[#61] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #60

sorry lenenda oczywiście
[#62] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #54

40 FPS to nie jest płynna grafika do grania - musi być przynajmniej 60 FPS.

Haha, musi . Oczywiście wiesz, że w telewizorze masz 25 klatek / s, a w kinie 24?

TinyGL nie implementuje Ci wszystkich funkcji OpenGL 1.0 nie mówiąc już o rozszerzeniach więc grafika jest okrojona.

I każdy to wie - i co z tego? Jesteśmy wdzięczni autorom (m.in. kiero), że chciało im się dla nas napisać sterowniki takie jakie są i że nadal chce im się je rozwijać dodając kolejne funkcje OpenGL. Twoje posty nic nie wnoszą: po pierwsze w większości stawiasz błędne tezy, a jak już uda ci się przypadkiem powiedzieć coś co jest prawdą (Amiga INC kłamie, TinyGL nie implementuje pełnego OpenGL), to ma to wartość taką jak odkrycie ameryki w 21 wieku.

Jeśli jesteś taki sprytny, to to możesz spędzić czas bardziej produktywnie: np. usiądź, naucz się i zaimplementuj sprzętowego OpenGLa. Nie musi być na amigę, może być na linuxa :>
[#63] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #60

Nie rozumiem o co tak naprawdę ci chodzi. Zakładasz wątek o niejasnej treści z którego wynika, że temat dyskusji obracać się będzie wokół wyższości linuksa nad systemami amigowymi po czym w samej treści wątka sypiesz jakimiś dziwnymi argumentami. Ta dyskusja jest bezsensowna, a onajmniej znajduje się w niewłaściwym temacie (powinna polecieć raczej do Hydeparku - tam gdzie lądują wątki autorów którzy sami nie wiedzą co chcieli napisać...).

[#64] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #54

lol niesamowite ,a psx ktorego tez przytoczyles wyciagal max 30 i to tylko w NTSC i tylko w nielicznych grach..
[#65] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #59

Nie mam pojecia jak sie sterownik nazywa (nie uzywam linuksa, ktos kto sie lepiej zna ci moze odpowie), ale MESA zawiera sterownik do chipsetow
Co do drugiej czesci, to nie odpowiedziales na moje pytanie. Pokaz mi na sieci (gdziekolwiek) benchmark quake2 na komputerze z procesorem 1GHz (nie musi byc nawet PPC) ktory w rozdzielczosci jaka podalem da przyblizony wynik. Zeby byla jasnosc, nie mowimy o timerefresh gdzie mozesz patrzyc sie w podloge, ale o timedemo).

OpenGL (TinyGL) jest okrojony, ale z funkcji ktore nie sa uzywane w grach dostepnych aktualnie dla systemu MorphOS. Quake2 wyglada tak samo jak na PC. Wiec jak, dalej bedziesz brnal w zaparte czy przestaniesz sie osmieszac?

[#66] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #59

Podaj mi nazwę otwartego sterownika dla radeon pod linuxem który wykożystuje sprzętowe wsparcie 3D tej karty (direct rendering) a nie software'owo MESA.

O nie stary, tak łatwo nie ma. Jak jesteś lamer i nie potrafisz skorzystać z google, to nikt tutaj ci nazwy tych sterowników nie poda. Nie ma tak łatwo.

Oczywiście, że można tak sprytnie okrojić OpenGL, że dostajesz wysoki framerate ale wtedy masz tylko mały podzbiór funkcji OpenGL i grafika nie wygląda zbyt ciekawie realizując te funkcje jako stub.

ROTFL
[#67] Re: OS4 benchmarki

@APair, post #62

A wieszdlaczego w telewizorze masz 24 FPS (PAL lub 30 FPS (NTSC) i ruch jest płynny a dla grafiki 3D potrzebujesz 50 - 60 FPS:

Dlatego że spece od marketingu kart graficzny jako FPS podają ilość pół-klatek na sekundę slatego jak podzielisz to przez 2 to otrzymasz to co masz w telewizorze.
[#68] Re: OS4 benchmarki

@kiero, post #65

No dobra, zwracam honor w sprawie Radeon - przyznaję nie wiedziałem o tym - ale musisz mi przyznac rację w sprawie Voodoo.
[#69] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #59

gnugpl napisał(a):

> Podaj mi nazwę otwartego sterownika dla radeon pod linuxem
> który wykożystuje sprzętowe wsparcie 3D tej karty (direct
> rendering) a nie software'owo MESA.

standardowy sterownik X.org obsluguje 3D w radeonach (do RV280). Dla najnowszych radeonow wsparcia 3D nie ma.

[#70] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #67

otoz tu sie mylisz psx genrowam 25 klatek ,ale konsole nowszej generacji generowaly ich juz 50/60 np dreamcast i niewazne co podpieles tv czy monitor vga
[#71] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #51

cóz, tak się składa, że pod Linuxem uzywam sterowników fglrx... zresztą musiałbym być niewidomy, aby nie potrafić odróżnić 25 fps pod fglrx od 0,1 fps pod mesa...
czytaj pozatym ze zrozumieniem, czy ja gdzieś napisałem, że używam sterowników Linuxowych pod Morphosem? używam sterowników morphosowych dla Radeonów autorstwa m.in. Kiero.
do twojej informacji, bo zdajesz się nie wiedzieć - Pegasos!=Amiga, Morphos!=AmigaOS4, TinyGL!='jakikolwiek system 3d uzywany w OS4', 'autorzy MOS'!='autorzy OS4'
i zapewniam cię, że różnice w wydajności 3d pomiędzy kartami VoodooIII, Radeonem9250, czy najszybszym z nich Radeonem8500 są bardzo wyraźne i widoczne nie tylko w benchmarkach... na tym samym Pegu G4 (u mnie - tak sie składa, że mam do dziś wszystkie te karty). jak nie wierzysz, zapraszam, przyjedź do mnie, potestujesz - przekonasz się na własne oczy :) )
[#72] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #68

Nie, nie musze. Do VooDoo jest dostepna (nie publiczna oczywiscie) dokumentacja na podstawie ktorej zostal napisany sterownik dla systemu MorphOS. Pomijam fakt, ze linuks takze posiada akceleracje dla tych kart (otwarty sterownik).

[#73] Re: OS4 benchmarki

@DRACOX, post #70

Jeszcze raz jest to kwestia leczenia klatek lub pół-klatek co wiąże się z tym że telewizor PAL ma 50 Hz z powodu interlace - odświerzania w 2 przebiegach linii parzystych i nieparzystych - więc można powiedzieć że PAL ma 50 pół-klatek na sekundę.
[#74] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #67

urwałeś się z Księżyca? o jakich półklatkach piszesz? w grafice komputerowej nikt nie korzysta z interlace od dobrych 10 lat
[#75] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #68

No dobra, zwracam honor w sprawie Radeon

Mi honoru nie ubyło, ale ty wyciągnij wnioski: jeśli czegoś nie wiesz, to nie znaczy że to nie istnieje. Jeśli nie wiesz jak coś działa, to z samego pisania tutaj o tym nie wynika, że jest działa tak jak ty myślisz.

- przyznaję nie wiedziałem o tym - ale musisz mi przyznac rację w sprawie Voodoo.

Czyli w czym przyznać rację ? Że jeśli nie ma binarnych sterowników Voodoo pod linuxa, to nie da się napisać pod MorphOSa/AmigaOS, czy też jak to było ?
[#76] Re: OS4 benchmarki

@wali7, post #71

Tak masz rację zwrzcam honor, może wpadnę kiedyś podzczas wakacji z ciekawości :D
[#77] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #76

Ciekawe, czy przygotujesz się lepiej czy będziesz pisał podobne farmazony :P

[#78] Re: OS4 benchmarki

@kiero, post #72

Nie wiedziałem. że ktoś przeniósł open-sourcowe sterowniki voodoo na MOS-a - ale powiedzcie mi czy macie sterowniki miniport OpenGL potrzebne do realizowania OpenGL poprzez Glide?
[#79] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #78

Czytaj uwazniej. Nikt niczego nie przenosil. Sterownik zostal napisany od zera na podstawie dokumentacji. Nie ma nic wspolnego z Glide.

[#80] Re: OS4 benchmarki

@wali7, post #74

Co prawda pół-klatek się nie używa of 10 lat ale dalej się liczy FPS w pół-klatkach dla celów marketingowych (umyślnego wprowadzania ludzi w błąd).
[#81] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #78

Ojejuś... Przeczytaj co było napisane:

Do VooDoo jest dostepna (nie publiczna oczywiscie) dokumentacja na podstawie ktorej zostal napisany sterownik dla systemu MorphOS.
[#82] Re: OS4 benchmarki

@kiero, post #79

W takim razie jeszcze raz przepraszam ale chciałem zapytać cCię jeszcze jedno:

MOS nie ma kontroli pamięci (uniemożliwienie dowolnemu programowi zapis w dowolnym miejscu w pamięci) dlatego że wprowadzenie tego złamałoby kompatybilność wstecz. Jadnakże sami przyznajecie że jeżeli ktoś jeszcze dzisiaj używa jakiegoś programu spod klasycznej Amigi w MOS-ie to powinien go wymienić na nowy - w takim razie jaki jest sens męczenie się z Red Zone, nieplanowanymi restartami systemu etc.?
[#83] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #82

"Jadnakże sami przyznajecie że jeżeli ktoś jeszcze dzisiaj używa jakiegoś programu spod klasycznej Amigi w MOS-ie to powinien go wymienić na nowy"


Gdzie i kto przyznaje? Jezeli program dziala ok to nie trzeba nic wymieniac.

[#84] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #82

[statline, uptime] 0d, 07:03:30 (423 mins) record: 17d, 18:39:20 (25599 mins)

Jakoś nie narzekam na stabilność systemu, odpalałem wiele programów, gier, wszystko śmiga.

[#85] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #82

A wiesz ile trwa taki ewentalny restert ?

[#86] Re: OS4 benchmarki

@kiero, post #83

Tak wyczytałem w jakimś artykule na tym forum, bo chodzi mi o to że masz klasyczny edytor tekstowy który nie obsługuje systemowego clipboard (schowka), musicie jak sie spodziewam ograniczać nazwy plików do 31 liter po to żeby np. nie przepełnić bufora w takim klasycznym programie etc.
[#87] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #86

a po co bawic sie klasycznym programem jak sa natywne kozystajace z ficzerow wystemu ?

[#88] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #86

Znajdz mi ten artykul a nie znowu wymyslasz.

[#89] Re: OS4 benchmarki

@gnugpl, post #20

Hmmm.... byłem na Amimajówce i nie przypominam sobie prezentacji AOS 4, nie mówiąc o wersji będącej jeszcze w przygotowaniu.
Poza brakiem wiedzy na pewne tematy występuje u założyciela postu także brak chęci przygotowania się do dyskusji. A wystarczyło poczytać na PPA sprawozdania z Amimajówki w którym była też poruszana (choć ogólnie) sprawa 3D w MorphOSie.

[#90] Re: OS4 benchmarki

@kiero, post #88

Dobra znajdę za chwilę
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem