[#1] Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
Wątek przeniesiony.

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2020 11:36:38 przez recedent
[#2] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500
Tyle, że ten atarowski to mało płynny:



Ostatnia aktualizacja: 30.08.2020 22:49:08 przez ingenic
[#3] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500
Dokładnie. Poprzednia ręka była bardziej ludzka. A tak na marginesie bo wszyscy tylko Doom a czemu nikt nie zrobil wolfa3d tak jak na atari ste? Przeciez amiga jest mocniejsza od stka

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 00:10:25 przez Jaro2k
[#4] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #2

No a jaki ma być Wolf na 8 MHz, no i obraz jest pełny (bez sztuczek z rozdzielczością). Po minimalnym zmniejszeniu ekranu i/lub powiększeniu piksela jest naprawdę OK, no i ST-RAM to nie Fast
[#5] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #2

No nie jest za płynny na tym filmiku, grałem w to na swoim STku w to i było całkiem grywalnie, oczywiście uproszczenia są, ale ogólnie rzecz ujmując- kawał dobrej roboty ten Wolf na Atari OK tylko trzeba pamiętać, że "nasz" STEk musi mieć 4MB ramu ok, racja

To co tworzy kolega KK_Altair, (z tego co widać na filmikach) jest znacznie bardziej zaawansowane technicznie i bardziej dynamiczne/responsywne OK
[#6] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BULI, post #5

To akurat nieprawda, działa na co najmniej ST (niekoniecznie STE) z 2 MB:

Wolfenstein 3D requires an Atari (Mega) ST(e)/TT 030 or Falcon030 system with at
least 2MB of memory and a color monitor, both RGB and VGA being supported.

A Mega STe or a faster machine is preferred for the high detail mode.

OK
[#7] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BULI, post #5

Rozszerzenie pamięci w STE polegam na włożeniu 4 simmów 1mb 30pin. W porównaniu do Amigi jest duuużo prościej.
[#8] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #6

Zaraz, zaraz- to coś się zmieniło?!
Bo kiedyś (grałem z 7 lat temu) na 100% wymagał 4MB fastu ok, racja
[#9] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BULI, post #8

ST/STE nie ma Fastu, 4MB ST-RAM to jak amigowy Chip.
Nic się nie zmieniło, tutaj znajdziesz oryginalne readme: http://www.atarimania.com/game-atari-st-wolfenstein-3d_28676.html

Z tego co kojarzę, wersja "HDD Adapted" Putnika ma coś tam okrojone w przypadku 2MB, nie wiem czy nie chodziło o jakieś save'y.


Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 10:53:38 przez Jacques
[#10] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #9

Ten "fast" ram to amigowe przejęzyczenie.
Ale sprawdziłem readme i rzeczywiście pisze jak wół: "system with at
least 2MB of memory " OK
Jak odpale swojego STEka to sprawdzę na 2MB szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 10:54:47 przez BULI
[#11] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BULI, post #10

Wydaje mi się, że mogło chodzić u Ciebie o ilość wolnego RAM-u po załadowaniu sterownika HDD (są rożne), pewnie gra wymaga około 2 MB wolnej pamięci, więc dla pewności, w zależności od sterownika, trzeba by mieć 2.5, a Ty może w praktyce dołożyłeś do pełnych 4MB

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 11:00:13 przez Jacques
[#12] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #2

Przecież to niegrywalne jest. W '39 łatwiej było załatwić Niemca, niż tutaj.
[#13] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@marianoamigo, post #12

W jakim sensie nie grywalne? grałeś kiedyś w wolfa3d? ta gra po prostu tak działa i już. Przynajmniej ją taką zapamiętałem z dzieciństwa.

IMHO port na ST/E jest spoko, tym bardziej, że nie wymaga kart turbo, tylko zwykłe rozszerzenie pamięci, co w przypadku STE polega na wymianie standardowych simów a w przypadku ST kupienia rozszerzenia 4MB za ~100zł :).


Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 13:41:30 przez lopezpb
[#14] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@lopezpb, post #13

Wydaje mi się, że w oryginale obroty były jednak bardziej płynne.
[#15] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@recedent, post #14

To zależy od płynności całej gry. Jeśli odrobinę zmniejszysz ekran lub ustawisz piksele low-res, wówczas i chodzenie i obroty są płynniejsze. Przy czym na zwykłym ST nie trzeba się ograniczać do ekranu wielkości pudełka zapałek i działa to nieźle jak na 68000/8 MHz BEZ "fastu".

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 13:48:16 przez Jacques
[#16] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@recedent, post #14

To na filmiku wygląda i zachowuje się, na oko w 100%, jak Wolf na Maca 68k.
Nie jestem pewien, czy wersja na Maca to był port, czy raczej remake. Wymagania, jak na poziom swojego zaawansowania, miał całkiem spore.
[#17] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Daclaw, post #16

Wydaje mi się, że podstawą był port na Apple II GS:


Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 13:56:47 przez Jacques
[#18] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #6

To panowie kto podejmnie rękawice i pokaże że da sie to zrobić na amidze?
Ja nie umiem wiec odpadam szeroki uśmiech ale powinno byc łatwo gdyż działa to na 68k.
[#19] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jaro2k , post #18

Nie wiem czy jest szansa na źródła konwersji z Atari, a Apple II GS ma 16-bitowy procesor 65816, więc to inna para kaloszy.
[#20] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #17

To akurat na dopałce 10 MHz chodzi, na oryginalnych 3,5 musi być dramat.
[#21] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@marianoamigo, post #20

jak juz ogarne swojego IIGs to sprawdze (mam 4 mb ramu, ale procek niestety oryginalny)
[#22] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jaro2k , post #18

To panowie kto podejmnie rękawice i pokaże że da sie to zrobić na amidze?
Ja nie umiem wiec odpadam szeroki uśmiech ale powinno byc łatwo gdyż działa to na 68k.


Idąc śladem konwersji dla Atari http://www.atarimania.com/game-atari-st-wolfenstein-3d_28676.html , w stopce znajduje się następujący kontakt:

For any requests regarding Wolfenstein 3D, especially bugreports contact me via

eml: ray@tscc.de
irc: ircnet server -> #atariscne -> ray-tscc
www: http://ray.tscc.de


https://ray.tscc.de/

Może sam Ray lub grupa TSCC zechcieliby udostępnić źródła 68k z Atari?

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2020 09:45:48 przez Jacques
[#23] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #22

Tylko właściwie po co? A500 ma już równie sprawnie działającą "Cytadelę", technicznie to to samo co Wolf (tylko ma więcej dostępnych broni i - w odróżnieniu od Wolfensteina - można dodatkowo włączyć tekstury na podłodze i suficie).
[#24] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@recedent, post #23

Z całym szacunkiem dla Cytadeli i jej podłóg/sufitów: Wolf to Wolf, absolutny klasyk i stopień dopracowania i grywalności jednak jakiś taki lepszy, włącznie z widokiem giwery

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2020 09:59:12 przez Jacques
[#25] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #24

Cytadela to absolutny klasyk na Amidze 500 i gra bardziej grywalna i rozbudowana od Wolfa. Jedynie co lepsze w wolfie to przeciwnicy. Moim zdanie to byłaby raczej taka ciekawostka na Amidze 500.
[#26] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@amikoksu, post #25

Przecież Cytadela, z całym szacunkiem dla twórców, jest grą słabą, aby nie napisać bardzo słabą w porównaniu do wolfa3d.
[#27] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@lopezpb, post #26

Wolf 3d jest grą toporną, nudną po prostu i brakuje tego kilmatu grozy co jest w Cytadeli. Jednak to już kwestia gustu.
[#28] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@amikoksu, post #27

Nie ma jak sobie tutaj znaleźć miejsce do dyskusji nad świetnością Cytadeli.
Widać niektórych amigowców od przybytku głowa by bolała - strefa wolna od Wolfa!
[#29] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@lopezpb, post #26

Tak samo uważam. Wolfenstein 3D to klasyk, grywalny, klimatyczny. Nawet dziś niezła grywalność.
Powstało nawet wiele wariacji Wolfa3D na PC w pełnym 3D z lepszą grafiką. Jeden z lepszych Wolfram:


A Cytadela sprawia wrażenie amatorszczyzny.
[#30] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #29

Albo na przykład taki:



Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem