[#91] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Axi0maT, post #89

Nie znam Twoich umiejetnosci, a meynafa znam, watpie zebys mial jakiekolwiek szanse w optymalizacji kodu 68k z nim. Co do gry to doczytywanie danych jest tylko gdy sie ekran gry zmienia, czyli wejscie na mape, wejscie do miasta czy bitwa. I wtedy jest duze spowolnienie na FFS bez dodatkowych buffow. W czasie ruchu po mapie nic nie jest doczytywane.
[#92] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Don_Adan, post #91

Czekaj, czekaj... Ktos cos tu kreci albo ktos czegos nie zrozumial. Jak wspomnialem gra na 030 zamula NA MAPIE PODCZAS SCROLLOWANIA:
Niezbyt chce mi sie wierzyc ze filesystem ma az tak wielku wplyw na gre. Czyzby az tyle tam bylo doczytywania z dysku przy kazdym przesunieciu mapy???

Cala reszta jest mniej lub bardziej grywalna na 030. Ty wspomniales o doczytywaniu z jednego duzego pliku:
Jak ta gre testowalem, gdy Phil robil konwersje to bylo zawsze duze spowolnienie na FFS bez extra buffow.Pisalem mu, ze moglby zrobic wersje z obsluga multi plikow, czyli zrobic ich ekstrakcje, ale to mu sie nie chcialo, bo cos tam za trudne bylo.

Wiec oczywiscie nie chcialo mi sie wierzyc ze w kodzie grafika terenu nie jest trzymana w pamieci a doczytywana jest przy kazdym scrollu:
To on grafiki terenu trzyma w pliku z ktorego je caly czas doczytuje przy kazdym scrollu ekranu???

No i ty wyskoczyles z tekstami o optymalizacji, placzem nad szastaniem ramem i ze sie w ogole nie znam a na koniec... okazuje sie ze doczytywanie danych jest jednak tylko podczas WCHODZENIA na mape, do miasta badz bitwy. Wiec on jednak grafike terenu trzyma w RAMie :D Wiec jest dobrze (lub jakby to tlumaczyc po twojemu - szasta pamiecia i nie zoptymalizowal :D ).

Wniosek jest jeden - zmiana filesystemu nie przyspieszy tego co na 030 kuleje najbardziej - czyli scrollowania mapy co czyni gre niegrywalna. Trzebaby przeanalizowac co tez tam zabiera tyle czasu procesora. Nie sugeruje czy autor portu juz cos optymalizowal pod tym katem czy tez nie, ale faktem pozostaje ze jest to jedyny element kluczowy do poprawy w tym momencie jesli mielibysmy rozpatrywac wydajnosc na wolniejszym procu. Myslenie komputera mogloby zostac, w sumie w UFO ludzie miedzy rundami tez potrafili czekac i nawet kilka minut na ruch wroga, wiec tu tez przezyja jakos.

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2018 08:11:20 przez Axi0maT
[#93] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Axi0maT, post #92

A ja juz jestem w 6 misji kampani
[#94] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #93

A ja juz jestem w 6 misji kampani


No to już dużo nie zostało. Jeśli grasz czarnym charakterem to przejście kampanii nie jest jakimś bardzo trudnym wyzwaniem, za to ostatnia misja w kampanii Rolanda potrafi dać w kość.
[#95] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #94

Gram tymi "dobrymi", ale poki co te 5 misji byly niedorzecznie latwe, wrecz czulem ze trace czas, zamiast czuc ze gram. Mam nadzieje, ze poziom trudnosci sie zmieni w nastepnych misjach.

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2018 12:46:46 przez sordan
[#96] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Axi0maT, post #92

No bo taka jest prawda, ze nic o tej grze nie wiesz. A pisalem co najwiecej czasu procesora w tej grze zabiera c2p 640x480 na 68030. Dodatkowo uzywany filesystem moze spowalniac dzialanie gry przy przechodzeniu z jednego ekranu do drugiego.
[#97] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Don_Adan, post #96

A jest jakieś wsparcie dla kart graficznych czy etam?
[#98] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@michal_zukowski, post #97

Nie ma wsparcia i gra nie daje się wypromować (przy najmniej mnie się nie udało), ale jak pisał Don_Adam, jest na to szansa i można by o to poprosić w wątku na tym forum ok, racja
[#99] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #93

No to uwaga, spoilerek:



P.S. Nie wiem czy meynaf jest taki chętny obsługiwać karty graficzne. Co do AHI to napisał, że "jest pewny że wsparcia dla AHI nie zrobi". Czyli co, zostaje Paula?
[#100] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@recedent, post #99

Jak sie go ladnie poprosi to powinien sie zgodzic. On po prostu nigdy nie mial karty graficznej i nie wiedzial jak sie do tego zabrac. Od paru lat dziala na WinUAE tez, wiec pod Picasso chyba moglby juz zrobic wersje. Sama wersja na AGA jest w pelni systemowa, dziala w multitaskingu jak wszystkie jego konwersje gier. AHI nie lubi, ja tez zreszta nie lubie. A co HOMM2 to pamietam taka fajna customowa mape gdzie chyba trzeba bylo 100k smokow pokonac albo moze i wiecej. To bylo dopiero trudne w miare.
[#101] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Don_Adan, post #96

Dla mnie logicznym jest ze jak sie komus odpowiada to sie ODPOWIADA na poruszone kwestie. Tymczasem wychodzi na to ze ty popisales po prostu tak dla samego siebie chyba... Wywod z tak zwanej okreznicy i w ogole nie ustosunkowales sie do tego co napisalem (mimo ze wygladalo tak jakbys na moje uwagi odpisywal). Nie zamierzam sie przepychac z kims kto prowadzi monologi, wiec bywaj zdrow
[#102] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #67

Proszę, oto rozgrywka HoMM2 na Amidze 1200 z 030:
[#103] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@zzielinski, post #102

Nie moglbym tak grac w ogole. Sama walka nawet ok, ale poruszanie sie na mapie totatalna porazka. Nie mniej jednak jako ciekawostke na 030 mozna sobie odpalic dla szpanu :)

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2018 14:22:13 przez sordan
[#104] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #103

A tak to wygląda na 020/28:
[#105] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@nostrum666, post #104

Odpaliłem na A4000 i WarpEngine 040 @40 i jest nieznacznie wolniej niż na 060 (głównie to widać przy scrolu mapy).
[#106] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@recedent, post #64

Właśnie z tą "jedynką" i "dwójką" jest ciekawie. Wygląda na to, że Heroes 2 jest lepiej zoptymalizowane. Odpalałem zarówno pierwszą jak i drugą cześć pod emulatorem Maca i moje (subiektywne) odczucie jest takie, że jedynka jest wolniejsza.


Trochę muszę odkopać.

Skoro odpalasz pod emulatorami Maca, czyli rozumiem Basilisk 2. To jeszcze z ciekawości zapytam jakie ustwaienia masz w zakładce CPU oraz na jakim systemie i ROMie to robisz?
[#107] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@MUFA-amigaone-pl, post #106

No cóż nie doczekałem się odpowiedzi, no ale poradziłem sobie. Basilisk, przynajmniej w wersji dla AmigaOS 4, do poprawnego działania Herosów wymaga ustawienia emulacji w trybie procesora 030. Niestety ustawienie emulacji 040 (mimo iż w praktyce takie są minimalne wymagania gry w wersji na Maca), każdorazowo powodowało u mnie zwiechę tego tytułu. No ale nie ważne gdyż granie w Hom&M w wersję jabłczaną na Amidze NG jest mało sensowne. Mimo wszystko w swoim filmie zaprezentowałem tę opcję, jak i inne możliwe, czyli omawianą w tym wątku wersję dla Amigi klasycznej, jak i np. odsłonę dla kieszonkowej konsoli GameBoy Color. Niemniej w przypadku maszyn klasy AmigaOne, pod każdym względem dzieli i rządzi pecetowa wersja na emulatorze DosBox, pod którą prezentuję jak przejść pierwszą misję w kampanii z rozszerzenia The Price of Loyalty, która nie jest dostępna dla żadnej innej prezentowanej na filmie platformy.



Ostatnia aktualizacja: 07.11.2021 18:42:52 przez MUFA-amigaone-pl
1
[#108] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@sordan, post #1

Meynaf wypuscil nowa wersje HOMM2, podobno obsluguje juz muzyke w formacie MOD. Ale mody muzyczne to juz trzeba sobie we wlasnym zakresie zalatwic. Nastepna ma byc bodaj wersja z RTG, jak ktos chce pomoc z RTG to moze sie z nim skontaktowac.

link
5
[#109] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Don_Adan, post #108

Zastanawiam się czy nie lepsza byłaby konwersja fheroes2 na Amigę (z tego co widżę jest nawet wersja na mac i androida):
https://github.com/ihhub/fheroes2/releases

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2023 10:09:05 przez luk3Z
[#110] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@luk3Z, post #109

Nie byla by lepsza, bo ma bezsensowne wymagania jesli chodzi o potrzebna pamiec chociazby. Czyli wszystkie pliki sa wczytywane do pamieci, a nie tylko te ktore sa aktualnie potrzebne. Do tego logika gry jest inna, bo gra zostala odtwarzana, a nie bazowana na zrodlach czy tez dekompilacji/deasemblacji exeka z oryginalnej gry. Zreszta Artur Jarosik skompilowal jakas wersje free Heroes, ale raczej nie byla zbyt popularna.
[#111] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Don_Adan, post #110

Odkopuję temat bo mam pewien problem. Otóż o ile gra chodziła na 020 tak odkąd zmieniłem procesor na 060 (wpierw LC potem pełny) to za nic nie jestem w stanie gry uruchomić. Za każdym razem zaraz po kliknięciu ikony mam błąd 80000004 i do wyboru ZATRZYMAJ lub RESETUJ. Niczego nie zmieniałem w katalogu z grą, kompletnie nic. Wszystko jest jak było wcześniej. Ściągnąłem jeszcze jedną wersję i nadal jest to samo. SnoopDos nie pokazuje dosłownie niczego, absolutnie niczego. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy ktoś jeszcze napotkał na podobne problemy?
[#112] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@nostrum666, post #111

Zwiększ stos.

Czy włączyłeś pełne pokazywanie błędów w snoopdos ?
[#113] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@nostrum666, post #111

A bibloteki 060 i 040(dummy) masz dograne.
[#114] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@snifferman, post #113

Mam wszystkie niezbędne biblioteki, stos ustawiałem na bardzo dużo.
[#115] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@nostrum666, post #114

No wiec stos tutaj nie ma zadnego znaczenia jaki sam ustawisz, bo port tej gry uzywa SwapStack, czyli i tak stos podmienia na swoj wlasny. Ja widze 3 mozliwosci:
1. to cache, mozesz sprobowac go wylaczyc i zobaczyc czy zadziala.
2. ze gra na 68060 LC potrzebuje wiekszego stosu niz pelna 68060, bo gra byla testowana na 68060 w czasach gdy nie bylo 68060 LC.
3. Ewentualnie masz cos zainstalowane (patch, mmu itp) co potencjalnie zuzywa dosc duza ilosc stosu, powiedzmy ponad 1-2k.

Moge napisac do meynafa lub sam mozesz na EAB w watku o HOMM2. Ale na razie jeszcze troche za malo wiadomo.
1
[#116] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Don_Adan, post #115

Ad.1 tego nie jestem pewien ale sprawdzę to,
Ad.2 gra działała mi na 020, na 060 już nie działa, zarówno na LC nie działała jak i na pełnym 060, objaw jest ten sam za każdym razem,
Ad.3 gra uruchamiała się na tym samym systemie, na którym później nie chciała, poza tym ostatnio jak wiesz stawiałem od nowa 3.9 i w zasadzie nie ma tam zbyt wielu latek poza Fblit, którego używam od zawsze
[#117] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@nostrum666, post #114

Czy włączyłeś pełne pokazywanie błędów w snoopdos ?

Bez s-s próbowałeś uruchomić grę ?
[#118] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Norbert, post #117

Ok, już problem rozwiązany. Winowajcą było Cache procesora. Po wyłączeniu gra uruchamia się, ale działa strasznie wolno.
[#119] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@nostrum666, post #118

To wlacz cache po uruchomieniu gry.
[#120] Re: Heroes of Might and Magic 2 na Amidze!

@Norbert, post #119

Sprawdzę to.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem