[#138]
Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!
@Andrzej Drozd,
post #126
Wiesz Andrzej, ja na kwestię budowy systemu dwuprocesorowego A1200+BlizzardPPC spojrzałbym przez pryzmat MOSa i OS3.9. Po pierwsze obsługa całego systemu przez jeden procesor jest bardzo dużą zaletą, w przypadku AmigaOS z powodu znacznie szybszego GUI, i całej reszty mniej widocznych elementów systemu korzystających wtedy z wydajniejszego od 68k procesora. Z uwagi na lekkość AmigaOS te zalety powinny być dopiero widoczne przy zadaniach mocno obciążających procesor - wtedy widać było wolno odrysowujące się elementy GUI, wolną reakcję na działania myszką... teraz powinno być trudniej tak "załatwić" OS. Oczywiście, przy pojedynczych zadaniach mocno obciążających PPC, np. RC5-72, stojący dotychczas odłogiem pod OS3.9 procesor sprawuje się lepiej od obciążonego całym MOSem. Podejrzewam jednak, że z uwagi na architekturę UMA karty BlizzardPPC, ta przewaga wydajności powinna maleć w miarę większego obciążenia 68k. Wogóle wykorzystanie wielu procesorów w architekturze UMA to jest taka "quazimultiprocesorowość" - z punktu widzenia systemu to są dwa osobne procesory, ale dla magistrali pamięciowej są one podpięte jak jeden, przez co łatwiej ją zapchać. Dużo lepszym rozwiązaniem byłaby własna pamięć PPC, tak jak w hipotetycznym SharkuPPC - wtedy dobrze zoptymalizowany system mógłby optymalnie i bezkonfliktowo wykorzystać PPC. Mógłby....