[#31] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@recedent, post #1

Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

Mamy na Amidze 500 bardzo dobrą alternatywę w postaci Cytadeli, może dlatego nikomu nie chce się zrobić portu wolfa 3d. W latach 90 jeszcze to by miało sens a teraz kto by w to grał. Jacyś maniacy, fanatycy Wolf 3d.
[#32] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@amikoksu, post #31

Niestety, ale chyba jesteś jedynym fanatykiem cytadeli w przeciwieństwie do fanów wolfa3d OK
[#33] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@lopezpb, post #32

No nie, bo Cytadela to mi się średnio podoba ale jest o wiele lepszą grą od wolfa 3d.
[#34] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@amikoksu, post #33

Znamy Twoje zdanie.
[#35] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@lopezpb, post #32

Ja też lubię CytadelęOK, ale lubię też Wolfa3D ok, racja
A która lepsza? To już inna para kaloszy, fakt, że różnic jest sporo
[#36] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@amikoksu, post #31

No nie, bo Cytadela to mi się średnio podoba ale jest o wiele lepszą grą od wolfa 3d.

Do tego jeszcze to mega intro co jest w Cytadeli. Nie wpływa na rozgrywkę ale warto odnotować. W połowie lat 90 robiło to duże wrażenie na Amidze 500. Komputer z 1987 roku!
[#37] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@amikoksu, post #36

Tak, rzeczywiście dalej warto rozprawiać i odnotowywać boskie ficzery Cytadeli w temacie o potencjalnym Wolfie 3D na A500.
Jeden off-topic już został wydzielony, to teraz w wydzielonym trzeba robić kolejny!

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2020 13:58:17 przez Jacques
[#38] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jacques, post #37

Ale gdyby tak wziąć źródłówki Cytadeli i podmienić grafiki, dźwięki i poziomy to powstałby produkt Wolfensteinopodobny. pomysł
[#39] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@recedent, post #38

Z bardzo wąskim polem widzenia jak dla mnie zabijającym grywalność w tego typu grze.
[#40] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@recedent, post #38

Szkoda czasu.
Mają Wolf3D na ST, dobrze niech się cieszą.
Nie ma na A500, to nie ma, no i co?
Wolf3D to nie była jakaś super gra, to nie DOOM.
W Wolf3D grafika była jeszcze za bardzo komputerowa, to jeszcze nie było to.
Brakowało tekstur na podłodze, ścianach, różnych wysokości ścian i różnych poziomów.
Takie se to było.
[#41] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@recedent, post #38

Ale gdyby tak wziąć źródłówki Cytadeli i podmienić grafiki, dźwięki i poziomy to powstałby produkt Wolfensteinopodobny. pomysł

Taa a później będą chcieli port Cytadeli na ms-dos żeby sobie pograć w tę wersję Wolfa 3d hihi.
[#42] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@swinkamor12, post #40

Było i nadal jest bardzo grywalne. Co więcej po 28 latach od premiery nadal jest w sprzedaży ! O czymś to świadczy. Poza tym Wolfenstien 3D działa w miarę na 286, więc czemu nie na A500 ?
[#43] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #42

Bo nie ma komu napisać
[#44] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #42

Ale na 286 z jaką kartą graficzną?
[#45] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@recedent, post #44

Jakąs najprostszą VGA. Nie pamiętam czy mam wersję z 256kb czy 512kb, ale Wolf3D działał.
[#46] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #45

Trident 256 kb VGA ..320x200 286 / 12 mhz AT
[#47] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@HOŁDYS, post #46

Sprzęt w graciarni gdzie strach zaglądać. Ostatnio wygrzebałem Voodoo 2 i okazało się że działa. Tego 286 odpalałem ostatnio kilka lat temu i działał, ale jaki ma konfig to nie pamiętam.
[#48] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #42

Działa nawet na 8088
Na 286 to nieźle zapycha (Carmack umie jednak programować! szeroki uśmiech)
To był majstersztyk!

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2020 08:50:08 przez flops
[#49] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@flops, post #48

Zapycha na 286 i karcie Speedstar. Karta jednak ma znaczenie, bo innych filmikach już tak nie zapycha.
[#50] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #47

Okazało się że jest już od paru lat port wolfa na a500.
Co prawda wymaga 030, ale ok. Jest na aminecie.
[#51] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@flops, post #48

Swego czasu próbowałem odpalić te rekompilacje Wolfa (8086 i NEC V20) na sprzętowym emulatorze PC w A500 (KCS Power PC Board) z emulacją VGA i NEC V30 (XT). Niestety po początkowym ładowaniu dalej był czarny ekran, sztuka dla sztuki bo emulacja VGA jest i tak bardzo wolna, ale szkoda, że nie poszło. A taki Test Drive 3 np. się udało


Ostatnia aktualizacja: 02.09.2020 10:37:21 przez Jacques
[#52] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@amikoksu, post #31

Ale co ludziom po Cytadeli? Wolf3d byl prekursorem strzelanek fpp i pozycją obowiazkową dla każdego gracza. To równie dobrze można powiedziec po co nam Doom na ami jak mamy przeciez Cytadele lub inne Alien Breedy itp.
[#53] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jaro2k , post #52

Chodzi mi o to, że to ta sama generacja silnika. Ściany pod kątem prostym, brak możliwości patrzenia w górę/dół czy skoków, przeciwnicy/obiekty to proste, płaskie bitmapy. I z tym A500 jako-tako sobie radzi (oczywiście na pomniejszonym okienku). Podmień mutantów na Giermańskich najeźdźców i masz tę samą grę...

...za wyjątkiem tego że w Cytadeli możesz oteksturować podłogi/sufity, są przezroczyste szyby i masz do dyspozycji mapę. Ale z kolei nie ma "przesuwających się ścian" (chyba?).
[#54] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@recedent, post #53

Pisałem już o tym wyżej, ogromnym ograniczeniem w Cytadeli jest wąskie pole widzenia, jakby się szło i patrzyło w dane miejsce przez lornetkę albo jak koń z przesłoniętymi oczami. Z tego punktu widzenia, aspekt przemieszczania się po labiryncie, skradania się i celowania jest o wiele lepszy w Wolfensteinie. Sufity i podłogi, a także chyba półprzezroczyste drzwi były już w Blake Stone, która to się opiera na silniku Wolfa.
Nie rozumiem tej całej dyskusji o Cytadeli w kontekście ewentualnego Wolfa na A500, tak jakby ktoś kogoś zmuszał do zagrania jeśli taka wersja istniałaby, albo burzył ołtarzyk z Cytadelą, która była dobra na amigowym bezrybiu, ale grywalnością nie umywała się do Wolfa, Spear of Destiny, Blake Stone, itp. Wąsko, klaustrofobicznie, bez giwery czy przynajmniej celownika, estetyka i kompozycja tekstur też pozostawia sporo do życzenia. W świecie PC ta gra miałaby niskie oceny, na pewno sporo niższe niż powyższe kultowe tytuły.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2020 16:08:24 przez Jacques
1
[#55] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jacques, post #54

No ale zgodzisz się, że Wolf 3D na gołą A500 to nie byłoby aż takie "przełamywanie ograniczeń" jak wszyscy sądzą - w kontekście istnienia "Cytadeli" właśnie. Chyba że to te brakujące stopnie pola widzenia i widok broni sprawiają, że "niedasie".
[#56] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@recedent, post #55

Zgodzę się, to ten sam początkowy etap rozwoju gier FPP
Choć faktycznie wg wypowiedzi autora nawet brak broni był ukłonem w stronę szybkości (mniejszej powolności), bardzo wąskie pole widzenia pewnie również.

Dla mnie bardzo ciekawie byłoby zobaczyć porównanie bliźniaczej konwersji Wolfa z ST na A500, ciekawe który komputer byłby górą i czy 8 MHz w ST vs 7.09 MHz w A500 dałoby się jakoś skompensować układami specjalizowanymi Amigi, czy w takim raycastingu tylko czysta moc CPU się liczy.
[#57] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@swinkamor12, post #40

Za bardzo komputerowa. Mhm. Tak. Także tak. Komputerowa. A teraz Doom. Tam była grafika niekomputerowa? Bo z sufitem? Tak. Tego...
[#58] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jacques, post #56

Przeciez byly dyskusje na temat symulatorow 3D dlaczego na atari st chodza lepiej
Prostota konstrukcji st daje przewage
1.16 kolorow na ekranie
2.brak trybow bit planowych tylu co w Amidze nie trzeba tyle chunky2planar przeliczac tylko 2 lub 4
3.koszmarne ramki jak w C64 brak pelnego wyswietlania
4.o 1 mhz szybszy zegar w PAL
5.mniejsza rozdzielczosc 320x200 zamiast 320x256
6.brak multitaskingu
7.toporny zacofany TOS


Wystarczylo puscic modul z amigi w wyzszej jakosci na AY mixowanym przez CPU i juz po STeku ;)
Z ciekawostek pierwsze karty EGA 16 kolorowe z palety 64 mialy rowniez typ reprezentacji bitplanowy dopiero VGA zmienilo to podejscie

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2020 20:43:13 przez HOŁDYS
1
[#59] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@HOŁDYS, post #58

Nie pamiętam szczegółów, ale w przypadku ST dochodzi łatwiejsza (szybsza) konwersja c2p, co jest efektem odrobinę innej organizacji danych w bitplanach.
[#60] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem