Komentowana treść: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012
[#31] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Andrzej Drozd, post #19

Po co mieliby zmieniac paletę kolorów?

Żartujesz, prawda?
[#32] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@GumBoy, post #31

nie od dziś wiadomo że mortal kombat na gameboya w dwóch kolorach jest lepszy od tego na amidze w 32 :)
[#33] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Robert-Minimat-Szacki, post #6

Ja nadal mam marzenie o A4000 i jest to moje największe marzenie

marzenia sa po to aby jes spelniac :) dlatego od kwietnia 2012 r mam ladniutka Amige 3000T kupiona za czesc premi.
[#34] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@recedent, post #15

co do gier i konwersji z Amigi na PC .. to czesto i gesto bylo tak ze dane podlegaly konwersji VGA ale z paleta 32 na screenie 256 kolorowym.
Rozdzielczosc dawala w kosc 320x200 dawalo taka pixeloze ze az strach (zobaczcie cannon fooder)
Gry amigowe dopiero ladnie wygladaly w 640x480 i danymi przygotowanymi od nowa.
Amiga miala poziom wiele lat i graficzny i muzyczny....

oczywiscie wiele konwersjie z PC na Amige tez byla "nieudolna" i szybka za taka firme przewodnia mozna podac Sierre (albo jak sie mowiło ścierre).
[#35] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@GumBoy, post #31

Nie żartuję. I mam rację. Po co mieliby pracować nad wszystkim od nowa i sobie utrudniać życie?
No i...i zostawili po staremu, aby wziąć kasę za łatwiznę. Życie. :)
Oczywiście są drobne poprawki o których wspomniał MDW. :)
[#36] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Andrzej Drozd, post #35

Nie żartuję.

Ręce opadają.

I mam rację

Tak, tak. Oczywiście.

Po co mieliby pracować nad wszystkim od nowa i sobie utrudniać życie?

Po to, żeby zrobić ładniejszą grę? Mały hint, większość konwersji które wychodzą ze sporym opóźnieniem sie podrasowuje, jeśli sprzęt na to pozwala. Twoja znajomość w tym temacie jest chyba nienajlepsza. Po drugie, być może oryginalna grafika miała więcej kolorów i była cieta do silnika gry, wtedy nic nie trzeba od nowa robić.

Oczywiście są drobne poprawki o których wspomniał MDW

Screenshot z wersji SVGA wykracza poza moja definicję "drobnych poprawek" w skali tej akurat gry.
[#37] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@azazel44, post #9

Gry wydawane przez Psygnosis przede wszystkim ale i Bitmap Brothers, Team 17, Core Design - to był wyznacznik możliwości Amigi jesli chodzi o gry w danym czasie. W Retro Gamer omawia się często tytuły gier i ich wersje na rózne platformy. Czasami wersja z Amigi jakiegoś tytułu jest najlepsza ale też często średnia, albo najgorsza. Generalizując - wydawcy oraz devloperzy którzy od początku skupili się na Amidze, wspomniane Psygnosis i wydawane przez nich produkcje DMA Design, Reflections - oni wydawali tytuły absolutnie doskonałe i wyciskające siódme soki z hardware Amigi (seria Shadow of The Best, Hired Guns, Walker, Lemmingi itd.)
[#38] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Deftronic/..., post #37

Lemmingi to chyba soków z Amigi nie wyciskały ;)
[#39] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Robert-Minimat-Szacki, post #6

Ja nadal mam marzenie o A4000 i jest to moje największe marzenie. Nie potrzebne mi jakieś AmigiOne, które kosztują fortunę

Jak zaczniesz się za swoim marzeniem rozglądać, to może się okazać, że przy nim cena AmigaOne nie jest taką znowóż wielka fortuną.
[#40] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Deftronic/..., post #37

Operation G2 też nie był odpowiedzią na Dooma...
[#41] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@azazel44, post #40

A to w ogóle zostało wydane?
[#42] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Andrzej Drozd, post #35

Sorry Andrzeju, ale pojecia nie masz o tworzeniu PC/towej wersji The Settlers.
Volker Wertich napisal kod wersji amigowej w czystym Assemblerze, przy wersji PC praktycznie nie bral udzialu , konwertujac gre Alexander Jorias i Ingo Frick przepisali ten kod na assembler x86.
Amigowy Settlers dzialal w palowym overscanie, 352×273 , wersja PC w wersji vga ma tylko 320x200 , i faktycznie wyglada slabo, jednak SVGA 640x480 miazdzy amige, tak estetycznie, jak i pod wzgledem korzysci/mozliwosci jakie daje (wieksze, niemal 4 krotnie w stosunku do amigowej, widzialne pole rozgrywki = wieksza kontrola )
Fakt niepodwazalny jest taki, iz wersja PC jest LEPSZA od Amigowej. Zaden to powod do wstydu, rowniez zaden by przywiazaniem do platformy negowac to co oczywiste.
Generalnie pisanie o konwersjach jako o latwiznie majacej przyniesc tylko latwa kase to szalone uogolnienie. Wiele konwersji (na wielu systemach) to male dziela sztuki programistycznej (ot chocby amigowy B.C. Kid, czy R-type).
[#43] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@michalmarek77, post #42

Muzycznie pc-towa wersja jest kiepska :D
[#44] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@GumBoy, post #41

To tak przy okazji gier Psygnosis wyciskających siódme poty z Amigi. Gra chyba nie została wydana. Było demko w Amiga Format
[#45] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@michalmarek77, post #26

PC-towa wersja dziala w SVGA

A to nie wiedziałem, dzięki za info. W takim razie ja widziałem tylko chyba wersję na PC w VGA, bo była w lowresie i było to widać. Wszystkie elementy były wielkości mniej więcej takiej samej jak na Amidze. Amigowe 320x256+overscan to niewiele więcej ale jednak była to znacząca różnica w ilości terenu widocznego na ekranie. Zwłaszcza gdy się grało na we dwie osoby na jednym ekranie. Oczywiście w 640x480 na pewno byłby jeszcze lepiej. Tylko, że amigowe The Settlers działało na 7MHz, OCS i 1MB (bez muzyki). To i tak cud. :)
[#46] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@MDW, post #45

Tylko, że amigowe The Settlers działało na 7MHz, OCS i 1MB (bez muzyki).

Niestety na bardzo małej mapie i bez możliwości grania w "misje". Dopiero po odpaleniu na A1200 rozwijała skrzydła.
[#47] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@MDW, post #45

"Tylko, że amigowe The Settlers działało na 7MHz, OCS i 1MB (bez muzyki). To i tak cud. "
Dokładnie tak OK Na pc mogli by sobie tylko zamarzyć OK
[#48] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@GumBoy, post #46

Na A500 1MB mozna bylo grac kampanie, tryb wolnej gry byl ograniczony do maksymalnej wielkosci swiata "3". Na A1200+4MB Fastu mozna bylo wlaczyc bodaj "5". Na PC maksymalny rozmiar swiata byl "8", takiej wielkiej mapy bez SVGA raczej ogarnac sie nie dalo. Limit osadnikow wynosil wtedy 64000.

Natomiast na 500 bardzo okrojona byl dzwiek, slychac bylo tylko odglosy walki i stukania mlotkami przez budowniczych i kowala. Muzyki wlaczyc sie nie dalo. Na 1200 dzwiek nie byl okrojony.



Ostatnia aktualizacja: 03.07.2012 14:46:51 przez Grassmaste
[#49] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Grassmaste, post #48

Wracajac jeszcze do roznic Amiga vs PC to wydaje mi sie, ze w wersji pecetowej bylo poprawione AI. Na A500 czesto zdarzalo sie ze komp palil sobie tartaki, ktore byly w budowie i zostawal bez materialow. Czesto zdarzalo sie tez, ze w pewnym momencie(zwlaszcza przy 3 graczach sterowanych przez AI) przestawal rozbudowywac swoja osade, ale tu problemem byl chyba brak pamieci.
[#50] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Grassmaste, post #48

Na A500 1MB mozna bylo grac kampanie, tryb wolnej gry byl ograniczony do maksymalnej wielkosci swiata "3".

Na mojej A500 1MB nie można było grać w kampanię (czasem gra się uruchomiła z ta opcją, ale po 5 minutach gry się wieszała) i mapsize miałem maksymalny 2. Zapewne gra działała na pograniczu 1MB pamięci i jeśli były w niej jakieś śmieci to się wywalała.

Na A1200+4MB Fastu mozna bylo wlaczyc bodaj "5".

Z tego co pamiętam to 4MB dawało mapsize 6 a 8MB dawało mapsize 8.

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2012 15:29:34 przez GumBoy
[#51] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@MDW, post #45

The Settlers na A500 to nie "cud" tylko jedna z raptem kilku najbardziej zaawansowanych technicznie gier jakie powstaly na Amige. I z pewnoscia wyciska z poczciwej 500 maksimum mozliwosci.
Grze do perfekcji, brakuje jedynie jakiegos sensownego algorytmu walki, bo walka jest zbyt losowa wrecz czasami bezsensowna.

takie porownanie

Dune 2
320 x 200
32 kolory
malo animowane obiekty
brak animacji w tle
kilkadziesiat obiektow stalych
okolo 100 obiektow ruchomych


Settlers
350x270
EHB
kazdy obiekt animowany
animacja w tle
kilkaset obiektow
duzo bardziej skomplikowane AI

Obie gry sa dosc wolne ale Settlers i tak na oko dziala szybciej niz Dune 2.
[#52] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@GumBoy, post #50

Tu rozwiazaniem bylo odpalanie gry z 3 dyskietki. (Sam posiadalem tylko 3) Na 1 i 2 bylo intro i ono pewnie zabieralo troche ramu.
Kojarzy mi sie jeszcze ze nawet w Secret Service w tipsach bylo cos w stylu "Aby grac kampanie na A500 odpal gre z 3 dyskietki":)
[#53] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@GumBoy, post #50

"Na mojej A500 1MB nie można było grać w kampanię"

To miales zle skrakowana wersje. Na mojej A500 z 512 slow ramu doszedlem do 30 misji. Fakt pare razy gra sie wysypala, ale to tez byla krakowana wersja :P
[#54] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@selur, post #53

Mi się właśnie na takim sprzęcie czasem zawieszała po daniu na start :D Ale to tak raz na 5 razy OK
[#55] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@GumBoy, post #38

Nie wyciskały, ale miały nowatorski pomysł i były pierwsza grą która otrzymała maksymalne noty 100/100 pkt. (nie pamietam już w jakim piśmie). Przez jakiś czas była wyznacznikiem super gry. Poza tym o ile się nie mylę - jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi - na Ami pojawiła się pierwsza, potem ją portowano na inne systemy. :)

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2012 17:32:37 przez Deftronic/...
[#56] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Deftronic/..., post #55

jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi - na Ami pojawiła się pierwsza, potem ją portowano na inne systemy.


HOL rzecze, że masz rację. Co więcej - wyjątkowo imponująca lista "Conversion hardware". Ciekawe, czy jakakolwiek inna amigowa gra miała doczekała się tylu konwersji?
[#57] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@recedent, post #56

Kiedyś w którymś Retro Gamerze był spory artykuł o tej grze i ktoś z Psygnosis wypowiadał się, że to był absolutny hit który wystrzelił ich finansowo w kosmos. Gra sprzedawała się jak szalona a poźniej doszły jeszcze własnie kasa za licencje i konwersje. Czymś takim dla Team 17 były Wormsy.
[#58] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@Grassmaste, post #52

Tu rozwiazaniem bylo odpalanie gry z 3 dyskietki

Tak właśnie robiłem.
[#59] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@recedent, post #56

To jeszcze taki cytat odnosnie wersji Amigowej Lemmingów:

Yes, the Amiga version is king, but this is a worthy second place.


Lemmingi na Sege

i na A500

Lemmingi na A500

50 tys kopii gry sprzedało sie w 1szym dniu.

Polecam 85 numer Retro Gamera - jest obeszrny artykuł i dokładnie omówiona historia powstania Lemmingów.

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2012 18:45:50 przez Deftronic/...
[#60] Re: Games TOP10 - wyniki za czerwiec 2012

@recedent, post #56

Co więcej - wyjątkowo imponująca lista "Conversion hardware".

jest nie pelna (brak np ATARI XL/XE) .. no i tak stara gra w 2006 r doczekala sie Reedycji na PSP

BTW Lemmingi bardzo mi sie podobaja :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem