[#31] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #30

Tak, port wymaga AGA, najlepiej dopalony razem z blazewcp.


Dzięki za pomoc. Potestowałem trochę na A1 X1000. Niestety z żadnymi sztuczkami typu CIAgent itp. nie da się go uruchomić pod AmigaOS 4 wywala błąd Syslib Input manager. Natomiast pod E-UAE działa całkiem szybko, szybciej niż DOSowa wersja pod DOSBoxem. Niestety są błędy takie jak brak "heroesowego wskaźnika myszy" (jest ten systemowy), poza tym minimalne przekłamania animacji wojowników w czasie walki co być może miało też wpływ na stabilność, gdyż już podczas pierwszej walki gra mi się zawiesiła.

No nic, ja zostaję przy DOSBoksie (bo sportowany silnik FHeroes 2 też ma swoje wady). Natomiast użytkownikom dopalonych Amig klasycznych gratuluję, jednej z najlepszych gier wszech czasówOK
[#32] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #30

W ilu kolorach jest grafika?
[#33] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #1

Tu mały test na 040/40 MHz:

Działa na pewno wolniej niż u Sordana, ale na pewno dałoby się grać. Z tym że nie umiem.
[#34] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@madman15, post #33

Może ktoś gdzieś wrzucić plik do rozpakowania i uruchomienia bez zabawy, z chęciabym zobaczył. Można na maila
[#35] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #1

Chętnie bym sprawdził bo mam oryginalną płytę HoMM2. Mam Apollo40@40@32MB

EDIT: Obraz płyty mógłbym gdzieś wrzucić.

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2018 21:23:44 przez Thaddeus
[#36] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@ponior, post #34

To wymaga AGA?
Z ciekawości czy by ruszyło na A500 z kartą Lukzera :D
[#37] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Vato, post #36

tak aga
[#38] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #29

HoM&M II, nawet na takim PPC, co emuluje peceta szybciej niż G5 2.7GHz, chodzi tak sobie


No to dajesz wideo. Może być z tego szybszego sprzętu. Ja swoje HoMMII uruchomione pod emulatorem zamieszczam poniżej (na początku masz migawkę z MorphOSa zanim przełączyłem ekran, żeby nie było że cheatuję):



P.S. Nie ustawiłem prędkości ruchu na "jump", gdybym tak zrobił (jak sordan) to byłoby jeszcze szybciej.
P.S.S. Przepraszam za jakość. Następnym razem użyję screengrabbera, tylko muszę znaleźć w którym jest pudle po remoncie.

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2018 22:21:41 przez recedent
[#39] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@recedent, post #38

amiga z AmigaOS 4 nie dała rady.

MorphOSOK

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2018 22:29:42 przez Dorian3d
[#40] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@recedent, post #38

Nie ustawiłem prędkości ruchu na "jump", gdybym tak zrobił (jak sordan) to byłoby jeszcze szybciej.

Ustawiłem tak u siebie, wcześniej miałem Gallop. Teraz jest dużo lepiej.
[#41] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #29

Pass. nie doczytałem że rec wcześniej zrobił czelendża.

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2018 23:48:25 przez fazior
[#42] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@recedent, post #38

Elegancko to śmiga OK
[#43] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Vato, post #36

Tak, AGA. Po za tym na 000 byłoby trochę cinszko :)
[#44] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Dorian3d, post #39

amiga z AmigaOS 4 nie dała rady.

MorphOS


Akurat Morphos to sobie wziął E-UAE od człowieka, który ongiś działał na rzecz czerwonych, czyli Richarda Drumonda, a potem jeszcze wziął naszą Petunię. Tak więc nie sądzę by ten emulator w wersji niebieskiej był lepszy niż ten w wersji czerwonej. Raczej niczym się nie różnią. Przypuszczam że w grę może wchodzić konfiguracja E-UAE. Może nad tym posiedzę w przyszłości.

No ale jako że każdy chwali się filmami, a ja akurat kręcę materiały na potrzeby wideorecenzji Enchancer Software, to przy okazji tez wrzuciłem krótki materiał na YT, by pokazać że choć z problemem wskaźnika, to jednak mimo wszystko działa.

[#45] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #44

A zmiana wskaznika w ustawieniach gry nie pomaga? Ja mam dokladnie taki sam wskaznik jak twoj z filmiku gdy wybiore w opcjach pointer “black and white”. Gdy wybiore kolorowy to wtedy mi sie pointer zmienia na ten oryginalny z gry.

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2018 10:36:33 przez sordan
[#46] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #45

No faktycznie, zupełnie zapomniałem że precież w prefsach idzie zmienić wskaźnik. Dzięki za przypomnienie, teraz jest Ok, choć i tak mam problemy ze stabilnością pod emulatorem. Czy na realnej A1200 gra działą stabilnie?
[#47] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #46

Tak jest mega stabilnie. Absolutnie zero problemow. Wczoraj pogralem godzine i juz prawie skonczylem pierwsza misje z kampani, dzisiaj bede jechal dalej :)
[#48] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #44

Szczerze mówiąc - nie wyrzucam nikomu "kto czerwonym był". A Petunii z pewnością nikt nie "wziął" (gdyby tak było to już dawno mielibyśmy proces sądowy, jak doskonale zdajesz sobie sprawę). Autorem JIT do E-UAE jest ten sam człowiek który ją napisał, to jest fakt. Zaś sam JIT jest dostępny dla wszystkich, jak mi się wydaje.

A ja wcale Herosów nie uruchamiałem pod E-UAE, tak na marginesie. Wolę wersję z dźwiękiem :)

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2018 10:53:23 przez recedent
[#49] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Thaddeus, post #35

EDIT: Obraz płyty mógłbym gdzieś wrzucić.


łapaj pirata! boks
[#50] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@recedent, post #48

A Petunii z pewnością nikt nie "wziął" (gdyby tak było to już dawno mielibyśmy proces sądowy,


Po co od razu wyjeżdżać z sądami? Wyluzuj, czy ja napisałem że ktoś zrobił coś nielegalnego? Po prostu stwierdziłem fakty, był pomysł na użycie emulatora Petunia z AmigaOS 4 do E-UAE. Wszystko odbyło się legalnie a niebiescy na tym skorzystali bo tak by JITa w E-UAE nie mieli. Tylko tyle.

A ja wcale Herosów nie uruchamiałem pod E-UAE, tak na marginesie. Wolę wersję z dźwiękiem :)


No ja też dlatego używam DOSBoxa, choć kompilacja FHeroes dla Amiga OS4 jest w pełni udźwiękowiona (bo zdaje się że kompilacja dla MOSa z tego co pisałeś ongiś w piśmie PPA muzyki nie posiadała), ale jednak ma inne braki względem oryginału.
[#51] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #50

Almos nie wykorzystał Petunii. Gdyby tak zrobił to pisanie JITa nie trwałoby tak długo. Zresztą - sam o tym pisał na swoim blogu, że JITa pisze zupełnie od zera (oczywiście wykorzystując wcześniejsze doświadczenia, ale jednak - od zera).

A propos: Uruchomiłem grę również pod E-UAE z JIT. Szybkość jest bardzo dobra, tylko faktycznie potrafi się zwiesić. Ciekawe którą opcję w ustawieniach emulatora trzeba wyłączyć?
[#52] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@recedent, post #51

JIT
[#53] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@adam_mierzwa, post #52

No niestety wygląda na to że masz rację. Na E-UAE bez JITa gra działa stabilnie. Tyle tylko że w takim wypadku jest wolniej niż pod DOSBoxem, bynajmniej u mnie.
[#54] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #53

(...) bynajmniej u mnie.


Przynajmniej
[#55] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Jacques, post #54

nie widze aby ktos napisal wczesniej ..
ale jest jeszcze wersja tej gry na Maca 68k dobrze zoptymalizowana chyba nawet z muzyka
i ja ta gre przeszedlem w latach dziewiedziesiatych na A1200 040/50mhz

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2018 13:49:58 przez HOŁDYS
[#56] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@HOŁDYS, post #55

Napisał o tym sordan w pierwszym poście. Nawet filmik dał :)

Ale gra w tą wersję na 040/50 i AGA - szacunek. pokłony

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2018 13:51:21 przez recedent
[#57] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@HOŁDYS, post #55

i ja ta gre przeszedlem w latach dziewiedziesiatych na A1200 040/50mhz


Żeby ja przejść to musiałbyś mieć cholernie dużo cierpliwości gdyż z tego co pamiętam to w tej wersji na Maca co to krążyła po dyskach Amigowców nie działy "sejwy" w trybie kampanii, więc trzebaby grać tydzień non stop i liczyć że nie wyłączą prądu, ani nic się nie zawiesi (nie wiem jak było na oryginale, aczkolwiek czy w połowie lat 90-tych w kraju tak egzotycznym dla Maca jak Polska, w ogóle ktoś go posiadał?). Trzeba było więc z konieczności grać w misje pojedyncze.

Chodziły co prawda plotki że zapis w trybie kampani działa na Amidze 4000, ale ja nigdy tego nie zweryfikowałem, grałem na A1200 040 33MHz plus BVision.
[#58] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #47

No, jak na AGA i Hi-Res Laced, chodzi to bardzo fajnie (testowałem na A4000 z CS MK1 060@50mhz) OK
[#59] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #57

(nie wiem jak było na oryginale, aczkolwiek czy w połowie lat 90-tych w kraju tak egzotycznym dla Maca jak Polska, w ogóle ktoś go posiadał?). Trzeba było więc z konieczności grać w misje pojedyncze.

no właśnie ja miałem orginalna płytke na Maca z ta gra i save wchodził bez problemu
tak samo jak mialem orginalne plytki EXCELL WORD i PP , pare gier mialem orginalnych z zachodu za darmo tam era MAC68k juz sie skonczyla
druga sprawa ze kolega uzywal Fusion a ja ShapeShiftera chyba ze sterownikiem specyjalnym do AGA EVD czy jakos tak wiem ze mialem to dosyc solidnie skonfigurowane i na starszym mac osie chodzila ta gra o wiele szybciej niz na MacOS 8
ShapeShifter jest bardziej zaawansowany i lepszy moim skromnym zdaniem ma szybsza emulacje maca
trzecia sprawa to jestem pewny ze przeszedlme HoMM2 i Warcrafta 1 i 2 ba nawet przez siec localna z kolega ktory mial PC walczylem orkami :)


Ostatnia aktualizacja: 17.09.2018 19:29:10 przez HOŁDYS
[#60] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@BULI, post #58

Testowałem wersję Meynafa na kilku konfiguracjach na A1200 z 030 da sie spokojnie grac jeśli filesystem jest PFS3. Pełna płynność powinna być na 040. Możliwe też że trzeba mieć ponad 8MB Fast RAM.


http://meynaf.free.fr/pr/index_en.html

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2018 19:40:54 przez tom256
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem