kategoria: AMOS
[#121] Re: Początki programowania w Amosie

@gx, post #120

Problem tkwi w ty jak to wkomponować w Amala? Niespecjalnie on chce przyjmować jakiekolwiek zmienne.


Benedykt Dziubałtowski
[#122] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #119

Brakuje w tej sekcji ( skoro juz wyszedłeś z przerwań ) :

'Petla gîówna
Do
'For STWOREK=1 To 9
DZIALO
If Mouse Click=1 Then FAJER
'If Mouse Click=2 Then
'POTWORY

BOB CLEAR - albo cos podobnego
Synchro
BOB DRAW - albo coś podobnego
SCREEN SWAP
Wait Vbl
'Next
Loop

I generalnie jesli wychodzisz z przerwań w AMOSie to większość sterowania obiektami powinieneś zrobić w AMAlu i używać z rejestrów AMOSa - Amreg. Wiąże się to z sensownym ułożeniem obrazków bobów w banku.

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2012 13:00:27 przez RAL
[#123] Re: Początki programowania w Amosie

@RAL, post #122

Niestety nie pomogło. Jak mrugało tak mruga. Problem jest na górze ekranu na dole jest ok. Wiem czemu mruga na górze a na dole nie ale nie wiem jak to rozwiązać. Wydawało mi się, że to co podałeś + double screen załatwi sprawę.


Benedykt Dziubałtowski
[#124] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #123

Benek, dzisiaj jak mi czas i pacjenci pozwolą, spróbuję przeanalizować kod. Może być ta, że ktoryś z bobów jest rysowany na ekranie "widocznym" a później gdy ekrany są zamieniane to nie jest czyszczony do końca ?
[#125] Re: Początki programowania w Amosie

@RAL, post #124

Nie wiem

Benedykt Dziubałtowski
[#126] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #125

Walczę z jeszcze takim problem.

Mam chłopka co se biega po ekranie.



Chłopek może dotknąć kwadracika na środku ekranu i ten zmieni kolor na czarny.





Akurat na obrazkach tego nie widać ale nie umiem opanować jednej rzeczy. Chciałbym aby chłopek mógł dotknąć krawędzi klocka a nie przez nią przelecieć. Kombinowałem na instrukcją Amala( bo ruch chłopka to Amal) BobCol ale nie umiem jej właściwie użyć. Czy ktos by mógł zapodać przykładowy kod?

Benedykt Dziubałtowski
[#127] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #126

Tutaj Ci chwilowo nie pomogę, o ile wcześniej moje wypociny były sensowne :). Jednak użycie BobCol jest jak najbardziej sensowne. Tylko użyć jej trzeba w okolicy komendy synchro i w zależności od tego zablokować ruch boba w danym kierunku.
Benek jeśli masz kod Heliosfery to w procedurze Przelot ( albo coś podobnego ) powinno być rozwiązanie problemu migających bobów i detekcja kolizji.

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2012 00:45:39 przez RAL
[#128] Re: Początki programowania w Amosie

@RAL, post #127

nie mam. podeslij proszę
[#129] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #128

Spróbuj uruchomić na SAMie tę wersję XAmosa. Po rozpakowaniu archiwum znajdziesz ikonkę SelectExample. Po kliknięciu na nią po chwili zobaczysz listę gotowych przykładów napisanych w Amosie. Teraz w oknie wpisujesz liczbę od 1 do 45 i wciskasz enter. Tutaj na obrazku możesz zobaczyć całą listę przykładów. Np. przykład 33 pozwala strzelać w określonym kierunku czy odbijać się efektownie od krawędzi ekranu. Wszystkie przykłady znajdziesz w katalogu examples.
[#130] Re: Początki programowania w Amosie

@gx, post #120

Mam taki to problem.


Jest stworek i jest klocek. Gdy stworek dotyka klocka ten zmienia kolor tak jak na obrazku.



Problem mam taki, ze nie wiem jak zrobić aby klocek zmienił kolor na poprzedni gdy stworek dotknie go drugi raz. jedyne co udało mi się zrobić to, że gdy stworek dotyka klocka ten cyklicznie zmienia kolor co 1/50 sekundy. Nie wiem natomiast jak zrobić, że gdy dotknie klocek ten zmieni z powrotem kolor na oryginalny dopiero po ponownym dotknięciu.


Benedykt Dziubałtowski


Edit:

raczej nie oczekuje, że ktoś mi poda konkretne rozwiązanie w Amosie a że naprowadzi mnie na trop jak to ugryźc.

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2012 15:27:22 przez Benedykt Dziubałtowski
[#131] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #130

A w jaki sposób klocek zmienia kolor za pierwszym razem?

edit-----
Mam na myśli że jeśli masz w tablicy układ planszy, to przecież za pomocą instrukcji 'if' sprawdzisz jaki jest stan klocka i zmienisz na drugi...

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2012 15:38:22 przez kjb666
[#132] Re: Początki programowania w Amosie

@kjb666, post #131

Mapa planszy to line data 0,1,1,10 it itd

stworek bada położenie następnego pola przed nim za nim do góry i w dól. Czyli jest np taka sytuacja

data 0,1

gdzie 0 to stworek a 1 to klocek to następuje:

blokada ruchu w prawo.
zmiana obrazka na zapalony.



Benedykt Dziubałtowski
[#133] Re: Początki programowania w Amosie

@kjb666, post #131

Tak zrobiłem. Za pomocą if. Ale to nie zdaje rezultatu. Klocek non stop zmienia kolo z pierwotnego na wtórny i odwrotnie.


Benedykt Dziubałtowski
[#134] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #133

Niech się zmienia tylko po tym jak nastąpi ruch, czyli jeśli nie ma ruchu postaci, to wtedy nie sprawdzasz otoczenia.
[#135] Re: Początki programowania w Amosie

@kjb666, post #134

Tez myślałem o takiej koncepcji ale nie wiem jak to praktycznie wykonać. Umiesz coś podpowiedzieć?


Benedykt Dziubałtowski
[#136] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #135

10 a=Joy(0)
If a<>0
_ruchpostaci
_sprawdzenieotoczenia
_rysujplansze
endif
20 goto 10

procedura _ruchpostaci sprawdza w którym kierunku joy wychylony, i czy ruch jest możliwy, jeśli tak, to w tablicy zmienia położenie gracza

procedura _sprawdzenieotoczenia zmienia elementy w tablicy wokół postaci, jeśli ma to nastąpić

procedura _rysujplansze odczytuje kolejno z tablicy każdy element i rysuje go na ekranie.


Jest to bardzo prosty model, jak nie ruszasz joyem, to nic się nie dzieje...
[#137] Re: Początki programowania w Amosie

@kjb666, post #136

Coś w ten design ja mam zrobione z tym, ze w amalu. Jeśli w następnym polu jest klocek to amreg przekuje tę informację i ruch jest blokowany a kolor klocka zmienia się. Mój problem jest jest nierozwiązany. Postać stoi nieruchomo obok klocka ten jest "zapalony" i ma taki postać dopóki stworek nie dotknie go ponownie.

Benedykt Dziubałtowski
[#138] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #137

Jeśli chodzi o Amal, to sorry, nie znam tego tak dobrze, bo nie używałem.
[#139] Re: Początki programowania w Amosie

@kjb666, post #138

To akurat nie problem, ze nie znasz amala:). Sprawa przesyłania danych do amala jest prosta amreg=0.2.3.4. A potem to interpretujesz w amalu. Ja tak wykorzystuje kolizje gdy klocek jest po prawej. If x+1=1( jest klocek) amreg(0)=1

Benedykt Dziubałtowski

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2012 21:04:33 przez Benedykt Dziubałtowski
[#140] Re: Początki programowania w Amosie

@Benedykt Dziubałtowski, post #139

W jakim programie można zrobić Bob'a? Czy jest to coś w stylu animowanego gifa? Pliki z tutoriala Amosa mają rozszerzenie abk.
[#141] Re: Początki programowania w Amosie

@chicago, post #140

bob to koncept, tak samo jak sprajt. pliki abk to jakby tile, klatki. w amosie pro jest edytor i w nim mozesz wyciac fragmenty i zapisac jako abk. swoja droga znakomicie tez sprawdza sie tome, ktore mialo byc do tili.
[#142] Re: Początki programowania w Amosie

@aszu, post #141

Załapałem jak sterować Bobem w Amosie klawiaturą(okazuje się, że ten język jest bardzo prosty, przynajmniej tak mi się wydaje po kilku godzinach obcowania z nim). Teraz czas na tworzenie swoich grafik. Czy dowolna własna grafika w formacie iff może być tłem dla animacji?
[#143] Re: Początki programowania w Amosie

@chicago, post #142

Pytanie zadane tak bardzo ogólnie jak i odpowiedź którą otrzymasz.... tak! :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem