[#91] Re: RetroKomp 2014

@voy, post #89

Oglądałem online dzięki wtyczce VLC, ale spróbuję pobrać drugi film.
[#92] Re: RetroKomp 2014

@twardy, post #81

Spotkanie z członkami Quartetu, w momencie kiedy odpalałem na A1000 ich pierwsze demo na Amigę - bezcenne (tak samo jak autografy na dyskietce)...


Czy to spotkanie będzie dostępne w wersji video?

A tak w ogóle kto był z Quartetu i co mówili ciekawego?
[#93] Re: RetroKomp 2014

@Jazzcat, post #92

Hej. Byli Polonus, Jemasoft i Hi-Man, był też Silver Dream, niby wśród publiczności, ale także się wypowiadał . Duddie wdzwonił się przez Skype, jednak ze względu na przeszkody natury technicznej był obecny tylko symbolicznie. Pogadanka bardzo ciekawa, dużo historii z początku scenowania w Polsce, giełd komputerowych, potyczek na fucki w intrach i demach itp. Polonus i Jemasoft dużo opowiadali o kodowaniu, było też sporo śmiesznych historyjek. Panowie dostali spore oklaski i byli pozytywnie zaskoczeni reakcją.



Ostatnia aktualizacja: 12.11.2014 20:04:01 przez twardy
[#94] Re: RetroKomp 2014

@twardy, post #93

Ale ktoś to nagrał?
[#95] Re: RetroKomp 2014

@Jazzcat, post #92

RetroKomp 2014: Podsumowanie i podziękowania

Minęło parę dni (odespałem) odebrałem Wasze uwagi i teraz czas na moje podsumowanie.

Ogólnie RetroKomp 2014 okazał się udaną imprezą, zrealizowaliśmy praktycznie wszystkie punkty programu (oprócz wykładu o DigiBooster - Krashan, życzymy zdrowia!). Imprezę odwiedziło ok. 330 osób, z czego kilkadziesiąt zostało na "Noc Z Demosceną". Zgodznie z zapowiedzią miejsca wystawowego było znacznie więcej - tyle że zostało wolne jakies 10-15%. Rozumiem, że po poprzednich latach gdy miejsca brakowało część ludzi zostawiła swoje sprzęty w domu, jednak jak widać uczymy się i poprawiamy niedociągnięcia - zapraszamy wystawców w 2015r.

W tym roku, z racji zakładanego braku party scenowego "LOAD ERROR", główny nacisk położyliśmy na ciekawą zawartość merytoryczną RetroKomp (w tym również scenową - spotkanie z QRT) oraz dużą atrakcję w postaci koncertu Władysława Komendarka wraz z możliwością zadania pytań artyście podczas prawie godzinnej pogadanki. O ile sam koncert i muzyka tego artysty może być momentami trudna, to spotkanie z legendą polskiej muzyki elektronicznej wzbudziło duże zainteresowanie. Po koncercie długo trwały jeszcze rozmowy i sesje fotograficzne z panem Władysławem, który okazał się być bardzo fajnym i kontaktowym człowiekiem (dziekujemy!). Dobrze sprawdził się pomysł z "food-track'iem", czyli wyniesienie stoiska z jedzeniem poza budynek - zyskaliśmy dzięki temu sporo miejsca i pozbyliśmy się niechcianych zapachów, nadal utrzymując mozliwość łatwego zakupienia posiłku na miejscu imprezy (jedyna uwaga - brakowało menu wegetariańskiego, zanotowane). W konkursach Łamaczy Joystick'ów można było zdobyć bony o wartości 500zł, do realizacji w całym kraju w sklepach Cropp.

Co do samych wykładów podobały się wszystkie a szczególnie wspominkowy wykład o programie SONDA oraz spotkanie z praojcami sceny C64/Amiga - grupą QUARTET. Pogadanka z QRT spodobała się również ludziom z innych scen komputerowych, więc uważam ten punkt programu za naprawdę udany. Przy okazji warto wspomnieć o naszej "nowej, świeckiej tradycji" - czyli wyróżnieniu "RetroKOMP Star Award", które to mamy w planie wręczać co roku osobom, grupom, projektom, firmom lub instytucjom - które "na przestrzeni dziejów" miały jakiś naprawdę istotny wkład w tematy związane z naszymi ulubionymi "retro-maszynami". W tym roku uhonorowaliśmy grupę QUARTET, która otrzymała od nas statuetkę z logo grupy, wydrukowaną na drukarce 3D. Co roku planujemy właśnie "custom'ową" wersję tego wyróżnienia - dostosowaną do postaci wyróżnionego.

Całkiem udana okazała się "Noc Z Demosceną", gdzie oprócz demek z róznych platform (w tym z tych trochę "niecodziennych" jak dema dedykowane dla C=264, Timex czy Atari Falcon) przede wszystkim można było sobie pogadać między sceniarzami o scenowych tematach - widziałem kilka grupek żywo dyskutujących zarówno o scenie w PL, jak i o planach nowych produkcji. Tu znów była szansa na luźniejsze rozmowy z QRT, jak również możliwość poskakania w trakcie setów serwowanych przez ARRGH!BYTE.

Odnośnie kontynuacji - odebrałem sporo sygnałów, że brakowało jednak "normalnego scenowego party" (z compos, vote-sheets, itd.) oraz że bardzo brakowało RGC (Retrokomp Game Compo - konkursu na nową grę na stare platformy), czyli tego zestawu, który był w zeszłym roku. Czy damy radę zorganizować "RK-LE'2015" to w dużej mierze zależy jak tegoroczną edycję oceni miasto Gdańsk oraz GAK, ale wszystko wydaje się być ok, mimo lekko miejszego udziału "wystawców z zewnątrz" czyli ludzi z własnym sprzętem a nie należących do organizatorów (GAK postarał się o udostepnienie większej powierzchni a nie została ona zapełniona). Kolejna sprawa to sponsorzy nagród oraz wsparcie zespołu organizacyjnego (RK-LE Team). Mile widziane również pomysły i sugestie co warto zawrzeć w programie przyszłorocznej imprezy - najlepiej poparte czynem (współudziałem w realizacji). Ja ze swojej strony deklaruję chęć zorganizowania znów edycji 2-cześciowej, w takim samym kształcie jak w 2013 czyli otwarty RetroKomp (musi być) oraz półzamknięty, scenowy LOAD ERROR (wiadomo) i o ile będzie wsparcie środowiskowe oraz sponsorzy nagród (do RGC - myślę że się uda) to nie widzę w tym wiekszego problemu. Natomiast 2-częściowa edycja jest zawsze bardziej wymagająca organizacyjnie, więc i wsparcie musi być odpowiednie, ale dzięki ludziom sprawdzonym już w poprzednich 3ch latach (RK-LE Team!) wiemy, że jest to dla nas wykonalne.


PODZIĘKOWANIA:

Przygotowanie takiej imprezy trwa ponad pół roku (2-częściowej jeszcze dłużej) i nie jest możliwe bez zaangażowania dużej ale i zaufanej/sprawdzonej/odpowiedzialnej grupy osób. Wszyscy ci ludzie robią to po godzinach, w czasie nieraz "wynegocjowanym od rodziny" i to non-profit - nieraz inwestując własne środki sprzętowo-pieniężne by dany punkt programu zrealizować. Biorą też na siebie odpowiedzialność by z zadania się wywiązać na najwyższym poziomie (nie ma lipy), dlatego bardzo serdecznie im DZIĘKUJĘ:

* Ogromne podziękowania należą się Miastu Gdańsk, Scenie muzycznej GAK oraz Tomkowi Maciukowi (SM-GAK) za całą pracę organizacyjno-promocyjną, infrastrukutalną i ogarnięcie finansów oraz całej koniecznej biurokracji. Bez Tomka nie byłoby imprezy;

* Wielkie dzięki dla Sebastiana Bachoo Stecewicza i inicjatywy www.SaveTheFloppy.com za sponsoring i wykupienie praw licencyjnych do materiałów TVP, które zostały wykorzystane we wspominkowym wykładzie o programie SONDA. Bachoo na moją prośbę bez wahania wsparł ten pomysł i tylko to umożliwiło jego realizację;

* Wielkie podziękowania dla gdańskiego Muzeum starych komputerów z Technikum Łączności oraz koszalińskiego muzeum retro-elektroniki ElKom, za przygotowanie wykładów o wytworach polskiej myśli elektronicznej, jak i ekspozycje dużej (i cieżkiej) ilości eksponatów;

* Wielkie podziekowania dla grupy QUARTET (JemaSoft, Hi-Man, Polonus) oraz Silver Dream'a - praojców sceny C64/Amiga, za przybycie i niezapomniane spotkanie z nami, pełne opowieści, anegdot i szczegółów technicznych oraz za przyjacielska postawę na całej imprezie;

* DJ'owi ARRGH!BYTE za urozmaicenie "Nocy Z Demosceną" swoimi setami;

* Bartek Yolk - za przygotowanie i przeprowadzenie udanego wykładu o Sondzie, pomocy przy "Łamaczach Joystick'ów" jak i wsparciu przy realizacji "Nocy Z Demosceną";

* TomRain - za bardzo fajny wykład o Bajtku, pomocy przy "Łamaczach Joystick'ów" jak i wsparciu przy realizacji "Nocy Z Demosceną";

* Tfardy - za współudział w wykładzie o Bajtku, pomocy przy prowadzeniu profilu FB jak i wsparciu przy realizacji "Nocy Z Demosceną" oraz za całkowite wsparcie imprezy w wielu aspektach (tylu że aż cieżko wszystko wymienić - dzięki!);

* Mirek_1987 - za prezentację owianej legendą polskiej gry Legion;

* Marek Trojanowicz (Troya) - za przygotowanie i przeprowadzenie wykładu o grze BOKS (ZX, 1987);

* Floating Coders - za pokazanie postępów prac nad nowymi grami na Amigę (Castle Hack i Villages);

* Grey/MSB za wsparcie "Nocy Z Demosceną" swoim cennym (i uruchamianym ;) Atari Falcon;

* V-12/TX - za przygotowanie merytoryczne i przeprowadzenie pogadanki z QRT;

* Drygol/LMS & Johny/LMS - za wymyslenie i wyprodukowanie "RetroKOMP Star Award";

* Sim1/WT+RSE+LMS+TTN - za oprawę graficzną strony www oraz logo imprezy;

* Mccnex/WT+LMS - za wsparcie i współorganizację całej imprezy, uruchomienie serwisu www, FB, wykonanie plakatu i dyplomów oraz niezliczalną ilość ważnych rzeczy;

* Cichy/Raybeez - za perfekcyjną robotę administracyjną www/serwer/forum RK;

* Johny/LMS za współorganizację całej imprezy - począwszy od stworzenia materiałów video (rozszyfrowanie czołówki Sondy), przez prezentację-podkład do spotkania z grupą Quartet jak i nawiązanie kontaktu przekonanie do wystąpienia QRT na RK'14 oraz wzięcię na siebie całej masy różnych zadań organizacyjnych (również ciężkich zadań nocnych) - wielkie dzieki!

Oraz:

* Piter K., Traq, String/Agenda, At0m/LMS, Gepard/LMS, Szeryf/LMS, PitB, AdamK/LMS, Lotharek, Stryker - za różnorakie wsparcie i kompaniję (serdecznie przepraszam jeśli ktoś pomógł a ja to tutaj przeoczyłem - jednak bardzo dziękuję).

Dzięki wielkie wszystkim za udział (który też jest swoistą pomocą dla nas, że to co robimy ma sens) i mam nadzieję - do zobaczenia jesienią przyszłego roku na:

"RetroKomp/LOAD ERROR 2015" :)

Pozdrawiam,
Sachy/WT+RSE+LMS
(RK main org)

Pamiątkowa "słit-focia" z RetroKomp'14 :)



Od lewej: Silver Dream, Drygol/LMS, Johny/LMS, Lotharek, Hi-Man/QRT, JemaSoft/QRT, Sachy/WT+RSE+LMS, V-12/TX i Polonus/QRT.

Zdjęcie robił Tfardy - Lotharkowym ajfonem.


Ostatnia aktualizacja: 12.11.2014 22:12:39 przez sachy
[#96] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #95

Nic dodać, nic ująć, oczywiście angażuję się w 2015 :) Nie było lipy. Tylko frajer jestem, że zamiast być na tym zdjęciu, robiłem je :)
[#97] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #95

Mega impreza, dobra robota chłopaki! Żal tylko, że nie nagraliście Quartetu, ale liczę po cichu na to, że jeszcze kiedyś uda się wyciągnąć na jakąś amiimprezę Polonusa i spółkę
[#98] Re: RetroKomp 2014

@MarX, post #97

Spokojnie, Quartet był nagrywany. Jednak wyciaganie materiałów od miasta/GAKu z imprezy RK-LE 2013 trwa już rok (blisko szcześliwego zakończenia) ale teraz postaram sie od razu dorwać nagrania z obu edycji. Tyle że to nie sam GAK nagrywa a osoba z miasta zalatwiona przez GAK co dodatkowo utrudnia. Materiał jednak powinien być i kiedyś go zdobędę a wtedy po obróbce - upublicznimy (może wlasny kanał YT, zobaczymy).

Na dodatek jest szansa że panowie odwiedzą nas rownież w przyszłym roku.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2014 07:59:06 przez sachy
[#99] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #95

No kawał roboty- wygląda imponująco- gratulacje OK
[#100] Re: RetroKomp 2014

@BULI, post #99

Odnośnie sponsorów na 2015, to polecam już dziś wykonać uderzenie do zarządu terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. Odnośnie renowacji gdańskich nadmorskich bunkrów, firmowanej przeze mnie, baaardzo nam pomogli. Może zainteresują się RK? Środki mają jako rozwijająca się prężnie firma duże, już to odczuliśmy na naszych fortyfikacjach.... moim zdaniem warto spróbować. Nas wspierają jako inicjatywę grupy hobbystów, to może i was wesprą?

http://dctgdansk.pl/pl

o nas:

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pasjonaci-historii-odnawiaja-bunkry-na-Stogach-n78356.html

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2014 22:23:00 przez aMifan

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2014 22:24:14 przez aMifan
[#101] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #98

Na dodatek jest szansa że panowie [przyp. grupa QUARTET] odwiedzą nas rownież w przyszłym roku.

I to jest rewelacyjna wiadomość OK
[#102] Re: RetroKomp 2014

@MarX, post #101

W Graffiti wrzuciłem trochę fotek . link.

Proszę nie zwracać uwagi na Datę powstania zdięcia - Po prostu nie wiem jak zmienić w Aparacie Samsung WB 100 ( lustrzanka ) - nie było wcześniej takiej potrzeby żeby się nauczyć .
A w opcjach menu opcji do zmiany daty nie widziałem .
Pozdro
[#103] Re: RetroKomp 2014

@Piotr Myszkowski, post #102

No widać że fajnie było. :)

A tu podobna impreza sprzed miesiąca w Manchesterze.
https://www.youtube.com/watch?v=NvicGEevJ9g

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2014 12:15:50 przez ZbyniuR
[#104] Re: RetroKomp 2014

@Piotr Myszkowski, post #102

Tak zupełnie offtopic, Samsung WB 100 to nie jest lustrzanka. W poniedziałek sprawdzę jak się zmienia datę, mamy takie sprzęty w laboratorium.
[#105] Re: RetroKomp 2014

@Krashan, post #104

Ok . Dzięki Grzegorz !
[#106] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #95

No widać że super się bawiliście, za rok mam nadzieję żadne inne wyjazdy mi nie wyskoczą w terminie RK i też będę mógł się pojawić i na miejscu pomóc przy imprezie.
Pozdrowienia i gratulację dla całej załogi!

PS. A focia super, ale czy tymphonem nie da się użyć samowyzwalacza?
[#107] Re: RetroKomp 2014

@Raybeez, post #106

Ja taką nadzieję miałem w 2013 roku w dniu RK, niestety umarła ostatnia :)
[#108] Re: RetroKomp 2014

@aMifan, post #107

Ech Amifan, zrzuć pantofle :)
Wróć do tego :

BAJZELEK 1 :)
[#109] Re: RetroKomp 2014

@twardy, post #108

No zrzucam, na RK 2014 już zdążyłem hehe
[#110] Re: RetroKomp 2014

@Piotr Myszkowski, post #102

Po prostu nie wiem jak zmienić w Aparacie Samsung WB 100

Zgodnie z obietnicą właśnie mam tu taki aparat. Pokrętłem trybu wybierasz ustawienia (kółko zębate), potem z menu na ekranie "Ogólne" i w podmenu "Ust. daty/godz".
[#111] Re: RetroKomp 2014

@Krashan, post #110

teraz nie mam jak sprawdzić ( moja chrześnica go ma ) , jak trafi w moje łapki to go obadam.

Wielkie dzięki Grzesiu .

pozdro
[#112] Re: RetroKomp 2014

@Piotr Myszkowski, post #111

Panie i Panowie - oto nowy polski discmag na.... Commodore 64 ok, racja - Hot Style #1 - traktuje o wielu sprawach, w tym o RK'2014 i nie tylko:

http://csdb.dk/release/?id=135757

Zapraszam do lektury OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem