[#42]
Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012
@Andrzej Drozd,
post #35
Sorry Andrzeju, ale pojecia nie masz o tworzeniu PC/towej wersji The Settlers.
Volker Wertich napisal kod wersji amigowej w czystym Assemblerze, przy wersji PC praktycznie nie bral udzialu , konwertujac gre Alexander Jorias i Ingo Frick przepisali ten kod na assembler x86.
Amigowy Settlers dzialal w palowym overscanie, 352×273 , wersja PC w wersji vga ma tylko 320x200 , i faktycznie wyglada slabo, jednak SVGA 640x480 miazdzy amige, tak estetycznie, jak i pod wzgledem korzysci/mozliwosci jakie daje (wieksze, niemal 4 krotnie w stosunku do amigowej, widzialne pole rozgrywki = wieksza kontrola )
Fakt niepodwazalny jest taki, iz wersja PC jest LEPSZA od Amigowej. Zaden to powod do wstydu, rowniez zaden by przywiazaniem do platformy negowac to co oczywiste.
Generalnie pisanie o konwersjach jako o latwiznie majacej przyniesc tylko latwa kase to szalone uogolnienie. Wiele konwersji (na wielu systemach) to male dziela sztuki programistycznej (ot chocby amigowy B.C. Kid, czy R-type).