[#5371] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5368

to troche tak, jak pomysl Kefira zeby do gry o kulce wprowadzic fabule rodem z Wiedzmina.

Nigdy nie miałem takich pomysłów, nie pisz bzdur.
3
[#5372] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5370

"In case of 8 bitplane setup, 224 colors are used for bitplanes, remaining 32 for sprites"

o panie!!
ta sa 224 kolory ??? to ja sie pomylilem o jakies 190, bo wiecej niz 30 bym nie dal
[#5373] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Pojawiło się nowe demo w wersji 0.3 gry Grind z mapą Darkenward City. Gameplay:
5
[#5374] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5373

fajny klimat tylko jeszcze potworki do wymiany i bedzie film o wampirach OK
1
[#5375] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5374

Kojarzy mi się trochę z Strife , bardzo ciekawy klimat gdzie świat nie był w 100% fantasy, a raczej istniał na ruinach obecnej cywilizacji. Czyli większość cywilizacji cofnęła się do średniowiecza, ale niektóre technologie przetrwały a nawet rozwinęły się dalej.
[#5376] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5373

Jakby te pomieszczenia takie mniejsze porównując do wcześniejszych wersji. Ale może to taki poziom.
[#5377] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5372

Jest dokładnie jak napisał Koyot. Grafika 24-bit konwertowana do 8-bit w jednej palecie. Stąd te artefakty i zniekształcenia. Czy robi to silnik czy grafikę tak skonwetowano, to trochę wtórna kwestia.
[#5378] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5377

No to jak na palete 8-bit, to wyglada to bardzo zle. Na pewno byla skonwertowana i to pewnie pierwszym lepszym programem.
No coz... moze Reshoot 4 bedzie lepszy
[#5379] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5373

Miodzio, czy demo jest/będzie ogólnodostępne?
[#5380] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5379

Tylko dla patronów?
[#5381] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #5380

To ja pytam
Ale jest obawa, że tak jak napisałeś
[#5382] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5373

Wygląda to niezwykle dobrze. Widać spore napracowanie.
Silnik robi swoje. Przy tak ekstremalnie narzuconych niskich wymaganiach to jest niewiarygodne.
Graficznie, super. Pięknie. Przed twórcami jeszcze dużo pracy nad wystrojem kolejnych leweli żeby nie było monotonnie. Niektórzy futurystyczni wrogowie trochę nie pasują, ale patrząc na pedantyzm przy detalach otoczenia pewnie ich grafika zostanie też zmieniona. OK
[#5383] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5379

Niestety, ale na chwilę obecną demo jest dostępne tylko dla patronów...
1
[#5384] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5383

Nowa gra na silniku Dread'a powstaje.

https://www.indieretronews.com/2023/10/grind-first-person-shooter-for-amiga.html?fbclid=IwAR2csuZQmw38Yjr3W0PLEzAT9DQNc7xjSqrwSFoWmKZW6n9srLixW4G8s44&m=1
[#5385] Re: Zapowiedzi nowych gier

@moulder, post #5384

Nowa gra na silniku Dread'a powstaje.


Zerknij jakieś 11 postów wstecz ;).
[#5386] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Drakon, post #5385

Aa ok, my bad
[#5387] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5383

Cóż zrobić, szkoda, trudno.
Ale po różnych przebojach ciężko być patronem, kupię gotową grę jeśli się ukaże.
[#5388] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5387

Zawsze możesz stać się patronem na jeden miesiąc i pobrać to co jest udostępnione. Nie ma obowiązku bycia patronem przez cały czas trwania wsparcia.
3
[#5389] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5388

W sumie... Takie kupno cover-discu, tyle że bez dysku
1
[#5390] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5373

Film nagrywałeś na Amy z podpisu, czyli A1200 z ACA 1233 40MHZ?
[#5391] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #5390

Nagrywałem WinUAE z ustawieniami domyślnymi dla konfigu A1200+8MB FAST. Wieczorem nagram na CD32+8MB FAST i wrzucę na YT. W readme dostarczanym z plikiem adf pisze, że gra nie uruchamia się na procesorach 030 i wyższych.
[#5392] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5382

Wiele rzeczy w tej grze zrobione jest świetnie (ale to wszyscy wiemy i mamy to omówione), ale jesli już miałbym mieć jakieś "ale" to:

Grind nie ma 2 waznych rzeczy jaką ma Doom (prawdopodobnie z powodu ograniczeń sprzętowych czyli wydajnosciowych)

1) z powodu ograniczeń mocy nie ma map w pełnym 3d o duzych złożonych obszarach w nieco bardziej złożonym 3D (różnice wysokosci)
2) z powodów jak wyżej oraz z ograniczeń rozdzielczosci walka na dalsze dystanse nie ma sensu bo nie widać by było przeciwników na duzych mapach gdyby stali daleko, więc cała walka odbywa sie w odległosci 2-10 metrów od gracza, a jesli mam byc szczery to jest to najczesciej strzelanie przez otwarte drzwi i unik, tak wygląda cała rozgrywka co na dłuższa metę nudzi.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2023 16:14:53 przez Azakiel
[#5393] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5373

nie podoba mi się ten pistolet. Rycerzyk też mi się nie podoba, przypomina kłeja.
za to ogółem fajny klimat. Taki Alone in the Dark style. Jeszcze gdyby tam dodać kurczaka i zombiaki... pomysł
[#5394] Re: Zapowiedzi nowych gier

@moulder, post #5384

Ostatnio zespół Grind powiększył się, ponieważ do pomocy przy produkcji gry dołączyli różni znani programiści: mianowicie BSzili (znany z portów na Amigę takich gier jak Dark Forces, Exhumed, Blood, Shadow Warrior, Blake Stone i innych), który zajmuje się Wersja dla Amigi i programista Kabuto z grupy demonstracyjnej Titan, rozważający również możliwą wersję Mega Drive! Warto zauważyć, że to najnowsze wydanie binarne dostępne wyłącznie na Patreonie zawierało również wersję Atari ST (choć nie jest jeszcze gotowa do publicznej prezentacji, ponieważ brakuje kluczowe cechy)."


Niech zrobią wersje na Switcha to moze im się chociaż roboczogodziny zwrócą.
1
[#5395] Re: Zapowiedzi nowych gier

@snajper, post #5393

przede wszystkim potworki z Dreada do wymiany bo teraz to takie mydło i powidło
[#5396] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5391

Probowales z wylaczonym cache? Z tego co pamietam to silnik uzywa SMC (samo modyfikujacego kodu), przez to bede problemy na procesorach z 6i030+, no chyba ze silnik uzywa 24 bitowego adresowania a najstarszy bajt jest do czegos jeszcze uzywany, np. jako flaga. Kodu nie widzialem, wiec nie wiem czy ten SMC robi jakas roznice w szybkosci dzialania.
[#5397] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5392

w doomie nie ma mowy o pełnym 3d, co najwyżej 2.5d - mapy miały zmienną wysokość, ale nigdzie nie było przypadku że na tej samej pozycji x,y możesz przejść na 2 różnych wysokościach - np nad i pod mostem. KK chce dodać do dread engine'u zmienne wysokości, ale czy to faktycznie się stanie i czy zmiana ta zostanie zaciągnięta do Grinda, to czas pokaże.

Na 2-10m możesz też omijać pociski przeciwnika. Nie wszyscy będą hitscanować, niektórzy będą mieli ataki z pociskami, które lecą z określoną prędkością.

Zawsze to oczko wyżej albo 5 w gameplayu niż death mask ;)

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2023 16:30:51 przez teh_KaiN
2
[#5398] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #5397

w doomie nie ma mowy o pełnym 3d, co najwyżej 2.5d - mapy miały zmienną wysokość, ale nigdzie nie było przypadku że na tej samej pozycji x,y możesz przejść na 2 różnych wysokościach - np nad i pod mostem. KK chce dodać do dread engine'u zmienne wysokości, ale czy to faktycznie się stanie i czy zmiana ta zostanie zaciągnięta do Grinda, to czas pokaże.


uzyłem uproszczonego opisu "3D" ponieważ załozyłem ze kazdy wie jak realizowane było 3D w raycastowych grach w "tamtych czasach"

Na 2-10m możesz też omijać pociski przeciwnika. Nie wszyscy będą hitscanować, niektórzy będą mieli ataki z pociskami, które lecą z określoną prędkością.


widziałem pewne fragmenty rozgrywki które dają na to nadzieje (pozostałaby wiec problem wiekszych map i problem walki na wieksze dystanse)

jak dla mnie jeszcze logo do poprawki bo wygląda jak z darmowych fontów z dafont.com z grupy SCI-FI wiec tak delikatnie mówiąc średnio pasuje do aktualnego designu broni i tekstur.

https://www.dafont.com/theme.php?cat=303

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2023 16:44:28 przez Azakiel
[#5399] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5398

jak juz ktoś słusznie zauwazył na discordzie gra wygląda troche jak Darkmere w 3D



niewątpliwie silnik ma potencjał by zrobić na nim jakiegoś np RPG-a
1
[#5400] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5395

ja jestem ciekaw, na jakiej planecie toczy się rozgrywka. Dużo tam księżyców. Doom był na Marsie, ale Mars ma tylko dwa.

1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem