[#5491] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5490

a jaki jest problem z muzyką? trzeba przerabiać pierdziawy w midzie?
[#5492] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5486

Ukazała się też wersja demo nowego portu gry Super Bagman:

Super!
Ale dalej jestem za tym, żeby takie gry miały odnowioną grafikę (deluxe) z możliwością przełączenia na "klasyk". Wtedy jak najbardziej :D
6
[#5493] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #5491

MIDI zuzywa za duzo czasu procesora na Amidze. Najszybsze Amigi sobie poradza, ale juz taka 68030 nie. Najlepsza opcja jest konwersja na Protrackera, ale brakuje chetnych muzykow, bo to nie jest zbyt latwe albo brakuje pomyslu jak to zrobic w miare prosto. Druga opcja to skonwertowac muzyke z MIDI do formatu RAW lub ADPCM, ale to rozwiazanie wymaga wiekszej ilosci pamieci Fast i jest troche wolniejsze. Zdaje sie, ze wszystkie porty BSzill-ego tego rozwiazania uzywaja.
[#5494] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5493

BSzili zrobił super robotę z soft-MIDI w Dark Forces, spadek wydajności nie jest duży.
Korzysta to z tego samego banku instrumentów co DoomAttack, itp.

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2023 16:21:47 przez Jacques
[#5495] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5493

Istnieje automatyczny konwerter z midi na mod, tylko kwestia odpowiedniego doboru sampli i ewentualnych poprawek gdzieniegdzie. W każdym razie do zrobienia, nie trzeba być do tego wybitnym muzykiem.
[#5496] Re: Zapowiedzi nowych gier

@diobou, post #5495

Tutaj masz oryginalne PC-towe sample (22kHz) i MIDI albo xmid (juz nie pamietam po tylu latach) dla HOMM2. Mozesz sprobowac skonwertowac do MOD (4 kanaly). Maksymalna wielkosc sampli to 600KB dla kazdego utworu. Wielkosc/rozmiar danych nie ma znaczenia.

link
[#5497] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5494

Im szybszy procesor tym jest mniejszy spadek wydajnosci. Dla 68030 to jest juz duzy spadek.
[#5498] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5493

A WC2 nie miał już przypadkiem formatu VOC?
[#5499] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5498

Nie wiem, nie mialem danych z tej gry. Wiec trudno mi sie zorientowac, ale wydaje mi sie ze byly wersje muzyki na SoundBlastera i Rolanda MT-32. Wersja na Rolanda chyba miala lepsze sample, ale raczej to byly pliki MIDI, tylko chyba czyms spakowane.

link
[#5500] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Ukazało się demo gry Abbey(s) of the dead:
[#5501] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5493

Muzyka (mody) do WC1 zostały naprawdę świetnie przygotowana w amigowej wersji, którą lepiej mi się słucha niż oryginalne MIDY (nawet ostatnio słuchałem i porównywałem te ścieki dźwiękowe).
Najtaniej (i najmniej roboty) jest zrobić ścieżki audio z CD, można też dać bezpośrednią obsługę MIDI przez zewnętrzne urządzenie np MT32pi etc przez CAMD.

Osobiście chciałbym mody jak w WC1 ewentualnie +opcja CD + opcja CAMD ok, racja
[#5502] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #5501

Pewnie, ze sie da dobrze skonwertowac MIDI na MOD. Tylko kto robil konwersje muzyki na Amige do Wing Commandera? Jeden z najlepszych muzykow scenowych TDK (Mark Knight). Przecietnie po jego konwersji caly modul Protrackerowy ma okolo 60KB. Obecnie ja sobie nie wyobrazam, zeby muzyk byl w stanie skonwertowac dobrze MIDI na MOD, i zeby taki utwor mial mniej niz 300KB. Pomimo wszystkich ulatwien jakie teraz sa, czyli konwersji danych z MIDI na MOD, konwersji sampli czy miksowania sampli, zeby stworzyc wlasne sekwencje w celu wyrobienia sie w 4 kanalach. Chyba na YT byl przyklad jak skonwertowac jakas muzyke chyba ze SNES-a czy jakiejs innej platformy (ale raczej nie MIDI) na format Protrackera. Chyba jakas kobieta to zrobila, ale to bylo lata temu, wiec pewnie cos zle pamietam. W sumie TDK jest/byl chyba na EAB, moze sprobuje z nim zagadac, jak on to zrobil, bo to bylo paredziesiat utworow do Wing Commandera 1, ktore skonwertowal w miare szybko. Moze by skonwertowal muzyke do WC2 i HOMM2 :)

Dobra konwersja na Amige powinna obslugiwac jakis 4 kanalowy format Amigowy. Oraz ewentualnie odgrywac MIDI jak to mialy gry Sierry.
[#5503] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5502

Skoro taka gra i tak nie pojdzie dobrze na golej A1200 to co moze sensownie uzyc jakiego formatu na 8 kanalow (np. #?.digi z digiboostera 1)
[#5504] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #5503

Niestety muzyka to nie jest grafika, ktora sie da w miare prosto skonwertowac, ale tez wymaga retuszu czesto. Podejrzewam, ze muzykow ogarniajacych Digiboostera jest jeszcze mniej niz Protrackera, a automatycznej konwersji z MIDI na DIGI nie ma. To juz pewnie latwiej by bylo MIDI na format OctaMED-a skonwertowac. Ciekawe czy jest jakies AI muzyczne, ktore by potrafilo dokonac dobrej konwersji MIDI na MOD?
[#5505] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5504

Octamedem można wczytać .MID i chyba zapisać jako .MOD. Coś kiedyś próbowałem, ale i tak trzeba by ręcznie podstawić sample. Teraz pytanie czy Digi Booster 1.x potrafi wczytać pliki .MOD 8 kanałowe.
[#5506] Re: Nowe gry
nowy filmik z Roguecrafta, bardzo ładnie sie to prezentuje (jak za startych dobrych Amigowych czasów)



Ostatnia aktualizacja: 30.11.2023 00:56:17 przez Azakiel
10
[#5507] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #5506

Jak zobaczyłem pierwszy raz tą gre to pomyślałem - Diablo I na A500 :)
2
[#5508] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #5506

Szkoda, że plansza nie jest scrolowana, ale całość prezentuje się na tym filmiku naprawdę WYŚMIENICIE WOW OKOKOK
[#5509] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #5506

I to na Amige ! Mega ja Pier mega ! muszę mieć to w boX !
2
[#5510] Re: Nowe gry

@Dorian3d, post #5509

Procedural generated levels.
Unique experience for each play-through.
Quick sessions - most games last 30-40 minutes to completion .
Glorious pixelated graphics.
Lovely music by Sami Louk
[#5511] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #5506

jesli sie nie mylę to ten Roguecraft na Amigę to rozwinięta wersja gry Rogue64 na C64 (tego samego developera)

https://badgerpunch.itch.io/rogue64

z kolei wg informacji na stronie gra Rogue64 jest rozwinietą wersją mini gry rogue4k tego samego developera

https://badgerpunch.itch.io/rogue4k
[#5512] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #5506

Wygląda fajnie, ale po zapoznaniu się z demo stwierdzam, że gejmpleja tam na lekarstwo.
[#5513] Re: Nowe gry

@kempy, post #5512

Wygląda fajnie, ale po zapoznaniu się z demo stwierdzam, że gejmpleja tam na lekarstwo.Cytuj zaznacz


to mnie akurat nie dziwi, to przypadłość wielu nowych i czesci starych amigowych gier, co poradzić.
[#5514] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #5513

to mnie akurat nie dziwi, to przypadłość wielu nowych i czesci starych amigowych gier, co poradzić.


Myślę że to samo dotyczy gier pecetowych, oczywiście mających identyczne wymagania sprzętowe. Co poradzić.

Roguecraft jest ogólnie spoko, brakuje większej ilości przeciwników naraz na ekranie, i życia bo szybko się ginie (chyba że z założenia przeciwników trzeba unikać do momentu zdobycia lepszej broni).
[#5515] Re: Nowe gry

@karolb, post #5514

Unikanie przeciwników daje radę :)


[#5516] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5493

Magicore Anomala, chyba czegos takiego na Amige jeszcze nie bylo, ja nie pamietam w kazdym razie. Oryginalna gra jak dla mnie w ASM, chyba koder tez raczej nieznany/nowy.

link
1
[#5517] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5516

Tetris na AGA. Wersja arcade, portowana ze wspomaganiem z MAME i transkodowana, tym razem z 6502 CPU przez JOTD.

link
[#5518] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #5506

Styl gry podobny do D-Generation z AGA.
[#5519] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Tetris - wersja alfa:
1
[#5520] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Amiga E.D.F. - wersja alpha. Demo można pobrać z Aminetu.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem