[#78]
Re: Dune 2 - Battle For Arrakis
@Hexmage960,
post #77
Sonic Tank i Rocket Launcher mogą niszczyć goniące je czołgi wykorzystując trik spowalniający wroga, gdy nie widać go na głównej mapie a nas tak. Po każdym naszym ataku przesuwamy się o dwa pola myszą a mapę przesuwamy klawiaturą.
Nasze oddziały i wrogie pewnie też atakując od dołu mają atak o 20 procent większy.
Jest trik pozwalający na namiastkę wysyłania wielu oddziałów w jedno miejsce. Po zgrupowaniu ich obok siebie wysyłamy jeden do celu, a następnemu jako cel dajemy właśnie ten pierwszy i podąża on za nim, z kolejnymi robimy sztafetę. Niestety gdy stracimy je z oczu to jeden dogania drugi i się zatrzymują.
Kiedyś zbudowałem zagrodę w której umieszczałem przejęte Harvestery, blokując wyjazd naszym zbieraczem. Wróg wtedy podsyłał następne.
Trzy Sonic Tanki ustawione 9 pól od naszych budynków niszczą większość standardowej inwazji wroga a same są rzadko atakowane.
Sonic Tank najmocniejszy atak ma z odległości 3 pól lub na ukos.
Jeśli odpowiednio umieścimy Pałac na drodze ataków wroga, atakuje on właśnie jego a naprawa jest za darmo.
Na niektórych mapach bazy są umieszczone na połączonym skalnym terenie, można więc odkrywać teren budując płyty konstrukcyjne.
Jeśli nie ma już przyprawy na mapie niszczymy ostatni Harvester i dostajemy 7 kredytów, po chwili przysyłają nowy i powtarzamy to. Niestety każdy zniszczony odejmuje 3 punkty, a każda minuta dłużej zabiera kolejny punkt.
Jak pisałem w innym wątku mój rekord to 1898 punktów, uzyskałem go Atrydami a nie Ordosami jak tam pisałem. Ordosami natomiast rekord to 1679 gdy jeden przejęty czołg atakował puste pole mając po drodze elektrownię, niszczył ją a wróg ją odbudowywał i tak może 50 razy.
Tak dużą ilość punktów można dostać gdy niszczymy pojedynczo budynki. Wróg buduje wtedy po kilka oddziałów każdego rodzaju. Gdy zginą niszczymy następny budynek. Czasem zdarza się że produkuje żołnierzy i 3-4 kołowce w nieskończoność mimo braku silosów i zbieralni.
Tak samo jest gdy atakujemy dwa budynki, po zniszczeniu jednego drugi automatycznie się naprawia a przyprawy na to nie ma - jeden budynek też się wiele razy naprawia gdy jest w połowie zniszczony.
Dużo punktów można zdobyć gdy zostawimy ostatni wrogi budynek, a my zbieramy przyprawę. Przyprawa musi być jednak gdzieś magazynowana, więc budujemy zbieralnie i silosy oraz wydajemy kasę na oddziały i budynki - budujemy dużo MCV by budować Construction Yard i zbieralnie blisko złóż przyprawy oraz Carryall by szybciej ją dostarczać. Jeśli mamy 100 procent zajęte punkty za wyładowaną przyprawę nie dochodzą. Maksymalna ilość zebranej przyprawy to 65535 w podliczeniu misji, potem punkty też już nie dochodzą. Można w ten sposób dojść do nawet 800 punktów w 6, 7 czy 8 misji, ale ktoś kto grał wiele razy ma pewnie w Hall of Fame wyższe wyniki tylko z 9 misji.
Devastator wybuchając niszczy w promieniu dwóch pól od siebie, ale jest to losowy wybór pól i nawet przy jednym polu potrafi nie zniszczyć Spice Silos - najsłabiej opancerzony budynek.
Gdy na początku gry dokucza nam Sandworm wystarczy dać mu trzy Harvestery do pożarcia i mamy spokój - ale musimy mieć tylko jedną Refinery - wtedy przyślą nam następnego za darmo.
Map w grze jest 27 a każdy ród ma ich 22 do zajęcia. Mapy dla każdego rodu osobno, zbudowane są zawsze tak samo. Najtrudniejszą poza ostatnią jest mapa gdzie nasza baza jest na środku mapy, a dwie wrogie na górze i na dole oraz mało przyprawy. Jest to chyba 6 czy 7 misja dla Atrydów.
Ceny w Starporcie mają od 40 do 160 procent ceny fabrycznej.
Carryall-320-999
Combat Tank-120-480
Harvester-120-480
MCV-360-999
Ornithopter-240-960
Quad-80-320
Rocket Tank-180-720
Siege Tank-240-960
Trike-60-240
Czasem można zauważyć krążący wrogi Carryall z inwazją który nie może wylądować, nie można strzelać do niego bezpośrednio ale gdy atakujemy miejsce gdzie krąży w końcu rozbija się i ładunek też.
W 2 misji wystarczy zebrać 2700 przyprawy, ja tego nigdy nie robię - niszczę wroga jak w innych misjach.