Wątek zamknięty
[#31] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@rafgc, post #30

Ustaw tryby w pctasku.

[#32] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@pampers, post #31

he he zadna sensacja :) kiedys Queka udalo mi sie uruchomic jak nie bylo wersji natywnej .. chodzi podobnie do TR..co do Windowsow .. Win95 nie udalo sie zainstalowac na PC-Tasku ale Win98 Se tak :)

jedyna wada PC-Taska jest brak emulacji SoundBlastera ... Czy PCX mial takowa ? bo juz nie pamietam ..wiem ze jakoscia emulacji PC-Task przebijal PCX ..ale predkoscia juz nie :-] sproboj odkurzyc ten drugi emulator

[#33] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@rafgc, post #30

Jak to uruchomiłeś na winuae? Mi wyskakuje błąd : "fatal error opening or using: screen"

Działa mi zarówno na AGA jak i pod UaeGfx, z tym że pod AGA wolniej. W tej chwili używam AmigaSYS 3 Plus.

PCX-a mam w wersji bodajże 2.1 demo. Sprawdzę później jak działa pod nim TR



Ostatnia modyfikacja: 05.07.2010 09:36:10
[#34] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@waldiamiga, post #33

A ja zainstalowałem Amigasys4 i dalej mam taki sam komunikat, muszę wchodzić i przestawiać na inną rozdzielczość w opcjach by się emulator uruchomił ale po próbie odpalenia TR dalej wywala okienko z tym napisem.

Jak uruchomić to w trybie ueagfx?

[#35] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@rafgc, post #34

W Advenced Video Options ustawiłem tryby graficzne UAE o podobnych parametrach do tych z wirtualnego pecet, np.VGA 320x200x8 -> UAE 320x200x8. Tryby "małokolorowe" (CGA, EGA) mam ustawione na UAE 8 bit. Jedynie tryb CGA, EGA, VGA, SVGA 640x200 ustawiłem jako UAE 640x400x8 bit.

Poniżej link do mojego pliku konfiguracyjnego. Może Ci się przyda.

http://hostuje.net/file.php?id=ad6c71e1f5bcc2eb09597597de87df4b

BTW: Za czas sprawdzę jak jak spisuje się Tomb Raider pod PC-Taskiem na C2D E8400@3,8Ghz.



Ostatnia modyfikacja: 06.07.2010 13:21:03
[#36] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Daclaw, post #14

NIe wiem dlaczego się tak czepiasz. Chyba weź sobie relanium. Sorry, ale poprostu jesteś niedorzeczny z argumentami "z minionej epoki". Mnie się filmik bardzo podobał i jestem zaskoczony prędkością.

Proponuje z takimi argumentami na execa. Tam jest większe przyzwolenie dla fanboy'owania.

[#37] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Andrzej Drozd, post #1


Okienko konfiguracyjne PCTASKa moze pokazac sie na workbenchu. Wystarczy w tooltypes napisac PUBSCREEN=Workbench

Czy na wersji Dynamic gra dziala szybciej?
Probowales ze zmienna TIMEFACTORY
[#38] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@waldiamiga, post #35

Ustawień video z twojego pliku konfiguracyjnego nie chciało odczytać, ale poradziłem sobie, bo nie wiedziałem, że trzeba tym trybom PC przypisać tryby amigowe. Teraz działa ale strasznie wolno, gdzieś jedna klatka na półtorej sekundy na amd 4200+. Należy pamiętać, że winuae nie wykorzystuje więcej niż jednego procesora i czasami trzeba ustawiać koligację na jeden procesor, gdy winuae się przycina, tak bynajmniej u mnie było.

[#39] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Norbert, post #37

Wystarczy w tooltypes napisac PUBSCREEN=Workbench

Dzieki za info. :)


Czy na wersji Dynamic gra dziala szybciej?
Probowales ze zmienna TIMEFACTORY


Uzylem wersji Dynamic z buforem Large. Probowalem tez z najwiekszym Huge, jednak 32 MB ramu w Apollo to za malo.
Na wersji Static, TR nie odpala sie na moim Apollo.
TIMEFACTORY nie probowalem. Wyprobuje i dam znac.

PS. TR odpalilem takze na BlizzardziePPC z 040, na BVision z buforem Huge i jest tylko prawie niezauwazalnie szybciej.
Na pececie 2 GHz i WinUAE, chodzi chyba z 5 klatek.
[#40] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Andrzej Drozd, post #39

Czyli znacznie sensowniej będzie to odpalić pod piecem przez DosBoxa :)

[#41] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Andrzej Drozd, post #1

Pewnie swego czasu też bym się bardzo ucieszył, że się uruchamia na PC-Tasku (tylko uruchamia ;) )

Cóż, po tylu latach od czasu do czasu u mnie tylko DosBox i Wine :D

Chciałem się jeszcze spytać co to za muzyka w podkładzie (jakoś dziwnie mi była znajoma), ale o dziwo pewnie pamiętałem, bo bardzo szybko znalazłem ją na wrzuta.pl ;)
[#42] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Adam Kulesza, post #41

Tutaj mozna sobie sciagnac wszystkie plyty z muzyka, a nawet pare kawalkow innych wykonawcow, ktorzy inspirowali sie TR. :) - http://www.tombraiderchronicles.com/soundtrack/index.html
[#43] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@waldiamiga, post #35

Za czas sprawdzę jak jak spisuje się Tomb Raider pod PC-Taskiem na C2D E8400@3,8Ghz.

Nio i się spisuje dobrze. Gra jest płynna jak na rasowym i486. :)
Oczywiście zakrawa to na ponury żart by na pececie odpalać emulator Amigi a na niej PC-Taska.

[#44] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Andrzej Drozd, post #42

To moze teraz post z linkiem do filmiku i pliku na forum Natami ;)

[#45] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@stachu100, post #6

gdyby była zoptymalizowana pod Amigę po prostu napisany , 33MHZ ma pierwsze Playstation i Tomb Rider śmiga aż miło .
[#46] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@waldiamiga, post #43

[#47] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@tbone, post #46



Deeper Underground?

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2017 21:34:52 przez Sir_Lucas
[#48] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@IRATA4, post #45

Co-za-bzdura. To tak, jakby powiedzieć, że Amiga ma tylko
7MHz a Shadow of the Beast jest taki piękny i płynny,
bo gra jest... zoptymalizowana pod 68000.
[#49] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@_arti, post #48

Moim zdaniem są 2 podejścia firm do robienia portów gier - jeden to optymalizowanie pod maszynę - albo robią to lokalnie(na danych maszynach) działające firmy które się znają albo po prostu studio ma naprawdę duży budżet. Drugi to byle by działało i zarobić - mniejsze firmy lub bardziej skąpe. Nie znaczy to, że obrażam mniejsze firmy ale żeby np. było jakieś zainteresowanie(a wiele współczesnych gier da się w miarę łatwo skonwertować na odpowiednio mocne maszyny, zobaczcie jak szybko poszło autorowi Papers, please - chociaż wymagania tej świetnej gry są nieco absurdalne) - jak z portem Towera to 68080 musiałby nie być w FPGA i wyciągać tak odpowiednik 1,5-2 Ghz x86.

Tak naprawdę z wieloma ówczesnymi grami - jak Settlers 2, czy właśnie ta z opisu wówczas dałoby się spokojnie zrobić to na Amigę. Która nadal była w miarę popularnym komputerem, choćby z racji tego, że niektórzy się jej pozbywali a ktoś to kupował. Tylko, że nie zainwestowano chyba z powodu PRu - pozycja Commodore była wręcz żałosna, a świat znów kupił zapewnienia Billa jaki to nowoczesny system ma. Mało kto wie, że pierwsze okienka były traktowane jak wiele gier na Amigę - opracowanie ich zajmowało tyle czasu, że nie myślano, że w końcu je wydadzą. Jak już wysłali wersję premierową była pełna błędów, a wówczas i tak były na rynku "okienka" znanej innej firmy.
[#50] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@pgru2, post #49

jak Settlers 2, czy właśnie ta z opisu wówczas dałoby się spokojnie zrobić to na Amigę

Pewnie że dało by się zrobić, nawet w rozdziałce 640x512 tak jak zrobił to Maxis w SimCity 2000 (dopisując jakby "emulator Maca" przez co szpil wymagał AGA i trochę Fastu, a i tak było wolno) tylko że w lutym 96 roku (data premiery S2) powoli dogorywał Escom a Gateway nie bardzo wiedział co zrobić, przez co posiadacze Amig z mocniejszymi prockami ciupali w SettlersII na Shapeshifterze.
[#51] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Leon, post #3

Jak ktoś jest tak zdesperowany, żeby żebrać o wyświetlenia to może powinien tę Amige przez okno wyrzucić i nagrać film.
[#52] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@_arti, post #48

... JAKA BZDURA , Tomb Rider nie był pisany na Amigę więc nie wykorzystuje w 100%architektury tego komputera ,odpalona była wersja na emulcu PC -więc nie ma co się trząść o liczbę klatek , poza tym masz kilka przykładów Stardust ECS i S Stardust AGA - widzisz różnicę , ta druga była pisana pod kości AGA -więcej kolorów ,mniej zauważalne przejścia tonalne ... odpal Stardusta na Adze i brakujące kolory się nie pojawią ;) ,gdyby taki Shadow był piasny pod Agę -to wyglądał by ładniej i nie mówię tu tylko o procku który może wpływać na prędkość działania ale o całokształt -taki Another World na A1200 gołej nie ruszy gdyż optymalizowany/pisany był pod A500 ...
[#53] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@IRATA4, post #52

Prosi sie aby ktos majacy Vampire2 sprobowal jak ten TR pojdzie na PC Tasku....
[#54] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Voyox, post #53

... a jeżeli nie pójdzie tak jak zakładasz? Skoro nie jest skończony i nie jest robiony po to by udawać na nim peceta (główne zadanie), to po co na takie niekonstruktywne pierdoły tracić czas? Lepiej zrobić jakiś test, który pomoże w czymś twórcom.
[#55] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@IRATA4, post #52

Pije głównie do tego:
33MHZ ma pierwsze Playstation i Tomb Rider śmiga aż miło


Spłyciłeś architekturę PSXa do jednego procesora taktowanego 33MHz a
gdyby ta konsola miała tylko to, to nie zobaczyłbyś nawet planszy
tytułowej z Tomb Raidera
[#56] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@_arti, post #55

no tak , ma koprocesor do efektów,geometrii itp ... myślałem że karty turbo częściowo rozwiązują problem ...
W każdym razie gra pisana pod dany sprzęt ,gdzie twórca może wykorzystać możliwości w 100% nie martwiąc się o różne specyfikacje ma przewagę nie mówiąc o emulacji .
[#57] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@waldiamiga, post #50

Maxis w SimCity 2000 (dopisując jakby "emulator Maca" przez co szpil wymagał AGA


Odnoszę wrażenie, iż nigdy nie grałeś w tą grę. Gra nie wymaga AGA z powodu "emulatora", tylko dlatego że ma paletę 256 kolorów (wiec... wymaga AGA! ).
[#58] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@IRATA4, post #56

myślałem że karty turbo częściowo rozwiązują problem


Tak rozwiązują:

https://www.youtube.com/watch?v=YCtZIlolG6w vs https://youtu.be/jI8aVV8QIJ0?t=3m27s





Ostatnia aktualizacja: 19.11.2017 10:35:19 przez nogorg
[#59] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!
[#60] Re: Sensacja! Tomb Raider dla Amigi!

@Voyox, post #53

Na razie działa tak :


Frameskip = 2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem