stworzył plansze dla miłośników Alice Coopera, AC/DC i Metalliki.
ACS Specjalny #6
- ADAMJ STUFF - Dwa zestawy po dziesięć plansz autorstwa Adama Jasiutowicza wypełniły cały dysk.
ACS Specjalny #7
- JOJO AQUARIUS STUFF - Dziewięć plansz Miłosza Wisińskiego.
- XMASS WORMS - Bonus z Aminetu. Sześć bożonarodzeniowych plansz oraz sampelek Airstrike.
- BONUSY - Trzy plansze, których autorami są: David Eady, Jon Guidry oraz Kevin Rochowski.
ACS Specjalny #8
- Phil'S LEVELS - Jedne z najciekawszych plansz, jakie odwiedziły Aminet, autorstwa Philipa Kaulfussa. Dziesięć sztuk.
- SCAPES - Także z Aminetu: dwie plansze Alana Turvey'a (tego od "House").
ACS Specjalny #9a oraz #9b
- W POTRZASKU - Znajduje się na nich wersja demonstracyjna polskiej gry "W Potrzasku" firmy Seven Stars. Wersja demo oferuje Wam pierwszy (dość rozległy) level, nie posiada opcji nagrywania stanu gry i zajmuje dwie dyskietki, stąd ta dziwna numeracja. Trochę klawiszologii: oprócz odpowiednich strzałek, bohaterem możemy sterować klawiszami kursora. Aby użyć dany przedmiot, zwykle należy włożyć go do ręki i nacisnąć nań prawym klawiszem myszki. Przedmioty możemy przechowywać w plecaku, do którego dostęp uzyskujemy klikając na odpowiedniej ikonie lub (prościej i szybciej) klikając prawym przyciskiem myszy na ekranie gry. Jeszcze jedno: nie jest to zwyczajna strzelanina, aby poczynić postępy w grze, trzeba wysilić szare komórki. "W Potrzasku" ruszy na każdej Amidze.
|