[#5401] Re: Zapowiedzi nowych gier

@snajper, post #5400

[#5402] Re: Zapowiedzi nowych gier

@snajper, post #5400

Słońc musi być tyle samo xD.
[#5403] Re: Zapowiedzi nowych gier

@snajper, post #5400

Odpowiedź: wystarczająco dużo, powinno ich wystarczyć każdemu

Co do jednorazowego wsparcia kwotą 47.50 PLN by zagrać w demo: jednak niekoniecznie. Ale pełną wersję kupię gdy wyjdzie
[#5404] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5403

Ok, rozumiem podejście. Z racji prowadzenia kanału staram się, aby społeczność miała jak najszerszy dostęp do nowości publikowanych na nasze stare komputery - nawet te nowości za paywallem...
BTW. podana kwota daje dostęp do wszystkich wpisów oraz zamieszczonych wersji dem na patronie - także tych starszych i także tych na Atari ST.
[#5405] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5404

Przez miesiąc...

A Ty robisz doskonałą robotę, dzięki!

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2023 19:09:36 przez Jacques
1
[#5406] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5405

Dzięki :).
Nagrałem jeszcze jeden film z Grinda - tym razem na A1200 z ACA1233/40MHz. Jednak gra ruszyła na 030 bez problemu, nic się nie zawiesiło, nic się złego nie działo.
3
[#5407] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5406

a czymu nie ma podanych fpsow nigdzie ?
[#5408] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5407

W górnym lewym rogu jest info ile klatek poszło na narysowanie jednej klatki - taka odwrotność FPSów. Niestety na filmie przycięte. :(
[#5409] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #5408

Tak, niestety po nagraniu dopiero zauważyłem, że ten element został przycięty. Postaram się jeszcze raz zrobić nagranie i podać link do niego...
1
[#5410] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5396

Bagman czyli popularny "zlodziej" z automatow, jest juz dostepny w wersji alpha. Tym razem ta wersja ma normalne wymagania sprzetowe, czyli powinna dzialac na A500. JOTD stranskodowal oryginalny kod, rezygnujac z SDL, ktory jest w przypadku Amigi niezbyt strawny.

link
2
[#5411] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5406

Myślę, że bardzo ważny byłby filmik z A500 @ 7MHz, a niekoniecznie 030, które radzi sobie z Doomem
Bo to główne wyzwanie tej produkcji i pokazanie, że da się. A demo Dreada działało szokująco dobrze OK

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 09:29:32 przez Jacques
2
[#5412] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5392

Obejrzałem sobie po latach ponownie pare rozgrywek z pierwszego Alien Breeda 3D na Amigę (pisze na Amigę bo jest jeszcze fanowski port oparty na GZDOOMIE) i jesli chodzi o wersje na Amigę to pomijając kwestie wydajnosci pełnoekranowej ta gra była nieco bardziej zaawansowana od strony silnika:

- róznice wysokosci
- cieniowanie scian wraz z odległoscią
- pomieszczenia z pulsującym oswietleniem które wpływało na tekstury
- pomieszczenia zaciemnione lub rozjasnione w zaleznosci od swiatła
- przezroczysta woda
- przeciwnicy których widać było nie tylko "z przodu"
- teksturowana podłoga.

i pewnie jeszcze coś by sie znalazło.

Minusy zapewne każdy zna (nieciekawe lub niepasujące do siebie tekstury, wielkosc ekranu, potencjalna prędkosc działania na duzym ekranie itd). Ale oczami wyobrazni chciałbym by GRIND miał wyzej wymieniona bajery (choćby z mozliwoscią włączenia na silniejszych konfiguracjach) no moze z wyjątkiem teksturowanej podłogi , bo przy tym sposobie generowania grafiki i percepcyjnej rozdzielczosci czytelnosc ekranu mogłaby mocno spaść w dół.



Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 10:53:51 przez Azakiel
[#5413] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5412

Moim zdaniem porównania Dreada/Grinda do AB3D zupełnie nie mają sensu.
Te pierwsze powstają z myślą o 000, ten ostatni powstawał od razu z założeniem wymogu 020 i AGA.
Gier bardziej zaawansowanych jest mnóstwo i nie o to chodzi w tym przypadku, tylko o pokazanie, że da się zrobić na A500 (z 1 MB RAM!) coś grywalnego i pomiędzy Wolfem a Doomem.
Także ten koncert życzeń zupełnie się rozmija z charakterem projektu i zamęczyłby poczciwe 68000.
Dead / Grind jest dla mnie taki ekscytujący ze względu na sprzęt na którym ma dobrze działać, a nie nie wiadomo jakie "ficzery".

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 11:21:18 przez Jacques
6
[#5414] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5413

ile ludzi tyle opinii a forum oczywiscie jest od tego zeby sobie na luzie swoje opinie przedstawiać w pełni rozumiem czemu słuzyć miał ten projekt dlatego uzyłem okreslenie "oczami wyobrazni". Gdyby hipotetycznie przeniesc te produkcje na AGA i dodać troche ficzerów graficznych o jakich pisalem wczesniej to mielibysmy zapewne najlepszą grę doomopodobną (nie będącą portem) na Amigę jaka powstała a tak mamy Wolfa na sterydach.
[#5415] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5414

Gdyby hipotetycznie przeniesc te produkcje na AGA i dodać troche ficzerów graficznych o jakich pisalem wczesniej to mielibysmy zapewne najlepszą grę doomopodobną (nie będącą portem) na Amigę jaka powstała a tak mamy Wolfa na sterydach.


Grind wykorzystuje blitter do konwersji obrazu i przeniesienie na AGA niewiele pomoże. Przyrost szybkości będzie głównie wynikał z szybszego trybu odczytu danych obrazu z pamięci.
Ficzery o których piszesz:

- cieniowanie scian wraz z odległoscią
- pomieszczenia z pulsującym oswietleniem które wpływało na tekstury
- pomieszczenia zaciemnione lub rozjasnione w zaleznosci od swiatła
- przeciwnicy których widać było nie tylko "z przodu"

Można zrobić nawet na A500 ale wymaga to sporej ilości dodatkowej pamięci. Liczenie oświetlenia w czasie rzeczywistym czy przezroczystość to za dużo także dla A1200. Na takich wolnych sprzętach niczego więcej niż prostego teksturowania zrobić się nie da w rozsądnej szybkości.
2
[#5416] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #5415

dzięki za wyjasnienie
[#5417] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #5415

Na takich wolnych sprzętach niczego więcej niż prostego teksturowania zrobić się nie da w rozsądnej szybkości.

Co pokazał Alien Breed 3d II TKG. Żeby w miarę komfortowo pograć na pełnym ekranie potrzeba procesor 060. Ale tam jest już grafika lepsza niż w części pierwszej 3d. Grind się chowa do AB 3d II (nie ta liga), ale jak na Amigę 500 1 mega, to prezentuje się bardzo fajnie.
[#5418] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5417

Tak jak pisał kolega Jacques - Grind/Dread to pokazanie wolfa na A500. Pod tym względem wymiata i o to chodziło - żadna inna gra nie ma podejścia do koderskiego arcydzieła KK. To nie ma być kolejny fps na dopalone amigi. Jestem w szoku na widok tego, co chłopaki osiągnęli. To jest niewyobrażalne!



Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 15:19:26 przez mastaszek
1
[#5419] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5411

Proszę bardzo, przesłałem przed chwilą filmik z Grind na gołej A500 z 1MB.
4
[#5420] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5419

Szok jak to chodzi na A500. Dla mnie KK jest półbogiem.
[#5421] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5419

czy ja dobrze rozumuje, to jest 50/5=10 fps ?
[#5422] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5421

Tak, zależnie od tego ile widać na ekranie to trochę będzie szybciej a trochę wolniej. Mocno zależy od konstrukcji poziomu. Da radę zrobić tak żeby było przeważnie 3-4 na liczniku.
[#5423] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #5422

No ewidentnie widac, ze jak sie pojawiaja przeciwnicy to zwalnia ale to w kazdej grze praktycznie to widac.
Srednio wychodzi z 8-9 klatek na prawie pelen ekran przy 16 kolorach, to Cytadela mimo, ze bardzo kolorowa, to nie miala nawet tyle w najmniejszym okienku.
[#5424] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #5415

Jak koledze marudzie brakuje wodotrysków to do A500 niech dołoży PiStorma i zagra sobie w Ham6 w Quaka.
https://youtu.be/btoU_CQSg7A?si=xjdgwpL2Kx1yr_2T
[#5425] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5419

No tak średnio to chodzi powiem, patrząc na to co było pod emulatorem.
[#5426] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #5424

Jak koledze marudzie brakuje wodotrysków to do A500 niech dołoży PiStorma i zagra sobie w Ham6 w Quaka.
https://youtu.be/btoU_CQSg7A?si=xjdgwpL2Kx1yr_2T


nie zrozumiałeś mojego posta ale w sumie nieważne a jesli chodzi o twoją propozycje to nic nie musze dokładac Kolego sympatyczny bo mam komputer z innej epoki i gry tez z innej epoki pisząc ten post myslami byłem przy Amigowcach fanatykach którzy grają głownie (lub tylko) na Amigach (zeby też coś z życia mieli ) a jesli chodzi o Quake to offtopowo napiszę ze zarówno jedynkę jak i dwójkę Quake oceniam grywalnie niżej od Dooma mimo bardziej zaawansowanej grafiki

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 17:52:16 przez Azakiel
[#5427] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #5424

chcecie pograc w Quake'a, Doom'a czy Call of Duty ?
to kupcie se PC'eta i tyle... eot
[#5428] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5427

chcecie pograc w Quake'a, Doom'a czy Call of Duty ?
to kupcie se PC'eta i tyle... eot


racja, my tu rozmawiamy o Amigowych klonach Wolfensteina a nie jakiś Doomach, precz z tą herezją
[#5429] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5428

mowimy o grach, ktore chodza na prawdziwych Amigach a nie na PC'tach ktore udaja Amigi.
[#5430] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5429

dla mnie wszystkie Amigi z ultra Turbiaczami to nie Amigi ale to jest moje zdanie
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem