[#121] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@marcik, post #119

Zainstalowalem Pythona, odpalilem Blendera i nic. SnoopDOS pokazal ze zatrzymal sie nie na bibliotece tinygl.library. No to chyba koniec imprezy.

A co installera to mam z wb3.9 (dziala tez na WB3.1). Sprawdze jeszcze starsze wersje.
[#122] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Andrzej Drozd, post #118

Ad. 2
Z Aminetu:
http://main.aminet.net/util/misc/Installer-43_3.lha

[#123] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Andrzej Drozd, post #121

SnoopDOS pokazal ze zatrzymal sie nie na bibliotece tinygl.library


A masz zainstalowaną paczkę ze sterownikami 3D?

[#124] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@grxmrx, post #123

Permedia2 + tinygl = no fun. Nie ma sterownikow.
[#125] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@jacaDcaps@work, post #124


permedia + sterownik + tinygl = no fun. predkosc permedii + predkosc klasyka:)
[#126] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@kiero, post #125

permedia + sterownik + tinygl = no fun. predkosc permedii + predkosc klasyka:)

Hmmm, bidniutko. Pomalu systuacja zaczyna sie krystalizowac:

Zalety MOSa Classic:

1. Jest szybciej jesli chodzi o grafike podczas uzywania systemu, WWW itp. Jednak CGX 68k jest slabiutki w porownaniu z natywnym w MOSie.

2. Jest osiolek P2P (ktorego narazie nie udalo mi sie odplic, ale to kwestia czasu).

3. Troche ladniejszy wyglad niz to co mam na WB 3.1


Wady MOSa Classic:

1. Poki co nie znalazlem duzo softu ktorego nie ma na WB3.x

2. Ogolnie calosc pracuje mniej wydajniej w prowaniu z systemem dwuprocesorowym (czyli np. WOSem), w ktorym pracuje PPC i 68k. Przyklad:
rc5-72
WB3.x - 700000 k/s
MOS - 500000 k/s

Jednak 68k znacznie odciaza PPC, natomiast w MOSie PPC zajmuje sie wszystkimi p******ami.
Oczywiscie to bedzie tez wada AOS4.

3. Brak 3D. No, tego juz zawiele ;) I jak tu pograc w Quake?

4. Brak Overlaya. Nie mozna ogladac animacji na pelnym ekranie

5. MOS demo dziala tylko 2 godziny. Biorac pod uwage ilosc zalet do wad, mysle ze poki co nie bedzie zbyt chetnie rejetrowany.



No i kolejne pytanie. Jakiej uzyc laty aby HD byl widoczny za obszarem 4GB?
[#127] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Andrzej Drozd, post #126

No i kolejne pytanie. Jakiej uzyc laty aby HD byl widoczny za obszarem 4GB?

Mam dysk 40GB i jest dostępny w całości.
[#128] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Sylwester, post #127

Tez mam 40 GB. HD siedzi w FastATA i jest ustawiony na split. Moze tu jest problem?
[#129] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Andrzej Drozd, post #126

Wady, punkt 2: spodziewales sie czegos innego? Zadania typu liczenie kluczy beda chodzily wolniej, bo na MOSie PPC ma tez inne, ciekawsze zajecia niz liczenie RC5 ;)
Wady, punkt 3: coz, stare produkcje na warp3d powinny chodzic po zainstalowaniu go, a Q3 czy Blendera to classic i tak nie uciagnie ;)
Wady, punkt 5: w sytuacji kiedy rejestracja jest darmowa to jakos nie moge tego zrozumiec...
[#130] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Andrzej Drozd, post #126

W3. 3d jest, ale na Permedii jedynie dla Warp3D. Tak dla scislosci.

Zupelnie nie rozumiem o co chodzi Ci z "wada" nr 5. Tak trudno sie zarejestrowac?

Gdybys przeczytal dokumentacje dolaczona na CD, znalazlbys informacje o tym, ze nalezy dyskow w trybie NO-SPLIT uzywac.
[#131] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@marcik, post #129

spodziewales sie czegos innego?

Nie. Juz kiedys wspominalem o zaletach systemow wieloprocesorowych.



coz, stare produkcje na warp3d powinny chodzic po zainstalowaniu go.

O, no to wiec zainstaluje Warp3D :)



a Q3 czy Blendera to classic i tak nie uciagnie

Nie przekonuje mnie to. Sprawdzal to ktos? Chyba nie. Mysle ze to mit taki sa jak to, ze pecet 700 MHz nie uciagnie Dooma3. A jednak mozna pograc z nieco obcietymi detalami.



w sytuacji kiedy rejestracja jest darmowa to jakos nie moge tego zrozumiec...

No to juz mnie zwalilo z nog. To tak jakbym sie obudzil w rownoleglym swiecie gdzie jest wszystko takie samo, oprocz polityki. No to sie zarejestruje :)
[#132] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@marcik, post #129

a Q3 czy Blendera to classic i tak nie uciagnie

Oba produkty pewnie by sie ślimaczyły, ale w przypadku Blendera to nie ma kluczowego znaczenia, które uniemożliwiłoby pracę z tym programem. Osobiście uważam, że program ten zyskałby na pewno na popularności wśród owiec, gdyby była możliwość uruchomienia na "MOS 4 klasik". Amig klasycznych z powerką jest znacznie więcej niż Pegasosów.

Propunuję zakładać nowe tematy, gdyż z tego robi sie juz powoli "pajęczynka" ;)



Ostatnia modyfikacja: 01.09.05 17:45
[#133] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Andrzej Drozd, post #131

Nie przekonuje mnie to. Sprawdzal to ktos? Chyba nie. Mysle ze to mit taki sa jak to, ze pecet 700 MHz nie uciagnie Dooma3. A jednak mozna pograc z nieco obcietymi detalami.

Skoro uwazasz ze ma to sens to jedyne wyjscie to dotacja dla MOSTeamu i wtedy pewnie beda sie mogli zastanowic nad stworzeniem sterow do Permedii2.
[#134] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Prince, post #132

:) MOS 4 Classic :)
Hehe, wyszło mi całkiem przypadkowo

[#135] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Prince, post #132

Amig klasycznych z powerką jest znacznie więcej niż Pegasosów.

A tego to ja juz wcale nie byłbym taki pewien...
Zwłaszcza gdy mowa tu o amigach "na chodzie", ciągle sprawnych technicznie i używanych.

[#136] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Prince, post #132

Oba produkty pewnie by sie ślimaczyły, ale w przypadku Blendera to nie ma kluczowego znaczenia, które uniemożliwiłoby pracę z tym programem.

Blendera uruchamiałem na klasyku PPC160/BV pod linuksem już 2 lata temu i nie mogę powiedzieć że to było przyjemne doznanie chociaż dzięki lekkości mosa może poprawiłoby się coś w tym względzie (nie chodzi mi o rendering tylko ogólną "używalność").

[#137] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Sylwester, post #136


lekkosc morphosa niewiele tu zmieni. cale GUI blendera renderowane jest przez OpenGL.
[#138] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Andrzej Drozd, post #126

Wiesz Andrzej, ja na kwestię budowy systemu dwuprocesorowego A1200+BlizzardPPC spojrzałbym przez pryzmat MOSa i OS3.9. Po pierwsze obsługa całego systemu przez jeden procesor jest bardzo dużą zaletą, w przypadku AmigaOS z powodu znacznie szybszego GUI, i całej reszty mniej widocznych elementów systemu korzystających wtedy z wydajniejszego od 68k procesora. Z uwagi na lekkość AmigaOS te zalety powinny być dopiero widoczne przy zadaniach mocno obciążających procesor - wtedy widać było wolno odrysowujące się elementy GUI, wolną reakcję na działania myszką... teraz powinno być trudniej tak "załatwić" OS. Oczywiście, przy pojedynczych zadaniach mocno obciążających PPC, np. RC5-72, stojący dotychczas odłogiem pod OS3.9 procesor sprawuje się lepiej od obciążonego całym MOSem. Podejrzewam jednak, że z uwagi na architekturę UMA karty BlizzardPPC, ta przewaga wydajności powinna maleć w miarę większego obciążenia 68k. Wogóle wykorzystanie wielu procesorów w architekturze UMA to jest taka "quazimultiprocesorowość" - z punktu widzenia systemu to są dwa osobne procesory, ale dla magistrali pamięciowej są one podpięte jak jeden, przez co łatwiej ją zapchać. Dużo lepszym rozwiązaniem byłaby własna pamięć PPC, tak jak w hipotetycznym SharkuPPC - wtedy dobrze zoptymalizowany system mógłby optymalnie i bezkonfliktowo wykorzystać PPC. Mógłby....
[#139] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@wali7, post #138

teraz powinno być trudniej tak "załatwić" OS.

W praktyce oczywiście tak nie jest. ;)

[#140] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@MinisterQ, post #139

w praktyce oczywiście - MOS jest oparty na MUI, wymaga zdecydowanie więcej mocy procesora do sprawnego działania w porównaniu do OS3.9, jednak, jak wynika z relacji blizzardowych użytkowników MOSa, i tak system chodzi szybciej od OS3.9
[#141] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@jacaDcaps@work, post #130

Że tak się zapytam. Dlaczego w MOSie nie zaimplementowano coś na wzór Executive? Wywalony task potrafi nieźle zamulić a dzięki dynamicznym priorytetom taki task dostaje niewiele cpu i reszta chodzi sprawnie.

[#142] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Sylwester, post #141

Do wywalania tasków i zmiany ich priorytetów masz w MOSie fajny programik TaskManager. Mieszka on sobie zazwyczaj w Utilities.
[#143] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@wali7, post #142

Zwiesił mi się program powerup-owy (dałem za mały stos), z pomocą TaskManager-a owszem zmniejszyłem mu priorytet a na break nie reagował, Executiv zmieniłby priorytet automatycznie a wywaliłem go Priman-em łącznie z oknem cli z którego był uruchomiony.
[#144] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Sylwester, post #143

Prawda, taki Executive byłby lepszy, zrobiłby to automatycznie... Task Manager najlepiej wywala żywe taski, z tymi zawieszonymi różnie bywa. Chociaż i tak jest dosyć użytecznym narzędziem...
[#145] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@wali7, post #144

Przydalaby sie do tego TaskManagera opcja Kill, czy Remove - cos jak w Scoucie...
[#146] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Masta Krishna, post #145

Jest break jedynie, do reszty można użyć Scouta i lepiej się przyzwyczaić bo nie sądze żeby w najbliższej przyszłości ktokolwiek ruszył ten element systemu (i pewnie nie tylko ten).

[#147] Re: MOS 1.4.5 CLASSIC - Dziala!

@Masta Krishna, post #145

taki Scout i tak nie zwolni zasobow...a jak chcesz sie pozbyc okienka zwieszonego z blatu to wcisnij Ctrl+alt+i i juz go nigdy nie zobaczysz...:)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem