Wątek zamknięty
[#241] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@ZbyniuR, post #231

Co do otwartości i rozszerzalności PSXa, to z 4ech modeli (3 duże i mały PSOne), dwie pierwsze miały z tyłu takie długie złącze zakrywane klapką, (...)

Czyli była tak samo otwarta, jak A1200. Czyli Walker nie był niezbędny.
[#242] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@mo-1966, post #241

Walker miał być oparty na procesorze 030, dostępnym w Amigach od końca lat 80-tych, a w połowie lat 90-tych, podstawowym na kartach turbo do A1200. Nie mam pojęcia, po co był ten projekt.
[#243] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Daclaw, post #242

Może jakby Walker wyszedł, to później Amigę przejąłby nie Escom a Electrolux?
[#244] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@StaszkoZbogdańca, post #237

AmigaOne to nie Amiga

To najbardziej Amiga z tego, co powstało po bankructwie Commodore'a. Nie licząc emulatorów sprzętowych w technologii FPGA, wprost udających A1200.

Aga tez malo co dala wolne to i dla gier roznica Niezauwazalna

Przynajmniej miała 256 z 16M kolorów, co w grach było widać.
[#245] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@mo-1966, post #244

Był scandoubler co przepuszczał sygnał karty graficznej. Wsadziliby układ S3/Cirrus Logic na płytę Amigi i dali ten układ żeby gry/dema z chipsetów Amigi działały i więcej RAM.
[#246] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Daclaw, post #240

Może najpierw ustalmy, czy rozmawiamy o perspektywach Amigi jako komputera osobistego, czy jako konsoli do gier? Bo to jest porównywanie jabłek z gruszkami.

Jedni oczekiwali tego, inni owego. Mnie osobiście bardziej odpowiadałoby pójście w stronę superkomputera multimedialnego, ale wolałbym rozwój w jakimkolwiek kierunku, niż upadek.
[#247] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@mo-1966, post #244

1
[#248] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@mo-1966, post #244

Przynajmniej miała 256 z 16M kolorów, co w grach było widać.

[#249] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@mo-1966, post #244

Jeszcze raz powtorze praktycznie nie bylo roznic w grach miedzy ocs/ecs - aga , jedyne roznice to mobilizacja programistow zeby masie udowodnic ze to nowosc a tak naprawde dodawali kilka trickow w wiekszosci nawet nie zauwazalnych i bez problemow do zaimplementowania w ecs , najlepszym przykladem byl soccer kid w ktorego zagrywalem na ecs i aga na trinitronie w latach 90tych i roznic mi te wersje nie robily a telewizor od zawsze mialem najdrozszy na rynku od trinitronow po highendowe pazmy pioneera a dzisiaj oled takze do slepych nie naleze
[#250] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@StaszkoZbogdańca, post #249

Od powtarzania różnice nie znikną Czasem są mniejsze, czasem większe, czasem na niekorzyść (nachlapane kolorami PInball Fantasies, które straciło klimat), ale przyczyną byli twórcy gier i celowanie w "golasa"., a nie AGA. Taki Super Stardust jest ładny, co?
Gdyby celowano w trochę Fastu i HDD, mogłyby powstawać gdy nie odbiegające od PC VGA (oczywiście z wyłączeniem 3D i grafiki SVGA)

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 11:26:17 przez Jacques
3
[#251] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Jacques, post #250

Tak chcialem to napisac nawalili w niektorych agatowych grach tak
Wiele kolorow w tlach ze nie dalo sie w to grac
I tak masz racje wszystko zalezy od zdolnosci koderskich mamy dzisiaj na ecs dreda niczym doom bije na leb wolfa3d i aga nie bylo potrzebne do tego

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 11:17:00 przez StaszkoZbogdańca
1
[#252] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@StaszkoZbogdańca, post #251

O zgrozo przenosząc Pinball Fantasies na PC zrobili to samo Tak jakby na siłę chcieli pokazać te więcej kolorów po przejściu z OCS na AGA/VGA.
Za to Slam Tilt... Miód OK


Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 11:17:35 przez Jacques
3
[#253] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Jacques, post #252

Milo ze sa ludzie widzący te „róznice” a nie slepo zapatrzeni jak hex -manager
Slam tilt bez problemu dalo by sie zrobic na ecs , poprostu mial byc na aga i tyle to bylA w pewnym sensie Reklama tego chipa , super stardust aga czy slam tilt mialy one nie dzialac na ecs i tyle

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 11:20:06 przez StaszkoZbogdańca
[#254] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@StaszkoZbogdańca, post #253

Dałoby się zrobić Slam Tilt czy Super Stardust w 256 kolorach na OCS/ECS?
Bo jeśli masz na myśli, że dałoby się zrobić w 32, owszem, tak samo autorzy na PC mogli celować w EGA 16 kolorów zamiast VGA 256 i pewnie dałoby się - kwestia efektu po degradacji. Ale to się nazywa postęp, pojawia się nowy sprzęt, trzeba za nim nadążać, bo ktoś zrobi ładniejszą grę i ją sprzeda. Oczywiście pokutuje szczególna sytuacja Amigi z dominującymi w domach OCS/ECS nad AGA.

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 11:30:48 przez Jacques
[#255] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Jacques, post #254

Powiem więcej, dałoby się zrobić w dwukolorowym ascii art ale w sumie po co.
4
[#256] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@michal_zukowski, post #255

Bzdurzysz bajerzysz i prowadzisz niezdrową filozofię
1
[#257] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@StaszkoZbogdańca, post #253

Wersje ECS gier dla 256 kolorów masz np.:

- Dune II - 32 kolory, wygląda to dość słabo w stosunku do VGA,
- Goblins 3 - dużo ditheringu.

Pewnie też Settlers by wyglądał lepiej.

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 12:04:41 przez Hexmage960
[#258] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Jacques, post #254

Jak poznałem Ruff&Tumble, to byłem święcie przekonany, że to jest gra na AGA, a może i na mocniejszy proc. Wielkie było moje zaskoczenie, że to chodzi na stockowej A500.
A więc można. 😉
Tylko, że tak samo można było z AGA. Po prostu, mało komu już się chciało.
1
[#259] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Daclaw, post #258

Mnie tak zszokowała Elfmania - w końcu dało się zrobić paralaksę w bijatyce jak na konsolach czy automatach
[#260] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Daclaw, post #258

Bo amigowe gry dzielą się na szarobure i kolorowe. Te kolorowe (Superfrog czy R&T) zdobyły większą popularność niż szarobure. Dzięki Aga mogliśmy ucieć od szaroburowości takiej jak tu:




Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 12:23:59 przez michal_zukowski
1
[#261] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@michal_zukowski, post #260

A dla mnie Lion Heart jest piękniejszy od Ruff 'n Tumble. Ten ostatni jest świetny, dynamiczny, wygląda doskonale jak na ECS, ale jednak widać, że liczba kolorów to ECS - taka brązowo-zielona paleta

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 12:27:10 przez Jacques
[#262] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@michal_zukowski, post #260

Nie widzę związku.

Amstrad nie ma milionów kolorów ale nie ma też szaroburych gier. ;)
[#263] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Jacques, post #261

jest piękniejszy bo ma gradientowane tło
[#264] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@michal_zukowski, post #263

Bez przegięć, Lion Heart ma tło składające się z kilku planów, także animowane chmury. R'nT to statyczny jeden plan tła.
[#265] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Jacques, post #264

Przydałby się dział lub wątek na forum "Amigowe pogaduchy", gdzie można by rozmawiać na takie ogólno-amigowe tematy bez spiny, tak jak tutaj.

Amiga zawsze miała dużo kolorów i piękną grafikę. Ruff'n'Tumble i Elfmania są przepiękne. Ale AGA to jest pewien skok jakościowy według mnie, przynajmniej w przypadku niektórych gatunków gier.
[#266] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@michal_zukowski, post #260

Czy przypadkiem tryb EHB nie był taki szarobury z natury swojej?
[#267] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Daclaw, post #266

Nie, szarobure gry były dlatego że jak używasz chipsetu to masz przeważnie 8 (ecs) lub 16 kolorów (aga) na pierwszym planie w dual playfield

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 13:28:33 przez michal_zukowski
[#268] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Hexmage960, post #265

Ten skok jakościowy dobrze widać na powyższym filmie ESC/AGA. Amiga 1200 miała lepszego proca i w symulatory czy w takiego Dune2 lepiej grało się u kolegi który tą Amigę posiadał. Czasy były takie, że to co oferowała Amiga1200, a otoczenie w formie taniejących PC lub niesamowitego PSX-a tak jak kiedyś A500 wabiło nowych użytkowników. Wracając do tego co napisałeś muszę się z Tobą nie zgodzić. Najbardziej rozpoznawalne gry na Amigę są na OSC/ESC i skok jakościowy może na AGAtce jakiś jest, ale niestety tylko jakiś... Dzisiaj to widzę, w tamtych czasach niczym audiofil miałem inne wyobrażenia gdy na DP IV na A1200 odpaliłem jakiegoś iff-a w HAM6

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 13:31:32 przez WojoS
[#269] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@Daclaw, post #266

Czemu? Przecież EHB na Twoje pierwsze 32 kolory standardowe daje Ci drugie 32 o obniżonej o połowę jasności.
Jeśli wybierzesz w palecie podstawowej 16 fluoroscencyjnych zielonych i 16 wyjadających oczy czerwieni to te "darmowe" 32 będą bardziej stonowanymi zieleniami i czerwieniami.
[#270] Re: Upadek Amigi - czy to spisek?

@WojoS, post #268

AGAtce jakiś jest, ale niestety tylko jakiś.

Slamtilt, Exodus, Napalm, Xtreme Racing, Shadow of the Third Moon, OnEscapee, AB3dTKG, Trauma Zero, TFX
Zapodaj jakies odpowiedniki na Ecs, porównamy

Po prostu w AGA dual playfield zwiekszono z 8 na 16 kolorów dzięki czemu różnica w grach platformowych była mierna nie licząc lepszych gradientów.
W ogólności przywiązanie do chipsetu zabiło Amigę i AGĘ. Chipsetowi należy więc powiedzieć nie!

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2023 13:38:09 przez michal_zukowski
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem