Komentarze do artykułu: Dune 2 - Battle For Arrakis

[#1] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis
Jak dla mnie gra jest ôwietna. Posiada super klimat, a podkîad muzyczny jeszcze bardziej go potëguje. Wielokrotnie graîem juű w të grë i po przejôciu jej, po jakimô czasie wracam do niej ponownie. Ta gra to absolutna klasyka.
[#2] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis
czy trylko ja widze, ze na sreenshotcie po prawej w werrsji niemieckiej jest napisane "KREDITS", a chwile nizej po lewej takze widac, ze wersja niemiecka, ale juz tam jest napisane "CREDITS" (prawy gorny rog) :)
[#3] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@juen, post #2

Chodzi Ci o zdjęcie gdzie są silosy ?

Rzeczywiście - opis po niemiecku, natomiast kredyty są angielskie :D
[#4] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@juen, post #2

Inni też tak widząpomysł
[#5] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Dawi, post #1

Jeden z lepszych rts-ów i jeszcze wersja amigowa wymiata OK
[#6] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@parallax, post #5

Dune Legacy bardziej :)
[#7] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis
Gra jest naprawdę dobra, ale posiada trochę bugów.

Oto jeden z bugów:

Często postępowałem tak: niszczyłem budynek wroga, a w miejscu gdzie stał ów budynek stawiałem jakąś jednostkę. Wróg budował budowlę na mojej jednostce.

Jednostka wówczas przepadała.
[#8] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hubez, post #7

Oryginał tej gry jest już do mnie w drodze. OK Szykuje się zażarta Bitwa o Arrakis!

Grywalność 100% - zgadzam się z mailmanem.

Może w przyszłości uda mi się zrobić wersję AGA tej gry z 256-kolorową grafiką. To jedno z moich marzeń na przyszłość.

Sporo z tej gry rozpracowałem swego czasu i w zasadzie jedyną przeszkodą to zaimportowanie PC-towej grafiki. Silnik napisze się w zasadzie bez większych trudności.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2016 15:50:56 przez Hexmage960
[#9] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #8

Może w przyszłości uda mi się zrobić wersję AGA tej gry z 256-kolorową grafiką. To jedno z moich marzeń na przyszłość.

Sporo z tej gry rozpracowałem swego czasu i w zasadzie jedyną przeszkodą to zaimportowanie PC-towej grafiki. Silnik napisze się w zasadzie bez większych trudności.


Czyli chcesz stworzyć kolejną reimplementację tej gry, konkurencyjnej np. dla OpenDune czy Dune Legacy (również w wersjach dla MorphOS - recenzja czy AmigaOS4) czy PlayDune (działa na przeglądarkach)?

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2016 21:02:12 przez grxmrx
[#10] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@grxmrx, post #9

Tak. Moim zamiarem jest stworzenie własnej re-implementacji silnika gry z wykorzystaniem oryginalnej grafiki z wersji PC. Nie będę posiłkował się cudzym kodem źródłowym, chyba że dotyczy np. rozpakowywania oryginalnych danych z PC.

Program ma być natywny dla AGA, napisany z myślą o Amidze.
Ale tak jak wspomniałem projekt celuje w bliżej nieokreśloną przyszłość. Wiem jednak, że na pewno go dokończę.
[#11] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hubez, post #7

Jest na to sposób - przejmować budynki wroga piechotą. W tym przypadku piechota staje się bardzo pożyteczna i warto budować koszary.

Jestem w tej chwili w 4 misji Atrydami (dochodzą czołgi bojowe). Z instrukcji przydaje się parę skrótów klawiszowych, np. TAB służy do przełączania między jednostkami widocznymi na ekranie.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2016 16:17:36 przez Hexmage960
[#12] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #11

Piechota jest zupełnie niepożyteczna, bo zostanie zmasakrowana zanim zbliży się do rzeczonego budynku.

Zobacz sobie jak żenujące są na późniejszych misjach desanty Sardaukarów - o ile na początku jeszcze parę jednostek "fioletowych Heavy Troopers" wysadzonych gdzieś za bazą potrafi namieszać, to później automatyczne działka rakietowe ich po prostu zmiotą.
[#13] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #12

Zakładam oczywiście, że obrona rzeczonego budynku została zlikwidowana oraz, że mamy wystarczające siły w okolicy by zniszczyć budynek. Wtedy przesyłamy paru piechurów w okolice budynku i wchodzimy, gdy energia ma poziom czerwony.

Gdyby piechota bez wsparcia przejmowałaby budynki byłaby zbyt silna.

Sardaukarzy czy Fremeni są trochę słabi (bo to zwykłe oddziały ciężkiej piechoty), ale potrafią czasem zamieszać.

Fremeni jako sojusznicy Atrydów czasem pojawiają się w jakimś dobrym strategicznym punkcie mapy i odsłaniają niezbadany obszar.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2016 20:50:03 przez Hexmage960
[#14] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #13

Jeśli obrona została zlikwidowana i mamy w okolicy wystarczające siły do zniszczenia budynku to wypadałoby zniszczyć całą bazę, a nie bawić się w podciąganie piechoty przez pół mapy.
[#15] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #14

Jeśli jeszcze nie zniszczyliśmy Placu Budowy przeciwnika to pomysł z przejmowaniem jest dobry.

W późniejszych misjach, gdy bazy przeciwnika są pokaźne często nie zniszczymy obrony całej bazy za jednym razem, tylko stopniowo. Warto niszczenie bazy zacząć od przejęcia jakiejś wysuniętej budowli po eliminacji jednostek oraz murów i wieżyczek obronnych znajdujących się w bezpośrednim jej sąsiedztwie.

Nie musimy niszczyć całej obrony bazy, by przejąć budynek.

Przejęcie jakiejś elektrowni lub fabryki skutecznie odetnie komputer od zasobów i pozwoli szkolić jednostki od razu w bazie przeciwnika. Budynki warto przejmować również dlatego, żeby uniknąć odbudowywania ich przez komputer jeśli jeszcze posiada plac budowy.

Warto oczywiście zacząć niszczenie od Placu Budowy, ale nie zawsze jest to takie proste, bo leży zazwyczaj na tyłach bazy.

Ogólnie taktyk w grze jest mnóstwo. Lekka piechota jest słabiutka, ale do przejmowania się przydaje. Ciężka piechota przydaje się również do ataku i obrony bo może strzelać na odległość i ponad budynkami.

Atrydzi dlatego, że mają tylko lekką piechotę - dysponują bardzo skutecznym lotnictwem - Ornitopterami. Ordosi też.

A przypatrz się jednostce Raider Trike Ordosów. Czy ona rzeczywiście jest lepsza niż zwykły Trike? Lepiej nadaje się do zwiadów? Przyznam, że jestem ciekaw, czy posiada ona jakieś inne parametry (statystyki).
[#16] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #15

Moja taktyka, która zawsze się sprawdza to rozwalanie najpierw Construction Yard. Praktycznie nie ma planszy, żeby nie dało się przemknąć niezauważonym (oczywiście nie całym wielkim oddziałem, tylko po jednej jednostce po krawędzi mapy). Potem szybkie uderzenie i przeciwnik jest bezbronny.

Co do ornitopterów - ich skuteczność jest taka sobie. Po pierwsze - same sobie wybierają cel ataku i lecą gdzie chcą (nie jest możliwe puszczenie fali kilkunastu/kilkudziesięciu ornitopterów, chyba że w Starporcie jest akurat promocja). Po drugie - nie odkrywają mapy (what?) tam gdzie przelatują, tylko miejscami, punktowo. A po trzecie - jeśli przeciwnik posiada wieżyczki rakietowe to ornitoptery zostaną zmasakrowane zanim zdołają cokolwiek zniszczyć. I tu ciekawostka, której nie znajdziesz w instrukcji - na skuteczność strącania ornitopterów (jak również na zasięg samobieżnych wyrzutni rakiet) ma wpływ ustawienie prędkości gry. Im wolniej tym lepsza celność rakiet z wieżyczek (jedna rakieta=jeden strącony ornitopter), im szybciej - tym większa szansa przetrwania ornitoptera. Można w ten sposób znacząco pomóc sobie i zaszkodzić przeciwnikowi podczas rozgrywki.

Co do Raider Trike - faktycznie, jest nieco szybszy od zwykłego. Co do nieco mocniejszej broni i słabszego pancerza - jeśli to prawda to są zmiany niezauważalne. Trzeba by było potestować - kazać np. żołnierzowi piechoty ostrzeliwać zwykłego Trajka i Raider Trajka i sprawdzić ile salw wytrzyma.

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2016 11:23:32 przez recedent
[#17] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #16

Moja taktyka, która zawsze się sprawdza to rozwalanie najpierw Construction Yard. Praktycznie nie ma planszy, żeby nie dało się przemknąć niezauważonym (oczywiście nie całym wielkim oddziałem, tylko po jednej jednostce po krawędzi mapy). Potem szybkie uderzenie i przeciwnik jest bezbronny.

Jasne, że szukanie słabych punktów w bazie wroga to kwintesencja strategii.

Ja również uważam, że warto zacząć od polowania na CY przeciwnika.

Dla urozmaicenia sobie rozgrywki można próbować też innych strategii. Ja w 3 misji przejąłem co najmniej kilka budynków wroga zanim zniszczyłem jego plac budowy.

No i w ostatnich dwóch misjach trzeba sporo kombinować, żeby nie zostać rozwalonym przez 1 lub 2 pociski typu Death Hand. Ja zawsze zakładałem wtedy dwie bazy. Liczy się wtedy szybkość działania - bo jak przeciwnik odkryje Twoją bazę - zaczyna się nawałnica.

Odnośnie Ornitopterów - jest podobnie jak z piechotą przejmującą budynki - sama mało zdziała, ze wsparciem - sporo.

Dla mnie fajne są momenty, kiedy przeciwnik atakuje nas Ornitopterami. Jeśli nie jesteśmy przygotowani (nie wybudowaliśmy jeszcze wieżyczki albo wyrzutni rakiet) może to oznaczać duże kłopoty i zaczynanie misji od nowa.
[#18] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #17

Dwie bazy to przesada. Wystarczy zapasowy Construction Yard albo jeden MCV w odwodzie. Plus mało zwarta konstrukcja bazy i (bardzo ważne) wszystko naprawione na full. Bezpośredniego trafienia nie wytrzyma, ale "zahaczenie" owszem (Death Handy nie są zbyt celne).
[#19] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #18

Z tego co pamiętam ostatnia misja dzieje się zawsze na jednej takiej samej mapie (chodzi o rozłożenie terenu). I skalna wysepka, na której znajduje się początkowy Construction Yard nie jest zbyt duża. Wybudowanie jednej mało zwartej bazy zawierającej wszystkie podstawowe budynki, port gwiezdny i pałac jest bardzo trudne.

Należy albo ścieśniać budynki - co jest zbyt niebezpieczne, ze względu na pocisk Death Hand. Albo wybudować nową bazę z prawej strony mapy na oddzielnej wysepce skalnej, co jest dużo lepsze - ale ta nowa baza musi też być ufortyfikowana, bo komputer atakuje obie.

Ja zawsze miałem pecha i Death Hand rozwalał mi centrum bazy. Dlatego dopiero później wpadłem na to, że można wybudować drugą bazę. I dopiero wówczas tą misję przeszedłem.
[#20] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #11

Mały update. Jestem już w 5 misji szeroki uśmiech

Sardaukarzy nieomal rozwalili mi mój plac budowy, bo ich nie zauważyłem - byłem skoncentrowany na ataku. Ostatecznie zniszczyli mi tylko jedną elektrownię.

No i mam nauczkę by stawiać mur obronny również z tyłu bazy.

Udało mi się zniszczyć Rafinerię przeciwnika i na długo odciąłem go od gotówki, dlatego nie mógł nawet reperować pozostałych budynków. Później dostał trochę szmalu ze zniszczonych budowli (komputer dostaje kasę jak się zniszczy mu budynek) i odbudował rafinerię i silos, które szybko zniszczyłem ponownie. W końcu dostałem się do placu budowy. Komputer bez szmalu, bez jednostek był już dość łatwy do pokonania.

No i mała wstawka "filmowa" po ukończonej misji - imperator pomagał Harkonnenom

Zabawy co niemiara, czuję jakbym dopiero poznawał tą grę (a pierwsze kontakty z grami są najfajniejsze).
[#21] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #20

Nie wal takimi spoilerami Minniat bo jeszcze komuś popsujesz przyjemność poznawania fabuły w tej grze
No i gratuluję sukcesu. Piąta misja. No no. Idziesz jak burza.
[#22] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@michalmarek77, post #21

Przepraszam jeśli spoiler był zbyt duży.

Na pewno nie zdradzę zakończenia gry jak przejdę całość.

Dzięki za gratulacje, ale teraz stopień trudności będzie rósł w szybszym tempie.
[#23] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #22

Minniat, sorry jeśli nie zrozumiałeś ale mój wcześniejszy post to był po prostu sarkazm.
Lekko złośliwy, przyznaję.
Trudno zaspoilować grę, którą na tym portalu każdy zna jak własną kieszeń. Trudno też gratulować przejścia 5 misji, skoro to sam początek gry...
Tak czy inaczej, miłego grania, choć Ty już przecież skończyłeś tę grę x razy, więc nie do końca rozumiem dlaczego piszesz teraz tak, jakbyś grał w nią po raz pierwszy.
[#24] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #19

Ostatnia misja zawsze jest w tym samym miejscu, bo gra jest zawsze tak skonstruowana, że ten skrawek lądu zostaje jako ostatni do zajęcia. Niezależnie którym grasz rodem.

Zasadniczo to w bazie potrzebujesz tylko Construction Yard, Rafinery, Wind Trap, Radar, Starport i trochę Rocket Turret (może coś jeszcze czego zapomniałem). Ixianie czy Pałac jeśli gramy innym rodem niż Harkonneni są - moim zdaniem - bardzo wątpliwą, za to dość kosztowną inwestycją. Fabryki uzbrojenia doskonale zastępuje Starport, choć trzeba się bawić w "łowcę promocji" i czasem zadowolić dwudziestoma czołgami lekkimi za śmieszne pieniądze niż wydawać ciężkie kredyty na Siege Tanki, które akurat stoją wysoko (choć za parę minut może być okazja właśnie na nie, albo na Launchery).

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2016 00:29:20 przez recedent
[#25] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #24

Ixianie czy Pałac jeśli gramy innym rodem niż Harkonneni są - moim zdaniem - bardzo wątpliwą, za to dość kosztowną inwestycją.

Uważasz, że czołg soniczny jest za słaby? Czasem zrobi więcej spustoszenia niż wyrzutnie rakiet, a ma podobny zasięg i rani jednostki na całej linii strzału. Deviator też jest całkiem pożyteczny, bo robi zamieszanie wśród jednostek wroga.

Gra może i nie jest zbyt "zbalansowana" jak powiedzielibyśmy dzisiejszymi terminami. Jednakże uważam, że ograniczanie się tylko do jednej taktyki ujmuje zabawie. Nie budujesz w ogóle fabryk gdy masz port gwiezdny?

Ja podchodzę do tego w taki sposób, że skoro autorzy zrobili fabryki, to należy z nich korzystać. szeroki uśmiech Lubię "naturalne" taktyki, mieszanie typów jednostek a nie masowanie jednej jednostki na potęgę, jak robi wiele osób dzisiaj w grach RTS.

I powiem Ci, że moje taktyki są skuteczne. Lubię robić mało jednostek, ale zróżnicowanych oraz dobrego typu (kontrującego) - i miażdżyć dziesiątki wrogów, którzy stawiają na siłę. I często mi się to udaje.

Przeszedłem bieżącą misję i jestem w misji 6. OK
[#26] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #25

Sonic Tank to słaba jednostka. Jest gorzej opancerzona od zwykłego czołgu, zasięg ma mniejszy od Rocket Launchera (polecam sprawdzić), a przez to że uszkadza jednostki po drodze w ferworze walki potrafi walić we własne wojska. Super, że się doskonale sprawdza na piechotę, tylko że piechota - na planszach, w których jest dostępny - w ogóle nie liczy się w walce.

Deviator - owszem, czasem się przydaje. Szczególnie do niszczenia Devastatorów Harkonnenów (szybko przejąć i nakazać autdestrukcję). Ale na tym się przydatność kończy. Zamieszanie w szeregach wrogów zrobi parę dobrze wycelowanych strzałów ze zwykłego Rocket Launchera. A propos "dobrze wycelowanych" - Deviator jest równie "celny" jak zwykłe Launchery.

Zrób rozgrywki sieciowe w swojej wersji "Dune 2" - chętnie się z Tobą i Twoimi Sonic Tankami zmierzę, zobaczymy kto kogo zmiażdży :)
[#27] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #26

2 strzały z Devastatora do Sonic Tanka i po nim. Heavy Tank spokojnie zniszczy Sonic Tanka. Sonic Tank między czasie odda kilka strzałów zanim czołg do niego dojedzie, ale to Heavy Tanka nie zniszczy.

Piechota (infantry) jest w ogóle bezużyteczna, chyba, że do przejmowania wrogich jednostek.

Trooper'si są już dużo lepsi. Przydają się zwłaszcza w piątym levelu gdzie nie ma Rocket Launcherów.

Troopers ma większy zasięg niż Cannon Turret, przez co znakomicie nadają się do niszczenia działek.
[#28] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hubez, post #27

2 strzały z Devastatora do Sonic Tanka i po nim. Heavy Tank spokojnie zniszczy Sonic Tanka. Sonic Tank między czasie odda kilka strzałów zanim czołg do niego dojedzie, ale to Heavy Tanka nie zniszczy.

Ale ja nie napisałem, że Sonic Tank jest silny pod każdym względem. Jest jednostką, która ma mało punktów energii, ale w zamian zadaje duże obrażenia obszarowe.

Dobrze usytuowany Sonic Tank ze wsparciem innych jednostek krótkiego zasięgu może robić ogromne zniszczenia szczególnie wśród budynków wroga.

Zgoda, że Devastator jest kontrą na Sonic Tanka, ale Devastator ma dużo mniejszy zasięg i nadaje się do czego innego, aniżeli Sonic Tank.

Generalnie Sonic Tank to taki Launcher z obrażeniami obszarowymi i dużo lepszą celnością. Niezastąpiona broń przy niszczeniu czegoś z daleka.

Nikt nie wyśle Sonic Tanków bez wsparcia odpowiednich, uzupełniających jednostek, które niwelują wady Sonic Tanka, czyli delikatność.

Akurat przeszedłem do kolejnej misji - 7 i tam będę miał okazję przetestować Sonic Tanki w praktyce na polu bitwy!
[#29] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #26

Sonic Tank nie jest skuteczny tylko na piechotę. Da się go usytuować by niszczył wrogie wieżyczki bez kontry. A jak już dostanie się wewnątrz słabo bronionej bazy może niszczyć kilka budynków na raz.

Deviator może też przejmować również cudze Rocket Launchery i inne ciężkie jednostki pod wrogą bazą i użyć ich do atakowania wrogiej bazy.

Powtarzam: Sonic Tank i Deviator muszą mieć wsparcie odpowiednich, uzupełniających jednostek, by pokazać swój potencjał bojowy.

Przecież nawet Devastator nie poradzi sobie sam z hordą szybkostrzelnych i dalekosiężnych wrogów. A właśnie jednostki o takich cechach to kontra na Devastator.
[#30] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #29

Krótko mówiąc - Sonic i Devia wymagają większych nakładów, więcej cackania się (tworzenia specjalnych grup uderzeniowych, których w Dune 2 nie da się łatwo zrobić) i specjalnej taktyki. Co oferują w zamian? Nic konkretnego. Devastator to czołg pierwszej linii. Sonic i Devia to kosztowne jednostki wsparcia.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem