Komentarze do artykułu: Dune 2 - Battle For Arrakis

[#31] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #30

Devastator to czołg pierwszej linii. Sonic i Devia to kosztowne jednostki wsparcia.

Ale czy Devastator nie jest przypadkiem najdroższy z jednostek, które wymagają House of IX?

Devastator - 800 kredytów.
Deviator - 750 kredytów.
Sonic Tank - 600 kredytów.

Jego siła zatem kosztuje.

Zgodzę się, że Harkonnenowie mają najcięższe jednostki. Dlatego też jednostki powietrzne - Ornitoptery, o których już rozmawialiśmy należą tylko do pozostałych dwóch rodów. Moim zdaniem jest to nie do przecenienia.

Ornitoptery są słabo opancerzone, ale atakują z powietrza i są bardziej mobilne. Dlatego wymanewrują nieraz powolnego Dewastatora jeśli zdecydują się bronić bazy.

Generalnie Devastator, zgodnie z nazwą, jest stworzony do niszczenia wszystkiego co stanie mu na drodze. Istnieją jednakże jednostki kontrujące te molochy - tak jak wspomniałem - szybko poruszające się, szybkostrzelne i o dużym zasięgu.

Prawda, że dopiero otoczony przez kilka jednostek Devastator może być pokonany.

Ogólnie podoba mi się ta różnorodność i o ile również uważam Devastatora za bardzo silną jednostkę (ale też, jak wspominam wyżej, najdroższą) to myślę, że Atrydzi i Ordosi też zostali hojnie obdarzeni przez autorów. Po prostu mają oni zupełnie inne taktyki.

Jak zagram w misję, do której doszedłem, czyli 7 Atrydami dam Wam znać jak mi poszło i jak to jest w praktyce z tymi Sonic Tankami. OK
[#32] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #31

Ornitoptery są słabo opancerzone, ale atakują z powietrza i są bardziej mobilne. Dlatego wymanewrują nieraz powolnego Dewastatora jeśli zdecydują się bronić bazy.


Po pierwsze - Dewastator nie będzie strzelał do Ornitopterów, a po drugie - żaden ornitopter nie zaatakuje jednostki przeciwnika. One walą tylko do budynków. I nigdy nie widziałem, żeby Ornitopter bronił bazy.
Fakt, że Atrydzi i Ordosi mają Ornitoptery wcześniej, ale Harkonneni też mogą je budować w późniejszych misjach.
[#33] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #32

Z tego co pamiętam Ornitoptery atakowały jednostki (mogę przysiąc, że widziałem). Teraz będę miał okazję poobserwować i dam znać.

A więc Harkonnonowie dostają Ornitoptery w porcie gwiezdnym. Rzeczywiście, zapomniałem. Ale nie ma ich tam chyba zbyt dużo na składzie.
[#34] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #33

No i przeszedłem misję siódmą Atrydami. Trwało to ok. 40 minut, pewnie trwałoby dłużej gdyby nie Ornitoptery. W środkowej części gry bardzo przydały się - zniszczyły kilka budynków wrogich Ordosów, w tym Plac Budowy. Resztę bazy zniszczyłem czołgami.

Ornitoptery atakowały tylko budynki (być może coś mi się przywidziało z tym atakowaniem jednostek).

Napotkałem w trakcie misji na parę przeszkód, z których jakoś wyszedłem. Wrogi Ornitopter nękał moją Fabrykę ciężkich pojazdów oraz Plac budowy. Miałem kilka Wież rakietowych, mimo to udało mu się zniszczyć Fabrykę kilka razy. Pod koniec czerw zeżarł mi dwie z trzech żniwiarek, na szczęście było to tuż przed zniszczeniem całej bazy przeciwnika, gdy nie stawiał już oporu.

Sonic Tanki są podobnie wrażliwe jak Launchery i jak zaczną dostawać obrażenia, to trzeba je wycofywać, ale te 3-4 sztuki, które wybudowałem przydały się przy niszczeniu wrogich wież i budynków oraz wspomagały niszczenie jednostek.

Ogólnie, mimo dość dużej wygranej, nisko oceniam swoją gospodarkę i kolejność budowy w tej misji. Mógłbym troszkę nad tym popracować. W tej misji celowałem w 2 rafinerie, jedną dodatkową żniwiarkę oraz szybki Carry-all. W rezultacie miałem dużo budynków (muszę budować ich mniej), a surowców mało (muszę chyba celować w 3 rafinerie). Inna sprawa, że przyprawa była trudno dostępna na tej mapie.

Muszę popracować zatem nad ulepszeniem taktyki tym bardziej, że w nadchodzącym starciu będę walczył z Harkonnenami i Ordosami naraz i coś mi się wydaje, że będzie to misja, w której polegnę za pierwszym razem. Zobaczymy.
[#35] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #34

No i sprawdziło się Jak tylko mój Harvester wyjechał niechcący za daleko wróg rozpoznał moją pozycję i grzmotnął Death Hand, który trafił w sam środek bazy. Udało mi się troszkę odbudować jednakże moja obrona nie trwała długo. Zrzucono Devastatora koło mojego placu budowy, którego udało mi się rozwalić dwoma czołgami, ale ... Devastator wybuchając rozwalił tenże plac budowy... Dalej mogłem tylko obserwować napierające wojska.

Trza potrenować i wybrać lepszą kolejność budowania. I drugi plac budowy się też przyda. Jak to mówią "żarty się skończyły" szeroki uśmiech
[#36] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #35

Hmn...a w trakcie misji zapisywać gry nie możesz, by się uchronić przed Death Hand (bardzo randomowo trafia)?
[#37] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@michalmarek77, post #36

Tak, znam ten trik. Ale w praktyce w tym przypadku muszę zaczynać misję prawie od początku, bo ta żniwiarka wyjechała przypadkowo (zauważył ją Launcher Harkonnenów) i zanim się zorientowałem miałem niemal całą bazę w zgliszczach.

Innymi słowy, nie mogę pozwolić by wróg zauważył mnie zbyt szybko, bo muszę być przygotowanym.

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2016 18:40:53 przez Hexmage960
[#38] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #37

Swoją drogą - to głupie, że wystarczy się podłożyć jedną jednostką, a wróg od razu zna dokładną pozycję Twojej bazy. Co więcej - jeśli np. zmienisz jej rozkład (np. wybudujesz Heavy Factory) to kierunek ataków nieprzyjaciela też to uwzględni. Co to, zwiad satelitarny?

Sam musisz posyłać zwiadowców, żeby poznać co i gdzie, a komputer nigdy tego nie robi.
Co do tego Devastatora - po związaniu go walką trzeba było odciągnąć od CY. Chyba że tak się zafiksował na jego ostrzeliwaniu, że nie reagował na te Twoje dwa czołgi.
[#39] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #38

No cóż, komputer zawsze "oszukuje" bo zna pozycję naszej bazy. Całe szczęście, że rozpoczyna atak dopiero gdy "dostrzeże" nasze jednostki, a nie wcześniej.

Jeśli nie wyślemy na zwiad jednostki to i tak prędzej, czy później wróg nas zaatakuje gdy tylko zrobi desant do naszej bazy. Więc atak Death Hand na nas można odłożyć maksymalnie do pierwszego desantu.

Jeśli chodzi o tego Devastatora - odpowiedział na atak moich czołgów. Nie myślałem jednakże o odciąganiu go od budynku, zwyczajnie zapomniałem, że podczas destrukcji ten pojazd powoduje duży wybuch, który rani sąsiednie jednostki, czy budynki.

Chciałbym zauważyć, że gry strategiczne Westwoodu są bardzo ciekawie rozwiązane w kwestii "logiki" rozgrywki. Jak np. zobaczysz plik tekstowy ze scenariuszem to mamy tam określenia typu "Friend Base", czy "Enemy Base" odnośnie desantów jednostek.

Jak analizowałem kod Dune 2 napotkałem na terminy "East", "West" itp. również odnośnie pozycji na mapie.

Podejrzewam, że to świetny pomysł programistów z tej niedziałającej już firmy. Mamy określenia ze "świata rzeczywistego".
[#40] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #39

Panowie, a propos tematu Dune2, zainspirowaliście mnie swoją dyskusją do tego stopnia, że postanowiłem sobie odświeżyć wspomnienia (z A500) i przejść Dune2 raz jeszcze ok, racja

Na początek pierwsze 2 misje poszły OK
[#41] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@BULI, post #40

He he... Ja jestem już w siódmej pod DosBOXem na moim G5
[#42] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #41

Jaki amigowiec :) No brawo Recedencie, brawo :)
[#43] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@BULI, post #40

OK

Zdradź jakim rodem grasz - Atrydami?
[#44] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #41

no ja tez na 7mej, testuje dune z epicport w przegladarce, jest gites :)
[#45] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@juen, post #44

Miło to słyszeć. Warto o tym dyskutować. Ja nadal w ósmej, tu zaczynają się schody.
[#46] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #41

...a ja w trzeciej ino na Amidze... aaaaa bo na Amidze jest trudniej pomysł
[#47] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Vato, post #46

Panowie jutro odpalam, grałem w Dune 2 dawno, dawno temu...
[#48] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@sebbb, post #47

No to zrównałem się z Minniatem. Ósma plansza. Oczywiście Atrydami.

No to tak - faktycznie, czasem Ornitopter atakuje jednostkę. Ale w wersji na Amigę nigdy tego nie widziałem. I nadal utrzymuję, że to jednostka w większości bezużyteczna.

Sonic Tank ma zasięg mniejszy niż Rocket Launcher. I to na tyle mniejszy, że staje się łatwym celem dla Rocket Turret gdy próbuje ją ostrzeliwać.

Nadal uważam, że Heavy Factory (a już zwłaszcza High Tech Factory) to zbędna ekstrawagancja na późniejszych planszach. Można z powodzeniem przesunąć jej produkcję na później, gdy już trochę opanujemy sytuację, zbudujemy zapasowy Construction Yard i nie będziemy mieli co robić z kredytami.
[#49] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #48

No to zrównałem się z Minniatem. Ósma plansza. Oczywiście Atrydami.

No to możemy gadać na równi Panie Komandorze! OK

No to tak - faktycznie, czasem Ornitopter atakuje jednostkę. Ale w wersji na Amigę nigdy tego nie widziałem. I nadal utrzymuję, że to jednostka w większości bezużyteczna.

A mi w misji siódmej Ornitoptery bardzo się przydały (tak jak opisywałem rozwaliły kilka budowli). I przyznam, że nawet jeden Ornitopter potrafi być wkurzający jak przeciwnik wyśle go na naszą bazę.

Sonic Tank ma zasięg mniejszy niż Rocket Launcher. I to na tyle mniejszy, że staje się łatwym celem dla Rocket Turret gdy próbuje ją ostrzeliwać.

Zgadzam się, choć czasami z pewnego kąta udało mi się podjechać pod wieżyczkę.

Co do fabryk - no nie wiem, czy StarPort całkowicie zaspokoi zapotrzebowanie na armię. Przyznam, że zawsze traktowałem go jako uzupełnienie.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2016 21:13:03 przez Hexmage960
[#50] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #49

nawet jeden Ornitopter potrafi być wkurzający jak przeciwnik wyśle go na naszą bazę.


No, zważywszy na to że przeciwnik wysyła ich tylko po jednym... :) Ale wystarczy przestawić prędkość gry na "Slowest" i nasze wieżyczki rakietowe strącą go w ciągu sekund.
[#51] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@recedent, post #50

A ciekawe, czy jak ten pierwszy nie zostanie przez nas zniszczony to wyśle następnego?

W bieżącej misji Ordosi nie wysłali ani Ornitoptera, ani Sabotażysty. Być może dlatego, że wybrałem rejon czerwony podczas wybierania tej misji.

Po opisywanej porażce mogłem wybrać tylko drugi spośród obojga rejonów - zielony (zapisałem stan z obu wariantów).

Czyli Sabotażysta czeka najpewniej na zielonym polu.
[#52] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #51

Odnośnie Ornitopterów - przylatują po jednym, bo wróg konstruuje je po jednym (my zresztą też, chyba że robisz zakup w Starporcie). Z tym że u komputerowego przeciwnika rzadziej występuje zafiksowanie na jednym typie jednostki - pewnie zwróciłeś uwagę, że przysyła raz Quada, raz Troopersów, raz czołg, raz Launcher itp.

Ja zmiotłem już bazę Ordosów, a Harkonnenom zniszczyłem Construction Yard. Teraz pora pozbyć się tego wrednego pałacu i dalej będzie już z górki.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2016 23:58:49 przez recedent
[#53] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #39

Kolejnym oszustwem jest to, że baza wroga od samego początku jest wybudowana w pełni.
[#54] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hubez, post #53

Hmn, skoro Ty jesteś agresorem i atakujesz wrogie terytorium to chyba logiczne, że atakowany przeciwnik powinien mieć bazę, prawda?
[#55] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@michalmarek77, post #54

Ale my atakując tereny które nie są przez nikogo zajęte już napotykamy gotowe bazy wroga.
[#56] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #43

Zdradź jakim rodem grasz - Atrydami?


Obóz Czerwonych
[#57] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@BULI, post #56

Czerwony to mój ulubiony kolor i kiedyś zawsze wybierałem Harkonnenów. Teraz gram "po kolei" każdym z rodów.
[#58] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hexmage960, post #57

Moim zdaniem, najłatwiej grać: Harkonenami, najtrudniej Ordosami.
[#59] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@Hubez, post #58

Też mi się tak wydaje przy najmniej w początkowych etapach ok, racja
[#60] Re: Dune 2 - Battle For Arrakis

@BULI, post #59

Trudna ta 8 misja. Przegrywam, bo nie potrafię obronić się przed napierającymi wojskami, które są dość liczne.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem